کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دلایل حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن چیست؟

21 بهمن 1396 ساعت 15:22


ولی الله شکوهی
۲۲ بهمن، تنها یک تاریخ خاطره انگیز نیست. ۲۲ بهمن سرآغاز حرکتی است که نور امید ملت‌های رنج کشیده جهان شد و خواب از چشم جهانخواران و ستم پیشگان ربود.
۲۲ بهمن روز وحدت و به ثمر رسیدن نهال شکوهمند انقلاب و یکپارچگی ملتی آزاد و سرافراز است که با پیروی از آرمانهای حضرت امام خمینی (ره) و فرمایشات حضرت امام خامنه ای و استقامت مردم خداجو در مقابله با دسیسه و توطئه‌های دشمنان نظام، چون کوه استوار و دژ مستحکم و تسلیم‌ناپذیر ایستادند.
بیست ودوم بهمن ماه نماد عزت، سرافرازی، اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی ایران است بنابراین استکبار جهانی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاش کرده است در قالب جنگ سخت و نرم و با اعمال فشارها و تحریم‌های اقتصادی و شبیخون فرهنگی، نظام ما را با استحاله فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مواجه سازد، اما در سایه بصیرت سیاسی و ولایتمداری مردم ایران اسلامی تاکنون نتوانسته است به اهداف شوم مادی و معنوی خود برسد
نگاهی به عملکرد غرب و مجامع بین المللی در سالهای اخیر علیه ایران بیاندازیم متوجه افزایش غیرقابل تصور اعمال تحریم‌ها علیه کشور ایران می‌شویم. در نتیجه این تحریم‌ها ما با افزایش بیش از دو برابر نرخ ارز و طلا در کشور روبرو شدیم و به همین نسبت اقلام مصرفی هم با تورم بیش از ۳ برابری روبرو شدند. غربی‌ها با این تصور که با افزایش تحریم‌ها علیه ایران و در تنگنا قرار دادن مردم ایران می‌توانند، ایرانی‌ها را از جمهوری اسلامی روگران کنند هر روز بر شدت آن‌ها می‌افزایند، غافل از اینکه اعمال این تحریم‌ها نه تنها تاثیری بر دیدگاه ایرانی‌ها نسبت جمهوری اسلامی ندارد، بلکه علاقمندی آن‌ها به این نظام را افزایش می‌دهد.
۳۹ سال پیش در روز بیست و دوم. یازدهمین ماه سال، انقلابی به رهبری امام خمینی در ایران به پیروزی رسید که توانست سیطره ۲۵۰۰ ساله پادهشاهی را از کشور ما برکند و حکومت جمهوری اسلامی را در کشور برقرار کند. در تمام این سال‌ها اما مردم ایران بی توجه به باد و باران و برف بوران در راهپیمایی این روز خجسته در جا جای وطن پر گهر، شرکت می‌کنند و در این میان هیچ مشکلی نمی‌تواند آن‌ها را از حضور در این فرصت تاریخی باز دارد.
در دنیای امروز با توجه به نقش موثر رسانه در تحولات اجتماعی و سیاسی، احساس جمعی مردم بر این است که با این تجمع و راهپیمایی و انعکاس جهانی آن در رسانه‌ها می‌تواند تفکر، اتحاد و ارزش‌های اسلامی ایرانی را به سراسر جهان انتقال دهند. این موضوع نیز یکی دیگر از دلایل نهادینه شدن راهپیمایی ۲۲ بهمن در برنامه سیاسی و اجتماعی ملت ماست
پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، غربی‌هایی که دیگر دستشان از سرمایه‌های این ملت کوتاه شده بود، شمشیر را از رو بستند و تصمیم گرفتند که با تمام قوا مقابل حکومت جموری اسلامی که در ایران برقرار شده بود بایستند و تمام توان خود را به کار گیرند تا جمهوری اسلامی نتواند روی پای خود بایستد. تحریم‌ها از همان ماه‌های ابتدایی پیروزی انقلاب علیه کشور ایران اعمال شد و غربی‌ها از هر روشی برای مقابله با ایران استفاده کردند. اما انگار تحریم به تنهایی به نظرشان کافی نبود و در سال ۵۹ بالاخره موفق به تحریک صدام حسین برای تجاوز به خاک ایران و آغاز جنگ ۸ ساله علیه ایران شدند. ایرانیان اما در مقابل حمله دشمن بر پاخاستند و نگذاشتند که یک وجب از خاک وطن به دست اغیار بیفتد و در این میان چه بسیار جوانمردانی که در جبهه‌های جنگ، شراب شهادت را نوشیدند و خانواده‌های خود را تنها گذاشتند. اینکه صدها هزار نفر برای بقای نظام جمهوری اسلامی از چنگال دشمنان به جبهه‌های جنگ رفتند و دیگر هرگز به خانه‌هایشان باز نگشتند، یکی از مهم ترن دلایلی است که ما ایرانی را به حضور پر شکور در راه پیمای ۲۲ بمهمن ماه تشویق می‌کند.
از دلایل حضور پرشور هر ساله مردم در این راهپیمایی تکرار خاطره ۲۲ بهمن ۵۷ در ذهن مردم است. مردم که تجربه پیروزی از طریق همین راهپیمایی‌ها و تجمعات را دارند با تکرار آن به دنبال یادآوری آن خاطره شیرین هستند.
تجلی اقتدار ایران در مقابل تهدیدات غربی یکی ازترفندهایی که قدرت‌های غربی در سالهای اخیر علیه جمهوری اسلامی به کار بسته‌اند، استفاده از تهدیدات متفاوت بود. غربی‌ها بارها در سخنرانی‌های خود اعلام کرده‌اند که در صورت بی تاثیر ماندن تحریم‌ها از گزینه حمله نظامی استفاده خواهند کرد. زمانی که مردم ایران در راه پیمایی ۲۲ بهمن حضور به هم می‌رسانند، به غربی‌ها اعلام می‌کنند که حتی اگر تمام دولت‌های غرب علیه ایران با هم متحد شوند و قصد تجاوز به مرزهای این کشور را داشته باشند، جوانان امروز هم مانند جوانان نسل‌های پیش، سینه را در مقابل آماج تیرها دشمنان سپر می‌کنند و نمی‌گذارند که دشمن جرئت پیشروی به اهداف خود را داشته باشد
برادران وخواهران و همه جناح‌های سیاسی استان همیشه درصحنه کهگلویه و بویراحمد بدانند حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، بیش از هر سالی ضرورت دارد و این حضور باعث می‌شود که غرب دریابد اعمال تحریم‌های غیر انسانی‌اش هیچ تاثیری بر نگرش مردم ایران در خصوص حکومت جمهوری اسلامی ندارد و تا پای جانشان پای این نظام و خون شهدا ایستاده‌اند. و عده ای وطن فروش و جاسوس داخل کشور از عملکردو فتنگری خودشان دست بردارند و بدانند که مردم وطن دوست ایران گوش به فرمان رهبری و تا لحظه آخر حامی کشور عزیزمان ایران هستند.
 


کد مطلب: 315710

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/315710/دلایل-حضور-راهپیمایی-۲۲-بهمن-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1