کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احمدی: با نمایندگان رفیق هستم / به پیشنهادات غیرمنطقی آنها نه می‌گویم / برای انتخاب معاونینم خودم به جمع بندی رسیدم / مدیران غیربومی استان به مرز ۵ نفر می‌رسد

22 بهمن 1396 ساعت 9:32


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای انتخاب معاونیم خودم به جمع بندی رسیدم.
به گزارش کبنا از یاسوج، نشست خبری استاندار کهگیلویه و بویراحمد بعد از ۱۴۵ روز در استان برگزار شد و در این نشست بعد از اینکه علی محمد احمدی خبرنگاران را از دامن زدن به مسائل گرمسیری و سردسیری، این جناح و آن جناح برحذر داشت، اظهار کرد: رسانه‌ها به مردم امید دهند، و نیش نزنند، چرا که نیش زدن اخوت و برادری را از بین می‌برد.
وی همچنین از رسانه‌ها خواست که سطح نگاهشان را بالاتر ببرند و گفت: باید فراتر از مسائل جناحی، قومی و گرمسیری و سردسیری عمل کنیم.
احمدی به موضوع مهم تغییر مدیران در نشست خبری خود اشاره کرد و گفت: تغییر مدیران را بعد از یک بازآرایی و صعه صدر تغییر خواهم داد.
در ادامه علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به سووالات خبرنگاران پاسخ داد.
احمدی به سووالی در باره زیرساخت‌های گردشگری پاسخ داد و گفت: زیرساخت‌ها مهم است و فرودگاه یاسوج را به لحاظ ایمنی تقویت کردیم و کارهای را برای افزایش پروازها در صبح و عصر انجام دادیم، اما هنوز در مدار قرار نگرفته‌اند و با شرکت ماهان هم دیدار خواهم داشت و به جد این موضوع را دنبال می‌کنم.
وی افزود: پیمانکار راه‌آهن یاسوج ۲۰ کیلومتر را کار می‌کند و در بودجه ۹۷، ۱۵ میلیارد تومان اختصاص یافت که ۲۰ کیلومتر بعدی را به پیمانکار واگذار کنیم و به جد دنبال این کار نیز هستم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه او مدیران را تحقیر می‌کند، اظهار کرد: بنای ما بر این نیست که ظرفیت‌های مدیریتی را زیر سووال ببریم، جای که کار مردم باشد، با صراحت و جدی برخورد می‌کنم. و رویه من اینگونه است و بدون تعارف مسائل مربوط به مردم را دنبال می‌کنم.
احمدی به تغییر مدیران گریزی زد و گفت: در این مدت ارزیابی‌های لازم را از مناطق مختلف استان انجام دادم و نقاط قوت و ضعف‌ها را شناختم،  و در این ۶ ماه ارزیابی‌های از دستگاه‌های اجرایی انجام داده‌ام، و ارتباط‌مان با وزرا هم خوب است، آرام آرام آنجایی که تشخیص دادم، عمل می‌کنم.
وی به موضوع استخدام‌های فله‌ای هم گریزی زد و گفت: در بحث استخدام‌های فله‌ای همه باید ورود می‌کردند و البته بخشی از این کار مربوط به فرهنگ ما است، این مدیر می‌آید، نیروهای خودش را به کار می‌گیرد و آن مدیر می‌آید، همینطور.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۹۹ درصد از مدیران این استان از فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد و از مجموع ۱۰۲ نفر مدیران عضو شورای اداری، دو نفر از آنها یعنی آقای مهندس فیلی و آقای دکتر مرادی را من آورده‌ام و این حق بنده است.
احمدی اضافه کرد: تا مرز ۴ و ۵ نفر از مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد را از بیرون می‌آورم.
وی در ادامه به خبرنگاران اجازه داد که هر جا مدیرانش تخلف کرد، با او برخورد کنند.
مقام عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به ابهاماتی در باره توزیع اعتبارات، اظهار کرد: اعتبارات یا اعتبارات نفت و یا اعتبارات ملی، استانی ویژه و استانی که در شورای برنامه‌ریزی توزیع می‌شود، می‌باشد.
احمدی افزود: اعتبارات استانی ویژه بر اساس احکام بودجه‌ای که مشخص می‌کند، پولی که می‌آید، در کجا و یا با چه مکانیزمی توزیع شود و نهادهای نظارتی بر روی آن نظارت می‌کنند، گاهی نماینده‌ای حکمی را تغییر می‌دهد و پولی را جذب می‌کند که در همان جای مورد نظر استفاده می‌شود، لذا همیشه نباید نیمه پر لیوان را دید، و در توزیع اعتبارات هر جا قانون رعایت نشود، بنده اولین کسی هستم که برای اصلاح وارد می‌شوم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: بنده به همان اندازه که بر روی مسائل اقتصادی اهتمام دارم، بر روی مسائل فرهنگی تاکید دارم. و فرهنگ اساس و لازمه کارها است و اگر فرهنگ باشد، پارتی بازی در استخدام‌ها، مصرف بی‌رویه منابع و ... وجود ندارد.
احمدی در پاسخ به سووالی که دسترسی مردم به شما سخت است، بیان کرد: ۴۰۰ ساعت در برنامه‌های مختلف شبکه‌های تلویزیونی حضور پیدا کردم و هیچ وقت با کاروان در این برنامه‌ها شرکت نکردم و ما سامانه ارتباطات با استاندار را راه‌اندازی کردیم که از طریق با مردم در ارتباط هستیم.
وی افزود: در این مدت مسوولیتم بیشتر وقتم را در بین مردم بوده‌ام، بنده اهل حرکت‌های پوپولیستی نیستم و دست کسانی که پیشنهادهای عمومی را بدهند، را می‌بوسم و ملاک را باید حرف مردم بگذاریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به انتخاب مدیران، اظهار داشت: در انتصاب مدیران، ملاحظات منطقه‌ای داریم و مبلمان سیاسی وجود دارد، من استاندار هستم و برای انتخاب مدیران نظر نمایندگان را می‌گیریم و یک سیستم اطلاعاتی داریم که اطلاعات را در اختیار ما قرار می‌دهند.
 
