کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نمره عملکرد «داریوش دیودیده» در سازمان صنعت و معدن چند است؟ / مخاطبان نظر دهند

3 بهمن 1396 ساعت 12:54


نمره عملکرد داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از پنج سال چند است، مخاطبان نظرات و دیدگاه‌های خودشان را برای ما ارسال کنند.
 

به گزارش کبنا از یاسوج، بعد از پایان دولت یازدهم و تشکیل دولت دوازدهم گمانه‌زنی‌ها پیرامون تغییر مدیران در سطح رسانه‌ها و محافل سیاسی رواج پیدا کرد، در استان کهگیلویه و بویراحمد تغییر مدیران روند کندی دارد و علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز تغییر مدیران را به بعد از ارزیابی از آنها موکول کرد و گفت: مدیران را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و بر اساس عملکردها و ارزیابی‌های صورت گرفته آنها را ابقاء و یا تغییر می‌دهیم.
سایت خبری کبنانیوز پیرامون عملکرد مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد از مردم و مخاطبان خود، نظرخواهی خواهد می‌کند.
مقام معظم رهبری فرمودند که «شفافیت معنایش این است که مسئول در جمهورى اسلامى عملکرد خودش را به طور واضح در اختیار مردم قرار بدهد؛ این معناى شفافیت است، باید همه این کار را بکنند». (۲۹شهریور ۱۳۸۸)
و همچنین معظم‌له فرموده‌اند: «همیشه این ملت نیاز دارد به این که مسؤولان او پاسخگوی مسؤولیتهای بزرگ خودشان در مقابل ملت باشند و روح پرسشگری در مردم وجود داشته باشد.» (۱/۱/ ۱۳۸۴)
داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد آبان‌ماه ۹۱ زمانی که حسین صابری استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد به شدت از عملکرد این سازمان انتقاد می‌کرد، سکان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد را به دست گرفت.
«دیودیده» رئیس سازمان نظام مهندسی استان و عضو هیئت مدیره این سازمان در کشور، معاونت سازمان در دوره‌های گذشته و استاد دانشگاه، فوق لیسانس مهندسی صنایع و لیسانس مهندسی برق، را در کارنامه اجرایی و علمی خود دارد. در زمان صدارت او فعالیت‌های زیادی در حوزه، صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت.
این استان پروژه‌های بزرگ و همچنین واحدهای فعال تولیدی زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله سیمان مارگون، پتروشیمی دهدشت، پتروشیمی گچساران، کارخانه آجر دهدشت، معادن فسفات چرام و بهمئی و ...  را دارد، آمارهای متفاوتی از واحدهای راکد، نیمه فعال و فعال استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی مسوولان در جلسات ارائه شده است.
یکی از کارهایی که در زمان داریوش دیودیده با پشتیبانی صابری استاندار وقت انجام گرفت، ساماندهی کارخانه‌های سنگ شکن و شن و ماسه‌ در حاشیه رودخانه‌ها بود.
بررسی عملکرد دیودیده باید در ظرف و مکان خودش انجام بگیرد، اما رسانه به عنوان چشم و گوش و زبان جامعه نیز می‌تواند از مردم در رابطه با عملکرد مسوولان سخن بگوید.
آیا نظارت بر بازار استان کهگیلویه و بویراحمد به خوبی انجام می‌گیرد؟
داریوش دیودیده تا چه اندازه در فعال کردن کارخانه‌های تعطیل موفق بوده است؟
سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد آیا توانسته است واحدهای تولیدی که کجدار و مریز فعالیت می‌کنند، رونق دهد و ظرفیت تولید آنها را بالا ببرد.
دیودیده چه کمکی به بحث اشتغال جوانان کرده است؟ چه تعداد جوان بیکار و فارغ‌التحصیل در زمان مدیریت ایشان مشغول به کار شده‌اند؟
 
راهکارها و تدابیر سازمان صنعت، تجارت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد برای رونق اصناف چه بوده است؟
 
داریوش دیودیده در انجام وظایف محوله زیر تا چه میزان موفق بوده است.
 
