کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دهبانی‌پور از مدیران خوب ما است / کسانی که برای مدیرکل ارشاد مطرح شدند، در این اندازه نیستند / این پنبه را از گوش‌تان در بیارید

17 بهمن 1396 ساعت 13:23


معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: آقای دهبانی‌پور از مدیران خوب ما است و بنای تغییر ایشان را نداریم.
سید هادی حسینی در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنا به تشریح سفرش به استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار کرد: بنده سلام عرض می‌کنم خدمت مردم دیار دنا و زاگرس و همچنین تشکر می‌کنم از جامعه خبری استان و به طور ویژه از آقای استاندار و امام جمعه محترم یاسوج به جهت همکارهای خوبی که داشتند، نیز تشکر و قدردانی می‌کنم.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد در ادامه با تشکر از مردم استان به دلیل استقبالی که نمایشگاه کتاب یاسوج داشتند و افزود: مردم این استان، مردمی فرهنگ دوست و کتاب دوستی هستند و با فرهنگ کتاب و کتابخوانی عجین هستند.
حسینی افزود: بنده برای حضور در افتتاح هفدهمین نمایشگاه کتاب یاسوج به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کردم، کار بسیار قشنگ و ستودنی را همکارانم در مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دادند.
وی در ادامه با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از حیث برگزاری نمایشگاه و موفقیت‌هایی در حوزه کتاب جزء سه استان خوب و موفق کشور است، اظهار داشت: در این نمایشگاه گروه خوبی از ناشران کشوری و استانی حضور یافتند که آنها در راستای اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و رسالتی که بر دوش‌شان دارند، همواره در استان‌های مختلف حضور می‌یابند که زحمت خودشان را زیاد و زحمت مردم را کم می‌کنند، و از آنها نیز تشکر ویژه‌ای دارم.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد به دیدار خود با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار و حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان در جریان سفرهایش به این استان اشاره کرد و گفت: نشست‌های با حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه محترم شهر یاسوج داشتم و مذاکرتی خوبی صورت گرفت، و این نشست‌ها، نشست‌های خوبی بود، که امیدوارم نتیجه آنان برای حوزه فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد مفید باشد.
حسینی در پاسخ به سووال خبرنگار کبنا مبنی بر اینکه سطح نمایشگاه (به لحاظ محتوا، عناوین کتاب و ...) چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: انواع کتاب، با عناوین مختلف در این نمایشگاه موجود بود، هم کتاب‌های علمی، فرهنگی و مذهبی و هم کتاب‌هایی در حوزه کودکان، نوجوانان و جوانان، خانه‌داری و به ویژه دیجیتالی در نمایشگاه دیده می‌شد و من خودم فکر نمی‌کردم که به این خوبی ناشران در هفدهمین نمایشگاه کتاب یاسوج حضور پیدا کنند.
وی در پاسخ به سووال دیگری مبنی بر اینکه جشنواره فیلم فجر را چگونه دیدید؟، گفت: برنامه‌ها و کارهای ستودنی زیادی در جشنواره فیلم فجر در حال انجام گرفتن بود، که بنده از آقای دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد قدردانی می‌کنم.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد در ادامه افزود: یکی از برنامه‌های خوب این جشنواره انعقاد تفاهم‌نامه آموزش و پرورش و اداره‎کل فرهنگ و ارشاد استان بود که زمینه‌ حضور دانش‌آموزان و جوانان این استان را که به لحاظ محرومیت قادر نبودند در سینماهای مطرح کشور این فیلم‌ها را تماشا کنند، برای دیدن فیلم‌های جشنواره فیلم فجر فراهم کرده بودند.
حسینی اضافه کرد: خیلی از نوجوانان و جوانان ما به دلیل در دسترس نبودن سینماهای مطرح کشور، برای دیدن این فیلم‌ها شاید حسرت می‌خوردند که چرا فلان دانش‌آموز می‌تواند، فیلم‌ها را ببیند، اما من نمی‌توانم که این مشکل «من نمی‌توانم» در اینجا برطرف شد و فیلم‌ها در دسترس همه مردم قرار گرفته است.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد به استقبال جوانان و دانش‌آموزان از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: استقبال خوبی که از این جشنواره در استان کهگیلویه و بویراحمد شده است، نشان می‌دهد که جوانان و فرزندان این استان چقدر به فرهنگ و سینما علاقه دارند.
حسینی در ادامه در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت بالایی در حوزه فرهنگ و هنر برخوردار، اما به لحاظ زیرساخت‌ها با مشکلاتی مواجه است که چه تدابیر برای این مشکلات خواهد اندیشید؟، اظهار کرد: تالار مرکزی یاسوج یکی از بزرگترین مجتمع‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود و اتمام این پروژه در دستور کار است و بازدیدهای از آن نیز داشتیم در این خصوص نیز با استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاون عمرانی استاندار که از معاونان عمرانی خوب ما است، نیز مذاکراتی صورت گرفت و پیگیرهای هم شده و جلساتی در تهران در این خصوص هم داشتیم و با توجه به سماجت آقای دهبانی‌پور، استاندار و معاون عمرانی قطعاً مشکلات این پروژه برطرف خواهد شد.
وی گفت: بخشی از اعتبارات لازم تأمین شد و ما بقی اعتبارات را نیز تأمین و فراهم می‌کنیم که هر چه زودتر شاهد اتمام این پروژه باشیم و بدون شک با راه‌اندازی تالار مرکزی یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ زیرساخت‌های فرهنگی، سینمایی و هنری دیگر مشکلی ندارد.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد در پاسخ به این سووال خبرنگار کبنا مبنی بر اینکه شایعاتی در خصوص تغییر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، شما چه نظری دارید؟، اظهار داشت: آقای دهبانی‌پور از مدیران خوب ما است و فعلاً بنای برای تغییر ایشان نداریم، به غیر از اینکه خودش بخواهد، جای مناسب‌تری و در استان بزرگتری خدمت کند، که قطعاً از ایشان استفاده خواهیم کرد، در غیر این صورت در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد ماند.
حسینی افزود: نماینده محترم ولی فقیه و اهالی حوزه فرهنگ و هنر و همه کسانی که ما دیدیم، از آقای دهبانی‌‍‌پور رضایت دارند.
وی ادامه داد: شایعاتی شنیدم که کسانی می‌خواهند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد شوند، آنهایی که به این شایعات دامن می‌زننند، این «پنبه را از گوش‌شان» در بیاورند که ما از فضای بیرون فرهنگ و ارشاد اسلامی آدم داخل فرهنگ و ارشاد نمی‌آوریم.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه همه افراد برای ما قابل احترام هستند، تصریح کرد: آدم‌هایی را که من شنیدم برای مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نام برده می‌شود، در حد و اندازه این مسوولیت نیستند.
وی تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم کارهای این اداره‌کل سست شود.


کد مطلب: 313646

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/313646/دهبانی-پور-مدیران-خوب-کسانی-مدیرکل-ارشاد-مطرح-شدند-این-اندازه-نیستند-پنبه-گوش-تان-بیارید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1