کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با سعه صدر مدیران ضعیف را تغییر می‌دهم / سطح نگاهتان را از گرمسیری و سردسیری بالاتر ببرید / علت استخدام‌های فله‌ای فرهنگ بد ما است

24 بهمن 1396 ساعت 12:59


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنوز تصمیمی برای حضور در انتخابات آینده مجلس نگرفته‌ام.
به گزارش کبنا، علی محمد احمدی در جمع خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، انقلاب را پدیده‌ای بی نظیر در دگردیسی سیاست و تحولات منطقه‌ای و دنیا دانست و اظهار کرد: با پیروزی این شجره طیبه خدمات و دستاوردهای مهمی برای مردم کشور به‌ویژه این استان داشته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عزت، اقتدار، پیشرفت در عرصه‌های هوافضا، سلول‌های بنیادین، انرژی صلح آمیز هسته‌ای، مخابرات، توسعه راهها و مراکز علمی را از جمله ره آوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد و بیان کرد: همه وظیفه داریم در حفظ، صیانت و پاسداشت این سرمایه گرانبها تلاش کنیم.
وی آغاز ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در دهدشت با سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان و بهره برداری از بیمارستان‌های شهید جلیل یاسوج، باشت، گچساران و لیکک در آینده نزدیک در استان را نمونه‌ای بارز از خدمات و برکات نظام و انقلاب در استان بیان کرد و گفت: با اجرای این طرحها تحول شگرفی در تامین برق استان و حتی کشور و نیز بالا رفتن تعداد تختهای بیمارستانی استان از میانگین کشوری خواهیم بود.
احمدی همچنین به سفر اخیر وزیر نفت به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: در حوزه انرژی به‌ویژه ساخت و تکمیل طرح‌های پتروشیمی ۱۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت گرفته است که برای به سرانجام رساندن این طرح‌ها نیاز به همت والا و تلاش شبانه روزی مسئولان استان دارد.
وی رسانه‌ها را مولفه بارز جامعه مدنی دانست و گفت، نقد دلسوزانه، امید دادن به مردم، آگاهی بخشی، ایجاد وحدت و همدلی و پرهیز از تخریب، تفرقه و اختلاف افکنی از رسالتهای مهم اصحاب رسانه است که باید به این مهم توجه کنند.
رسانه‌ها از دامن زدن به مسائل گرمسیری و سردسیری دست بردارند
مقام عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه‌ها خواست تا به مسائل قومی، قبیله‌ای، سردسیری و گرمسیری دامن نزنند، و افزود: سطح نگاه‌تان را از بیان این مسائل بالاتر ببرید، و این استان را همانند ناموس‌ خودمان در نظر بگیریم و روی آن حساسیت نشان دهیم و سعی کنیم که تمام نخبگان، روحانیون و اقشار مختلف جامعه را در کنار هم جمع کنیم.
وی همچنین به رسانه‌ها گفت: از نیش زدن دست بردارید، چرا که نیش زدن برادری و اخوت را از بین می‌برد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنانش با اشاره به توانمندی‌های بالای استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های انسانی، منابع طبیعی و خدادادی، کشاورزی، گردشگری، معادن، نفت و گاز، منابع آبی این استان را بی نظیر در نوع خود در کشور برشمرد و افزود: عزم جدی و همه جانبه، وحدت و همدلی، همفکری، پرهیز از نگاه قومی و قبیله‌ای و منطقه‌ای و دوری از سیاسی کاری راهکارهای مهم برای شکوفایی این ظرفیتها و رشد و تعالی استان است.
احمدی احیا و بازگرداندن واحدهای تولیدی و مشکل دار استان به چرخه تولید با هدف ایجاد اشتغال و افزایش تولید و بهره وری را از اولویتهای کاری دولت عنوان کرد و گفت: تاکنون برخی از این واحدها و با پرداخت تسهلات سرمایه در گردش و رفع موانع پیش روی آنها به چرخه تولید بازگشت.
