کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۳ درصد از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد زن هستند / ۵۸ درصد زندانیان متأهل / ۶۰۰ زندانی غیرعمد در زندان‌های استان / کمبود فضا در زندان

21 بهمن 1396 ساعت 15:06


مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمتر از ۳ درصد از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد زن هستند.
به گزارش کبنا از یاسوج، اسماعیل جمیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک دهه فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به عملکرد اداره‌‌کل زندان‌ها پرداخت و اظهار کرد: ۹۷ درصد از زندانیان استان کهگیلویه و بویراحمد را مردان و کمتر از ۳ درصد از آنها را زنان تشکیل می‌دهند.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه  ۶۰۰ زندانی غیرعمد در زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند، که با باعث افزایش جمعیت کیفری زندانیان و هزینه‌های نگهداری می‌شوند، بیان کرد: ۸۹/۵ درصد زندانیان در هنگام ورود به زندان فاقد سابقه کیفری هستند و ۵ درصد زندانیان بیش از یک سابقه دارند.
آزادی ۳۵ زندانی غیرعمد از محل کمک‌های برنامه ماه عسل
وی افزود: در یک سال گذشته ۱۷۳ زندانی غیر عمد توسط ستاد دیه، ۱۶ نفر از طرف ستاد حمایت و ۳۵ نفر از محل کمک‌های برنامه ماه عسل آزاد شدند. با این وجود آمار جرائم غیرعمد نسبت به جمعیت استان و سایر استان‌ها بالا است که بیشترین جرائم مربوط به محکومین مالی هستند، و به همین دلیل مجبور شدیم که اماکن آموزشی را به خوابگاه تبدیل کنیم.
جمیاری گفت: از این تعداد زندانی در زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، ۵۵ درصد زندانیان زیر دیپلم، ۲۹/۵ درصد دیپلم، و ۱۶/۵ درصد بالاتر از دیپلم هستند که ۵۸ درصد زندانیان متأهل و مابقی مجرد هستند.
این مسوول به اقدامات فرهنگی، علمی، حرفه‌آموزی و ورزشی اداره‌کل زندان‌ها گریزی زد و گفت: باسواد کردن زندانیان بی‌سواد اجباری است و طبق تفاهم‌نامه‌ای که با اداره‌کل آموزش و پرورش صورت گرفته، زندانیان تا مقطع دیپلم تحصیل می‌کنند.
وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای را با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای منعقد کرده‌ایم که بر اساس این تفاهم‌نامه به زندانیان در رشته‌های مختلف حرفه‌آموزی انجام می‌گیرد.
شرکت ۲۰۰ نفر از زندانیان در مسابقات سراسری قرآن
جمیاری ادامه داد: ارائه خدمات بهداشتی، ورزشی، دینی و مذهبی به زندانیان از جمله اقدامات این اداره‌کل است.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۵۹۰ نفر از زندانیان اشتغال باز هستند، ۲۳۵ نفر از زندانیان در رشته‌های صنایع دستی گواهی مربوطه را با طی دورهای لازم دریافت کردند و ۵۷۰ نفر نیز در یک سال گذشته گواهی حرفه‌آموزی را در رشته‌های مختلف به دست آوردند.
وی در ادامه گفت: ۲۰۰ نفر از زندانیان در مسابقات سراسری قرآن استان شرکت می‌کنند، و المپیاد ورزشی زندانیان با حضور ۳۰۰ زندانی برای اولین بار برگزار شد و دومین المپیاد ورزشی زندانی‌ها به مناسبت دهه فجر برگزار خواهد شد.
جمیاری از اعزام ۸۵ نفر از زندانیان به مشهد مقدس برای اولین بار خبر داد و گفت: تا قبل از پایان سال ۹۶، ۲۰۰ نفر از زندانیان به مناطق عملیاتی (راهیان‌نور) اعزام می‌شوند.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سووالی مبنی بر جابه‌جایی زندان، اظهار کرد: مشکلی برای جابه‌جایی زندان نداریم، اگر زمین و اعتبارات لازم در اختیار این اداره‌کل گذاشته شود، این جابه‌جایی و انتقال زندان انجام می‌گیرد.


کد مطلب: 315703

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/315703/۳-درصد-زندانیان-کهگیلویه-بویراحمد-زن-هستند-۵۸-متأهل-۶۰۰-زندانی-غیرعمد-زندان-های-استان-کمبود-فضا-زندان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1