کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گردهمایی توانمندسازی شغلی در دهدشت برگزار شد / دولت‌خواه: جدا شدن بنگاه‌های اقتصادی موجب شکوفایی اقتصادی می‌شود

3 بهمن 1396 ساعت 23:51


صبح امروز گردهمایی توانمندسازی شغلی و آموزش‌های اشتغال ویژه ایثارگر با حضور خانواده معزز شهدا، امام جمعه، مسولان استانی و شهرستان در فرمانداری دهدشت برگزار شد.

کمال الدین دولتخواه مدیر بنیاد شهید کهگیلویه در این گردهمایی، اظهار داشت: امروزه تحریم‌های مختلف در جهان دیده می‌شود، که گریبان کشور ایران را نیز گرفته است.
دولتخواه با بیان اینکه اشتغال از مهمترین مشکلات جامعه می‌باشد، تصریح کرد: باید بتوانیم از روحیه کارآفرینی و روحیه اقتصادی بر اساس ظرفیت‌های موجود در کشور، جلوی تحریم‌ها را بگیریم.
وی مطرح کرد: با جداشدن بنگاه‌های اقتصادی و سایر فعالیت‌های درآمدزا از بخش دولتی و واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی، این اختیار به مردم داده می‌شود تا شکوفایی اقتصادی در جامعه هموارتر شود.
وی گفت: روحیه کار افرینی را به عنوان یک انقلاب ارزشمند که می‌تواند توسعه اقتصادی و شیوه‌های فرهنگی را هموار کند بپذیریم و نگرش هارا تغییر داده و به کارآفرینی رو آوریم.
مدیر بنیاد شهید کهگیلویه ادامه داد: باید از ظرفیت نهادهای مختلف، فنی و حرفه‌ای و پایگاه‌های آموزشی استفاده بهینه برد.
دولتخواه افزود: اداره کار و اداره صنعت و معدن در زمینه کارآفرینی با خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران همکاری‌های لازم را داشته باشند تا مشکل اشتغال جوانان خانواده‌های شهدا و ایثارگر برطرف شود.
هرمزپور مسئول اشتغال ایثارگران، در این گردهمایی نیز گفت: امروز به کهگیلویه آمده‌ایم تا توانمند سازی سال ۹۷ را به فنی و حرفه ای معرفی کنیم با توجه به نیاز سنجی و علاقمندی متقاضیان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و تخصصی، آموزش‌هایی به صورت رایگان به فرزندان ایثارگر و شاهد (دیپلم و زیر دیپلم) ارائه و سپس بر اساس مدرکی که فنی و حرفه‌ای به متقاضیان می‌دهد فرد به عنوان شاغل معرفی می‌شود تا وام قرض الحسنه ۴ درصد برای کارآفرینی به وی تعلق گیرد.
منوچهر فتاحیان معاون بنیاد شهید استان نیز گفت: در این گردهمایی هدف آشنا کردن فرزندان ایثارگر و شاهدبا راه کسب و کار از طریق ارائه آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای و سپس اعطای وام ۴ درصد به مبلغ ۲۵ تا ۳۰ میلیون برای شروع فعالیت می‌باشد.
 


کد مطلب: 310052

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/310052/گردهمایی-توانمندسازی-شغلی-دهدشت-برگزار-دولت-خواه-جدا-شدن-بنگاه-های-اقتصادی-موجب-شکوفایی-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1