کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی بر سخنان «کامرانی» در جمع جوانان؛ منم منم‌هایی که ما نمی‌شود / شکست اصلاح طلبان را با «منم منم»های خود رقم زده‌اید

21 بهمن 1396 ساعت 12:50


 
رضا ترابی

خبر نشست صمیمی جوانان فعال اصلاح طلب حوزه کهگیلویه بزرگ با یکی از اصلاح طلبان امروزی را در سایت کبنا نیوز[کلیک کنید] خواندم. نشستی که بیشتر به «منم منم» هایی ختم شد که بنا به گفته سخنران، نشست با بزرگان اصلاح طلب کشور و وزاری دولت دوازدهم اشاره می‌کند و بر این باور است که مردم نیز باید این «منم منم» ها را باور کنند.
سخنران جلسه، معنا و مفهوم بزرگ اصلاح طلبی را  تا حد به‌ کارگیری جوانان اصلاح طلب در سازمان‌ها و نهادهای دولتی، اعلام نگرانی از انتصاب و انتخاب برخی از وزرای کابینه، تبعیت و مشاوره گرفتن مدیران از جوان اصلاح طلبی که در ستاد آقای روحانی کار کرده‌اند و انتقاد از بزرگان اصلاح طلب به خاطر نشست و حمایت از استاندار اصلاح طلب سابق استان (دکتر خادمی) تنزل می‌دهد و در تلاش است تا با بیان سخنان و جملات احساسی، خود را به عنوان نماینده اصلاح طلبان  واقعی استان معرفی کند. این نامزد سابق مجلس در کهگیلویه بزرگ که شاید انتخاب ایشان بانی و باعث شکست اصلاح طلبان در این دور شده است چنان خود را بزرگ دیده و «منم منم» می زند که دیگر «ما» را از یاد برده است و احساس می‌کند با پا گذاشتن بر بزرگان اصلاح طلب استان و شهرستان  که برای این جریان هزینه داده‌اند می‌تواند خود را پرچم دار بزرگ اصلاح طلبان استان معرفی نماید.
اما باید گفت که اساس و اصل اصلاح طلبی تلاش برای بهبود وضعیت و اصلاح امور است و این اتفاق مهم یعنی اصلاح طلبی صرفاً با تکیه بر «ما» شدن‌هایی  اتفاق می‌افتد که دیگر جایی برای «منم منم» زدن‌های سادلوحانه نیست. همین «منم منم» ها بودند که جاده  صاف و زیر سازی شده اصلاحات را در سال ۸۴ به دست جریانی داد که تا کنون دولت‌های یازدهم و دوازدهم باید تاوان غلط بودن سیاست‌های نپخته و اشتباه آن‌ها را پرداخت نماید. سیاست‌های شعارگونه ای که مردم در پایان دولت اصلاحات به خوبی به آن‌ها پی برده بودند و خالی شدن اطراف رئیس جمهور اصلاحات را بانی و باعث شده است. جریان اصلاح طلبان باید بدانند که اگر بخواهند در ماراتن بزرگ انتخاباتی پیروز شوند باید دست از «منم منم» های ساختگی بردارند و به «ما» شدن بیاندیشند.
چند مدتی است که شایعات پست گرفتن کاندید سابق کهگیلویه بزرگ از سوی افرادی و شاید به  اشاره خودش در سطح جامعه مطرح می‌شود ازمعاونت در استانداری تا  مدیر کلی ارشاد گرفته و  فرمانداری بهمئی و .... هر چند که دیگر موضوع معاونت‌های استانداری به پایان خط رسیده است اما احساس می‌شود که هنوز اندیشه پست گرفتن از سر این فرد خارج نشده است و این هم باعث گردیده تا با چرخشی عجیب و باور نکردنی به تقبیح گذشته و تخریب استاندار بومی اصلاح طلب استان پرداخته و به دفاع تمام قد از علمکرد استاندار فعلی روی بیاورد.
اما باید گفت دکتر موسی خادمی از اصلاح طلبان با سابقه  و قدیمی این استان و کشور بوده است و همگان نیز این موضوع را به خوبی می‌دانند. هر چند که در برخی موارد شاید هم عملکرد اشتباهی نیز داشته است اما این گونه به حاشیه رینگ بردن نیروهای تاثیر گذار اصلاح طلب در استان منطقی نبوده و نیست. حال که  کاندید سابق کهگیلویه بزرگ  برای گرفتن پست به دفاع تمام قد از احمدی ایستاده است  و قصد دارد تا از جریان اصلاحات برای منافع شخصی خود هزینه کند باید بداند که احمدی اگر نگوییم اصولگرا که از نیروهای مستقلی است که  در مجلس حضور داشته و سابقه فعالیت سیاسی او بر همگان روشن است. حال که اینگونه «منم منم ها» برای رسیده به پست و مقام دولتی در استان منجر به تخریب بزرگان اصلاح طلب می‌شود باید گفت که «ما» شدن را در پای منافع شخصی خود به قربانگاه برده‌اید و شکست اصلاح طلبان را با سخنان تفرقه افکنانه خود رقم زده‌اید.
بزرگان اصلاح طلب شهرستان کهگیلویه از سید ضیاءالدین رضاتوفیقی گرفته تا منطقیان و لاهوتی تا دیر نشده است پا جلو بگذارند و اجازه ندهند که  تفکرات اصیل اصلاح طلبی با «منم منم» زدن‌های بی مورد به مسلخ برده شود. اجازه ندهند ریشه‌های درخت سی ساله اصلاح طلبی در شهرستان به دست کسانی بیفتد که  نه تنها برای توسعه و پیشرفت اصلاح طلبی گام بر نمی‌دارند بلکه با رفتارها و سخنان نسنجیده خود به خشک شدن این درخت اقدام می‌کنند. همگان باید بدانند که اصلاح طلبان شهرستان برای موفقیت باید «ما» شوند چرا که از این «ما» نشدن سالهاست که رنج برده‌ایم.


کد مطلب: 315667

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/315667/یادداشتی-سخنان-کامرانی-جمع-جوانان-منم-منم-هایی-نمی-شود-شکست-اصلاح-طلبان-های-خود-رقم-زده-اید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1