کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

علوی: شناسایی ۱۷ ورزشکار کهگیلویه و بویراحمد برای بازی‌های جاکارتا / کناری: بویراحمد هنوز مشکلاتی به لحاظ فضای ورزشی دارد + هدایای ویژه زارع برای زنان فوتسال

20 بهمن 1396 ساعت 20:31


نشست هم‌اندیشی جامعه ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان استانی و کشوری بر گزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، نشست هم‌اندیشی جامعه ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور فریبا محمدیان معاونت امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بویراحمد و دنا، مدیرکل امور ورزش و جوانان، فرماندار بویراحمد و جمعی از مسوولان برگزار شد.
شناسایی ۱۷ ورزشکار کهگیلویه و بویراحمد برای بازی‌های جاکارتا
در این نشست که روسای هیئت‌های ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد بر گزار شد، سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان در نشست با بیان اینکه دو مقوله را در اداره‌کل ورزش و جوانان پیگیری می‌کردیم، یکی ورزش همگانی و دوم شناسایی ورزشکاران استان را برای بازی‌های آسیایی جاکارتا دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: اکنون ستاد بازی‌های آسیایی جاکارتا که ردیف مسابقات مهم جهان به شمار می‌رود، را در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل داده‌ایم. در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی ما تنها یک نفر از استان کهگیلویه و بویراحمد را در بازی‌های آسیایی داشتیم، اما امسال با تشکیل این ستاد و رونمایی از پیراهن بازی‌های جاکارتا در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۱۷ ورزشکار خود را برای این مسابقات آماده‌ کرده‌ایم تا در المپیک ۲۰۲۰ کهگیلویه و بویراحمد نمایندگان شایسته‌ای داشته باشد.
علوی در ادامه به بحث زیرساخت‌های ورزشی استان پرداخت و گفت: با پیگیری مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد، و نمایندگان محترم مجلس فضاهای ورزشی خوبی از محل اعتبارات مختلف به ویژه نفت ایجاد شده است. و با اعتبارات جدیدی که وزیر محترم پیگیر آن هستند از محل ماده ۹۴ و روزانه هم موضوعات مختلف ورزش را رصد می‌کنند، می‌توان زیرساخت‌های ورزشی استان را توسعه خواهیم داد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساماندهی فضاهای ورزشی را بر اساس ماده ۸۸ را در دستور کار داشتیم و موفقیت‌های هم حاصل شد و بخشی از فضاهای ورزشی را به امور بانوان اختصاص داده‌ایم.
وی به حضور معاونین وزارت‌خانه و ۹ رئیس فدراسیون هیئت‌های ورزشی به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: حضور مسوولان ارشد ورزش به استان فرصت مناسبی بود تا ما بتوانیم، داشته‌های خودمان را به مسوولان معرفی کنیم.
علوی به ظرفیت بانوان اشاره کرد و گفت: چهار پست مدیریتی اداره‌کل ورزش به بانوان اختصاص یافت و مدیر یکی از ادارات شهرستانی از بانوان است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتقای سیستم اتوماسیون اداری و اجرای آن از دیگر کارهایی بود که در این اداره‌کل دنبال کردیم.
وی افزود: در بحث تجهیز پایگاه قهرمانی تلاش کردیم و به دنبال تجهیز کامل آن هستیم و اولین بار میزبانی همایش آموزش و پژوهش منطقه‌ای کشور را داشتیم.
ورزشکاران باید حمایت شود
 
غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در این نشست با بیان اینکه ایام‌الله دهه فجر مربوط به هیچ جناحی، گروهی، بخشی و یا شهرستانی و یا استانی نیست، اظهار کرد: از همه مردم عزیزمان دعوت می‌کنم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند.
وی با بیان هزینه در ورزش سرمایه‌گذاری است، بیان کرد: باید ورزشکاران را مورد حمایت قرار داد. و ورزشکاران استان کهگیلویه و بویراحمد با دست‌های خالی موفقیت‌های خوبی به دست آوردند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه در حوزه ورزش نیاز به فرهنگ سازی داریم، افزود: باید ورزش قهرمانی و ورزش همگانی را مورد حمایت قرار دهیم.
 
زارعی افزود: تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت از جمله افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج شد. و با استفاده از اعتبارات نفت ۳۰ پروژه ورزشی را در شهرستان‌های بویراحمد و دنا کلنگ‌زنی و افتتاح کردیم. و انشاالله با جذب اعتبارات جدید فضاهای ورزشی جدید را تعریف خواهیم کرد.
 
نماینده بویراحمد و دنا قول داد به مناسبت ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) ۱۲ دست لباس ورزشی به تیم فوتسال ستارگان بانوان هدیه بدهد.
کناری: بویراحمد پیست اسکی و دوچرخه‌سواری ویژه بانوان ندارد / بویراحمد به لحاظ فضای ورزشی مشکلاتی را دارد
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد گفت: شهرستان بویراحمد به لحاظ سرانه فضای ورزشی به وضعیت مطلوب نزدیک شده است، اما هنوز مشکلاتی وجود دارد.
وی نبود اسپانسر را از مشکلات تیم‌های ورزشی و ورزشکاران دانست و افزود: باید تیم‌های ورزشی و ورزشکاران حمایت شوند.
کناری با بیان اینکه اکثریت فضاهای ورزشی شهرستان بویراحمد بین آقایان و بانوان مشترک است، گفت: نبود پیست اسکی و دوچرخه سواری ویژه بانوان در شهرستان بویراحمد وجود ندارد. که برای این موضوع باید چاره‌اندیشی شود.
زیرساخت‌های ورزش بانوان در استان توسعه یابد/ کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت برگزاری همایش‌های ملی را دارد
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه وبویراحمد کمبود زیرساخت‌های ورزشی را یکی از مشکلات بانوان جامعه عشایری و روستایی استان برشمرد و گفت: انتظار می‌رود زیرساخت‌های ورزش بانوان در استان توسعه یابد.
آذرصفایی نیا اظهار داشت: حضور زنان وجوانان لازمه توسعه و پیشرفت و در راستای اصلاح امور است و امروز زنان که نیمی از جمعیت جامعه هستند را نمی‌توان فراموش کرد.
وی تاکید کرد: ورزش‌ و پیاده‌روی و مصرف انرژی زیاد، علاوه بر کاهش استرس و تخلیه فشارهای عصبی، موجب شادی و نشاط در زنان می‌شود و فرد را به زندگی خوشبین و امیدوار می‌کند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار برگزاری همایش‌های ملی ورزشی در استان شد و گفت: این استان ظرفیت برگزاری همایش‌های ملی را دارد.
وی با تاکید بر اینکه بانوان روستایی حافظان هویت‌های بومی هستند، گفت: زنان و دختران جامعه روستایی دارای استعدادهای بالقوه‌ای هستند که باید با شناسایی استعدادهای آنها نسبت به توانمندسازی این قشر اقدام شود.
صفایی نیا به برخی از فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان اشاره کرد و افزود: تلاش‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان در راستای توسعه ورزش همگانی و حرفه‌ای بانوان قابل تقدیر است.


کد مطلب: 315300

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/315300/علوی-شناسایی-۱۷-ورزشکار-کهگیلویه-بویراحمد-بازی-های-جاکارتا-کناری-هنوز-مشکلاتی-لحاظ-فضای-ورزشی-هدایای-ویژه-زارع-زنان-فوتسال

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1