کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عبودی: کتابخانه‌ها دچار روزمرگی شده است / روند فعلی حاکم بر کتابخانه‌ها مطلوب نیست / این درد مزمن باید به جد پیگری شود

23 بهمن 1396 ساعت 13:41


به مناسبت دهه فجر رئیس و کارکنان اداره کتابخانه های عمومی شهرستان باشت با امام جمعه این شهر دیدار کردند.
به گزارش کبنا از باشت سید اصغر مرعشی، رئیس کتاب خانه های عمومی شهرستان باشت در این دیدار وظیفه کتابداران را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: طبق وظایفی که از نهاد کتاب خانه های عمومی کشور به سراسر استان ها ابلاغ می شود اداره کتابخانه های عمومی شهرستان باشت نیز اقدام به اجرای این برنامه ها کرده که برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی از جمله نشست های کتاب خوانی، قصه گویی و ... همه در راستیا تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شده است.
وی همکاران خود در اداره کتابخانه های عمومی باشت را متعهد، کاردان و دارای سطح سواد علمی بالا خواند و افزود: وجود چنین همکارانی با داشتن مدرک مرتبط با کتاب خوانی و کتابداری موجب تسریع در برنامه ها و وظایف محوله می شود.
مرعشی در ادامه به برخی مشکلات نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان باشت اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات عمده این نهاد عدم وجود فضای مناسب و کافی است که قدرت اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را کاهش می دهد.
وی افزود: در اجرای طرح فرهنگی «با هم بخوانیم» که ما حصل تلاش بسیاری از کارشناسان است علیرغم برخورداری از نیروی فعال و متخصص در زمینه اجرای این طرح با کمبود فضا مواجهیم.
مرعشی با بیان اینکه وضعیت مالی کتابخانه های عمومی باشت رضایت بخش نیست، ابراز داشت: ضمن تقدیر از همکاری شهردار محترم باشت خواستار اختصاص حق ۵/ درصدی از سوی شهرداری هستیم.
وی همچینین در بحث خیرین کتابخانه ساز نیز خواستار ورود و تعامل جهت اجرای برنامه های فرهنگی و برنامه ریزی جهت احداث کتابخانه مناسب با فضای فیزیکی کافی جهت اجرای برنامه های مختلف فرهنگی این نهاد شد.
حجت الاسلام عبودی امام جمعه شهر باشت نیز در این دیدار گفت: معتقدیم برای ساماندهی وضعیت کتابخانه ها ابتدا باید از مرکز برنامه ریزی شود زیرا در غیر اینصورت شاهد سر و سامان یافتن وضعیت کتابخانه ها نخواهیم بود.
وی کتابخانه را یکی از ابزارهای ضروری و مورد نظر بشر برای بهره گیری از معلومات دانست و ابراز داشت: امروزه کمترین وقت صرف کتابخوانی می شود که این عیب بزرگی است زیرا انسان هر چه از درجه علمی در سطح پایینی باشد زمینه انحراف وی بیشتر خواهد شد.
حجت الاسلام عبودی روند فعلی حاکم بر کتابخانه ها را مطلوب ندانست و گفت: روند فعلی کتابخانه ها دچار روزمرگی شده است و این درد مزمنی است که باید به جد پیگیری و برای رفع آن برنامه ریزی شود.
وی در مورد موضوعات مطروحه توسط مدیر کتابخانه های شهرستان باشت در مورد مساعدت در پرداخت حق /۵ درصدی و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی نیز اعلام آمادگی کرد و اساس کار را ترویج و ترغیب جامعه جهت امر کتابخوانی دانست.
خبر : فتح اله پوران پور


کد مطلب: 316586

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/316586/عبودی-کتابخانه-ها-دچار-روزمرگی-شده-روند-فعلی-حاکم-مطلوب-نیست-این-درد-مزمن-باید-جد-پیگری-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1