از مهمترین شرح وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت به موارد زییر می توان اشاره نمود :
۱- تدوین و ابلاغ راهبردهای توسعه صنعتی، معدنی و تجاری کشور و تعیین اهداف، سیاست ها،
برنامه ها، استاندردها، نظامها، آیین نامه ها و ضوابط کلی بخش های صنعت، معدن و تجارت هماهنگ باسیاست های کلان کشور با جلب مشارکت تشکلها و سازمانهای غیر دولتی و مردم نهاد مرتبط و نظارت براجرا و تحقق آنها.
۲- تعیین سیاستهای توسعه صادرات غیرنفتی، محصولات صنعتی، فرآورده های معدنی و خدمات فنی و مهندسی و تجاری و تنظیم و اجرای مقررات مربوط به حمایت های صادراتی.
۳- مدیریت و تسهیل فرایند تولید و تجارت داخلی و خارجی.
۴- برنامه ریزی ، هدایت، و حمایت از ایجاد و توسعه زیرساخت ها و واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری و شهرکهای صنعتی مشترک با کشورهای هدف براساس راهبردهای توسعه صنعتی، معدنی و تجاری کشور و متناسب با توازن منطقه ای، آمایش سرزمین و ملاحظات زیست محیطی
۵- تنظیم و توسعه روابط تجاری ، صنعتی و معدنی و تهیه یادداشت های تفاهم و موافقت نامه های مرتبط و انعقاد و اجرای قراردادها با سایر کشورها و نهادها و سازمانهای تخصصی و مجامع منطقه ای و بین المللی ذیربط با هماهنگی وزارت امور خارجه و در چارچوب سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و قوانین مربوط.
۶- مدیریت الحاق جمهوری اسلامی ایران به سازمان جهانی تجارت .
۷- قبول عضویت و نمایندگی دولت جمهوری اسلامی ایران در نهادها و سازمانهای تخصصی و مجامع منطقه ای و بین المللی مربوط به امور صنعت، معدن و تجارت در چارچوب قوانین.
۸- مدیریت رویدادهای تجاری ،صنعتی و معدنی اعم از اعزام و پذیرش هیات ها و کمیسیون ها، برگزاری و شرکت در نمایشگاه ها و همایش های داخلی و خارجی وتعیین و اعزام رایزن های مورد نیاز به منظور توسعه صادرات غیر نفتی و جذب سرمایه و فناوری.
۹- برنامه ریزی، هدایت و حمایت از توسعه و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی برای توسعه صنعت، معدن ، تجارت و انتقال فناوری و همچنین سرمایه گذاری برای ایجاد و توسعه صنایع مبتنی بر فناوری های پیشرفته و خطر پذیر در موارد ضروری و در مناطق کمتر توسعه یافته.
۱۰- برنامه ریزی و ایجاد شرایط لازم برای حفظ، صیانت و افزایش ظرفیت های تولیدی واحدهای صنعتی و معدنی و بازسازی ، نوسازی و گسترش فعالیت آنها.
۱۱- سیاستگذاری و برنامه ریزی برای ایجاد و توسعه مجتمع ها و شهرک های صنفی ، صنعتی و معدنی و نیز پشتیبانی از ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی و معدنی و توانمندسازی بنگاه های کوچک و متوسط
۱۲- ساماندهی، حمایت و نظارت بر ایجاد، توسعه و فعالیت انجمن ها و تشکل های صنفی، صنعتی ومعدنی، شبکه ها و خوشه ها و سازمان های غیردولتی و مردم نهاد مرتبط با بخشهای صنعت، معدن و تجارت و صدور مجوز های تاسیس و فعالیت آنها.
۱۳- برنامه ریزی برای بهبود فضای کسب و کار و افزایش بازدهی ، بهره وری ، رقابت پذیری و توسعه کار آفرینی بخش های صنعت،معدن و تجارت
۱۴- حمایت از توسعه و تقویت نام ها وعلائم تجاری، تجاری سازی آثار مالکیت فکری و معنوی اعم از اختراعات، اکتشافات و نوآوری ها.
۱۵- برنامه ریزی، هدایت ، حمایت و مدیریت تولید صادرات محور با ارزش افزوده بالا و فناوری های پیشرفته و هدایت و حمایت از مدیریت واردات مبتنی بر تولید صادرات گرا
۱۶- سیاستگذاری و برنامه ریزی جهت بهبود نظام تولید، تامین و توزیع ، نظارت بر شبکه های توزیع کالا و خدمات ، توسعه رقابت و جلوگیری از انحصار در بازار .
۱۷- ساماندهی زنجیره های تأمین و توزیع کالا و خدمات و مدیریت تنظیم و کنترل بازار.
۱۸- نظارت و حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان.
۱۹- تعیین سیاست ها و ضوابط قیمت کالا و خدمات و ضوابط خدمات پس از فروش و نظارت بر اجرای آنها.
۲۰- سیاستگذاری و برنامه ریزی در حوزه تجارت الکترونیکی کشور و توسعه و حمایت از کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش های صنعت، معدن و تجارت.
۲۱- ساماندهی، استقرار و بکارگیری نظام یکپارچه آمار و اطلاعات و شبکه جامع اطلاع رسانی و تولید، تحلیل و ارائه آمارها و گزارشهای تخصصی در بخشهای صنعت، معدن و تجارت.
۲۲- حمایت از توسعه آموزش و پژوهش، "تحقیق و توسعه(R&D)، ترویج و انتشار یافته ها و نتایج تحقیقات وهدایت و بهره گیری ازتوانمندی های مراکز آموزشی و پژوهشی و فناوری جهت توسعه بخشهای صنعت، معدن و تجارت.
۲۳- همکاری و مشارکت با دستگاه ها در زمینه سیاستگذاری و برنامه ریزی برای تربیت و تامین نیروهای متخصص بخش های صنعت، معدن و تجارت در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و برنامه ریزی و همچنین آموزش، توسعه مدیریت و توانمندسازی شاغلین بخش های مذکور.
۲۴- سیاستگذاری، برنامه ریزی،نظارت، صیانت و حمایت از توسعه زیر بناها، اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن و فراوری معدنی با بکارگیری علوم، فنون و فناوریهای پیشرفته
۲۵- سیاستگذاری و برنامه ریزی و انجام مطالعات و بررسی های زمین شناسی و شناسایی مخاطرات زمین شناختی و تهیه نقشه های مربوط، تهیه اطلاعات پایه شناسایی، پی جویی و اکتشاف عمومی منابع و ذخایر معدنی و تهیه گزارش های فنی و اقتصادی و ایجاد و گسترش پایگاه داده ها و اطلاع رسانی جامع علوم زمین برای بهره برداری از مزیت های زمین و ظرفیتهای معدنی کشور.
 
مخاطبان گرامی می‌تواند نظرات و دیدگاه‌های خود را با ارسال یادداشت‌، و یا به شکل «کامنت» در خصوص عملکرد دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد را برای ما ارسال کنند.


کد مطلب: 309034

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/309034/نمره-عملکرد-داریوش-دیودیده-سازمان-صنعت-معدن-چند-مخاطبان-نظر-دهند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1