استاندار در رابطه با ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل در استان با بیان اینکه تطویل باند فرودگاه یاسوج و مسائل ایمنی و روشنایی آن انجام شده، از برقرار شدن پرواز بعد از ظهر در فرودگاه یاسوج در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: با چند ایرلاین در این رابطه رایزنی کرده‌ایم و به طور حتم این اتفاق می‌افتد.
وی به راه آهن یاسوج-اقلید اشاره داشت و گفت: ۲۰ کیلومتر از این پروژه در حال کار است، در بودجه ۹۷ نیز ۱۵ میلیارد اعتبار برای این پروژه قرار دادیم و به صورت جدی دنبال این هستیم که عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر دیگر نیز آغاز شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤالی در رابطه با روند تغییر مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: نقاط قوت و ضعف بخش‌های مختلف را شناسایی کردیم یک بخش تغییر در حوزه معاونین بود که به سرانجام رساندیم، در مورد مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز از همان ابتدا گفتم که پنج تا ۶ ماه فرصت نیاز دارم که ارزیابی‌ها انجام شود و هر جا تشخیص دهیم آرام آرام تغییر مدیران صورت می‌گیرد.
احمدی در رابطه با استخدام‌های غیرقانونی در برخی ادارات استان گفت: استخدام‌های غیرقانونی بخشی از فرهنگ بد ما است، هر کسی مدیر می‌شود، نیروهای خودش را استخدام می‌کند، باید ناشایست بودن این مسائل را دنبال کنیم و هر جا کسی تخلفی کرد تعارف نداشته باشیم، باید در این رابطه به دنبال فرهنگسازی و پیشگیری باشیم و در صورتی که چنین اتفاقی رخ داد از نهادهای نظارتی می‌خواهیم قاطعانه برخورد کنند.
وی در مورد انتصاب معاونین خود گفت: شایسته‌سالاری ملاک انتخاب مدیران است و در انتصاب مدیران هیچ ملاحظات منطقه‌ای نداشته‌ام، برای انتخاب یک مدیر نظر نمایندگان و نخبگان غیرسیاسی استان را جویا شده و جمع‌بندی آخر را خودم انجام می‌دهم.
نماینده ارشد دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از اولویت‌های توسعه استان گردشگری است و به دنبال تدوین طرح جامعه کردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد هستم، بیان کرد: اولویت اصلی ما در استان بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی است و ۹۰ درصد تسهیلات اختصاص یافته باید وارد بخش کشاورزی شود و یکی از دلایل انتخاب رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی به عنوان معاون اقتصادی استاندار نیز همین بود.
با سعه‌ صدر مدیران را تغییر می‌دهم
وی در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه شما به عنوان یک اقتصادخوان مهمترین علت عدم توسعه اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد را چه می‌دانید، اظهار کرد: برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد باید راه‌های زیادی را برویم تا به اهداف‌مان برسیم و نمی‌توان یک علت را به تنهایی سبب عدم توسعه اقتصادی استان دانست.
مقام عالی دولت در پاسخ به سووالی دیگر مبنی بر تغییر مدیران ضعیف استان، گفت: بعد از یک ارزیابی دقیق در طول این ۶ ماه حضورم در استان در جایی که تشخیص بدانم و با توجه به ارتباط خوبی که با وزرا دارم، وارد خواهم شد. البته با یک سعه صدر دست به تغییر مدیران خواهم زد.
احمدی در پاسخ به سووال دیگری مبنی بر اینکه آیا در حوزه انتخابیه دهلران در انتخابات آینده مجلس کاندیدا می‌شوید، اظهار کرد: بنده هنوز تصمیمی در این رابطه نگرفته‌ام و دوستانی که با من آشنایی دارند، می‌دانند که من تا لحظه آخر هیچ تصمیمی نخواهم گرفت.


کد مطلب: 316781

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/316781/سعه-صدر-مدیران-ضعیف-تغییر-می-دهم-سطح-نگاهتان-گرمسیری-سردسیری-بالاتر-ببرید-علت-استخدام-های-فله-ای-فرهنگ-بد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1