کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احمدی: نیش نزنید / رسانه‌ها دغدغه جناح خاص را نداشته باشند / کهگیلویه و بویراحمد ناموس‌مان است / دل برایش بسوزانید

21 بهمن 1396 ساعت 20:41


استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها نیش نزنند، نیش زدن اخوت و برادری‌ها را از بین می‌برد.
 

به گزارش کبنا از یاسوج، علی  محمد احمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک دهه فجر و جشن پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این انقلاب پدیده‌ای بود که دگردیسی سیاست و تحولات را نه در حوزه منطقه‌ای بلکه در حوزه جهانی تحت تاثیر قرار داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انقلاب اسلامی در طول ۴ دهه عمر پر برکت خودش، منشأ خدمات خوبی در کشور شد.
احمدی با بیان اینکه شماها بیش از هر کس دیگری از وضعیت پیشرفت‌ها و آمارهای مختلف در حوزه‌های گوناگون آشنا هستید، بیان کرد: در گذشته وضعیت کشور ما چگونه بوده و الان ما در کجا قرار داریم.
وی با بیان اینکه در گذشته این سرزمین با کمترین امکانات و پیشرفت‌ها روبرو بود، اما الان پیشرفت‌های زیادی در تمام حوزه‌ها پیدا کرد، بیان کرد: باید بگویم، هر چه داریم و موفقیت‌هایی کسب کردیم، متعلق به فرزندان این جامعه است، اگر کاستی است باید تلاش کنیم کاستی‌ها مرتفع شود و توانمندی‌ها را تقویت کنیم.
مقام عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چشم‌انداز روشنی در مقابل چشم ما است، اظهار کرد: کشوری که تا دیروز پایگاه قدرت‌های جهان بود، الان در منطقه خاورمیانه خود دارای پایگاه است.
احمدی تاکید کرد: باید به خوبی گذشته نسبت به الان مقایسه شود، باید نگاه کنیم که ایران اسلامی به برکت انقلاب در حوزه آموزش عالی، تعداد دانشجویان قبل از انقلاب کجا بود و الان کجا است.
وی افزود: با بهره‌برداری از بیمارستان‌های یاسوج، باشت و بهمئی، تخت‌های بیمارستانی ما از متوسط کشوری می‌گذرد و به متوسط جهانی نزدیک می‌شود. که این خود همه از برکات نظام است.
وی گفت: رونق شهرک‌های صنعتی، واحدهای تولیدی و ده‌ها خدمات دیگر همه از برکات این انقلاب است و نباید چشمان‌مان را روی افتخارات ببندیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خطاب به رسانه‌ها گفت: هم‌توانمندی‌ها را ببینید، هم گذشته را، و هم الان را ببینید و اگر کاستی‌ها نیز هست، هم ببینید.
احمدی در ادامه به رسانه‌ها توصیه‌هایی هم کرد و گفت: رسانه‌ها به دنبال امید دادن به جامعه باشند و دغدغه مردم را داشته باشید و نباید دغدغه فرد خاص، جناح سیاسی خاص و گروه خاصی را داشته باشد. این استان دلسوزانی می‌خواهد که با سعه صدر تمام توان‌ها را بسیج کند و در مسیر پیشرفت قرار دهند و حرکت کنند.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بی‌بدیل است، اظهار کرد: بالا و پایین نکنید، کرت‌بندی نکنید، گرمسیری و سردسیری نکنید و ذره‌ای نگاه‌مان را از این سطح، بالا ببریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما هنوز در حوزه هوا فضا و نانو و حوزه زیرساخت‌ها و در حوزه آموزش عالی کجا بودیم و الان کجا هستیم، برای مثال با بهره برداری از بیمارستان‌های استان میانگین تخت‌های بیمارستانی ما برابر با میانگین جهانی می‌شود که این تنها یکی از دستاوردهای انقلاب است.

احمدی افزود: چه کسی فکر می‌کرد که گاز به قلعه رییسی و دیشموک برسد که ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و اکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی گفت: آن چه که امروز غرب را وحشت زده کرده قدرتی است که مانند هیچ یک از ابرقدرت‌ها نیست و مستقل و متکی به ملت خود در حال پیشرفت است که خبرنگاران باید در این راه توانمندی‌ها را برای مردم تبیین کنند و البته کاستی‌ها را نیز بگویند.

احمدی در ادامه از رسانه به عنوان مولفه اصلی جامعه مدنی یاد کرد و گفت: این رسالت به این بزرگی ملاحظاتی دارد و رسانه‌ای که به منافع ملی فکر می‌کند به مردم امید می‌دهد و به مفهوم این است که فراتر از دیگران می‌بیند و غایت آن توسعه و بالندگی جامعه است.

 
مقام عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اما همیشه متذکر می‌شدند که ناامیدی در مسیر شیطان است و کسی که امید می‌دهد بستر حرکت و جهش را در جامعه ایجاد می‌کند.

احمدی عنوان کرد: اگر به دنبال امید دادن باشیم فراتر از لایه‌ها می‌بینیم و شرایط جامعه ایجاد می‌کند که با امید دادن بیشتر به دنبال وحدت و برادری و برابری برویم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیاییم محرومیت‌های مردم را ببینیم، شما که دغدغه‌مند و قلم به دست هستید، نیروهای خودتان را روی چیزهای کوچک هدر ندهید و هدف‌های بزرگ را ببینید.
احمدی در ادامه افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد استان قابلیت‌های زیادی دارد، تحول یک موضوع ذاتی نیست، و یک استاندار به تنهایی نمی‌تواند استانی را از حالت غیربرخوردار به برخوردار تبدیل کند، بلکه خردجمعی می‌خواهد. دادن فرصت برابر به همه و عدالت اجتماعی و استفاده از توانمندی‌ها می‌تواند از راهکارهای پیشرفت استان باشد.
وی افزود: اگر خبرنگار به آن چیزی که می‌نویسد، اعتقاد دارد، مرد است. بینی و بین‌الله واقع بین باشید،  در گذشته کارهای خوبی انجام گرفته، اما با وضع مطلوب فاصله داریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد را همانند ناموس خودمان در نظر بگیریم. دل برایش بسوزانیم، برای ایجاد فضای کار و تلاش کمی تلاش کنید. نخبگان، روحانیون، فرهنگیان و همه باید بیایند و در کنار هم قرار بگیرند. و شماها باید این کار را انجام دهید.
امام جمعه چیزی دستش رسیده و گفته، شما نباید بلد کنید آن را
احمدی گفت: امام جمعه محترم چیزی دستش رسیده و بیان کرده و شماها هم گفته او را بلد کردید، شما نباید آن را بلد کنید، بلکه اول سووال کنید و بعد آن را منتشر کنید. نباید تسویه حساب کنیم.
وی افزود: نگاه ما باید نگاه وصل باشد، نه فصل کردن، نمی‌توان قلم به دست گرفت، شمال و جنوب کرد، گرمسیری و سردسیری کرد، این شکاف یعنی گرفتن فرصت خدمت از مردم. هر جا کاستی‌ است، دلسوزانه بگوییم تا مشکلات برطرف شود، نیش نزنیم، نیش زدن اخوت‌ها و برادری‌ها را از بین می‌برد. ما باید همه نیروها را برای کار در کنار هم بسیج کنیم.
 


کد مطلب: 315732

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/315732/احمدی-نیش-نزنید-رسانه-ها-دغدغه-جناح-خاص-نداشته-باشند-کهگیلویه-بویراحمد-ناموس-مان-دل-برایش-بسوزانید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1