احمدی گفت: نظرنهایی و جمع بندی نهایی را در انتخاب مدیران خودم می‌دهم. در مورد معاونین نظرات نمایندگان و همه را گرفتم و خودم به این جع بندی رسیدم.
وی اشاره‌ای هم به انتخاب عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کرد و گفت: آقای نیک‌اقبالی زحمات زیادی کشید، اما برای ساماندهی وضعبت پروژه‌های عمرانی و پیمانکاران به مدیری با طراز مدیریت ملی لازم بود، که در نهایت فیلی را انتخاب کردم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با نمایندگان استان رفیق و دوست هستم، اظهار داشت: از مشورت‌ها و پیشنهادات آنها استقبال می‌کنم، اما هر جا با پیشنهادات آنها مخالف بودم، صریحاً می‌گویم نه و هر جا هم پیشنهاد خوبی بود، قبول می‌کنم.
وی افز ود: دست روی هر کسی که بگذاریم، می‌گویند؛ سردسیری و گرمسیری کرده است. آیا مدیری هست که دست روی آن بگذارید و متعلق به یکی از حوزه‌های سردسیری و یا گرمسیری نباشد.
احمدی تصریح کرد: هر کدام از نمایندگان استان ظرفیت‌های خوبی دارند که باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.
این مقام عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وقتی می‌روم در اداره‌ای ۱۰ نفر در حیاط ایستاده‌اند و سیگار می‌کشند، بطوریکه همه فکر می‌کردند اینها ارباب رجوع هستند، و با اینها برخورد کنم، آیا آنان را تحقیر کرده‌ام، افزود: مردم ما با این همه عزت درد فقر می‌کشند، بعد عده‌ای پول بیت المال را می‌گیرند که دست‌ توی جیب‌شان کنند و بگردند.
احمدی در پاسخ به سووالی در باره انتخاب معاونین خود اینگونه بیان کرد که ۹۰ درصد اعتبارات و تسهیلات ما در حوزه کشاورزی است، لذا در انتخاب آقای گوهرکانی که هم تجربه کافی دارد و هم از فرزندان بومی استان نیز هست، دقت لازم صورت گرفت و در انتخاب ایشان خودم به جمع بندی رسیدم، آقای گوهرگانی در ده جلسه صنعتی ما عضو بود.
وی با بیان اینکه فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد که در استان نمانده‌اند، دیگر به نوعی از استان دل کنده بود، افزود: اما فردی که در استان مانده هنوز به عزت این مردم پایبند است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای انتخاب معاونت سیاسی هم گزینه‌های مختلفی بود، اما ما در نهایت بر روی آقای نظری به جمع بندی رسیدیم.
وی بیان کرد: نگاه ما، نگاه کار است، ایرادی شاید در کارم باشد.
احمدی افزود: توسعه مقوله فراگیر است و باید اهداف‌مان را گام به گام جلو ببریم.


کد مطلب: 315891

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/315891/احمدی-نمایندگان-رفیق-هستم-پیشنهادات-غیرمنطقی-نه-می-گویم-انتخاب-معاونینم-خودم-جمع-بندی-رسیدم-مدیران-غیربومی-استان-مرز-۵-نفر-می-رسد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1