کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تنزل برخی از دانشگاه‌ها و نهادهای دولتی تا حد پاتوق‌های خانوادگی / نورچشمی‌ها هنوز در برخی دانشگاه‌های استان جولان می‌دهند

29 دی 1396 ساعت 20:10


 
آقای استاندار آیا می‌دانید سطح اجتماعی و اداری فرهنگی بعضی از دانشگاه‌ها و نهادهای دولتی در یاسوج تا حد یک کلوپ و پاتوق‌های خانوادگی و هم روستایی و هم طایفه‌ای تنزل پیدا کرده است؟ در حقیقت باید نام آنرا یک سازمان خانوادگی و محله‌ای و «خودشونی» و در یک کلمه شعبه‌ای از روستا و یا آبادی آن‌ها نام گذاشت؟
چرا از یک روستا و طایفه‌ای چند نفر در یک دانشگاه، اداره و یا سازمان مشغول باشند و دیگر طوایف به علت نداشتن فلان لابی و یا رانت یک نفر دیگر، همانند یک دلال سازمانی، اداری و شرکتی بتواند هر کس را بخواهد به علت ضعف بعضی از مدیران در آنجا به کار گیرند. آیا چنین سازمانی را می‌توان یک سازمان، نهاد و یا اداره دولتی و عمومی نام گذاشت؟
آقای استاندار در بعضی از این دانشگاه‌ها و نهاد‌ها و ادارات مدیران آن‌ها سال هاست که با همه جریانات سیاسی هماهنگ شده‌اند و به قولی «چند نبش سیاسی» هستند و آن ادارات تحت مدیریت خود را به نوعی موروثی خود می‌دانند و هیچ کس هم نیست که سووال نماید اگر این دسته از مدیران برنامه‌ای عملی داشته‌اند یه اندازه کافی وقت و زمان برای پیاده کردن به آن‌ها داده شده است و این سازمان یا نهاد و یا دانشگاه و... نیاز به روح و نفسی تازه دارد و باید به دیگر نیروهای انسانی استان فرصت داد و این گروه از مدیران باید بپذیرند که زمان عزل آن‌ها فرا رسیده است و دست از رایزنی سیاسی و لابی‌گری و بعضاً امتیازدهی و امتیازگیری بردارند.
از طرفی حکایت بکارگیری نیروهای طایفه‌ای و تبدیل وضعیت نیروهای نورچشمی در برخی از دانشگاه‌ها همچنان به عنوان پربحث‌ترین موضوعات استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.
در طول این سال‎های اخیر جوانان تحصیلکرده استان کهگیلویه و بویراحمد اعتراض شدید خود را به بکارگیری نیروهای فله‌ای و بی‌عدالتی، تبعیض و پارتی بازی در این دانشگاه‌ها اعلام کرده‌اند و خواستار رسیدگی و بررسی این موضوع شدند اما هیچکدام از مسئولان استان تاکنون پاسخ روشن، شفاف و قانع کننده‌ای در اختیار رسانه‌های استان قرار نداده است. بکارگیری‌ نیروهای طایفه‌ای به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طریق نفوذ صاحبان قدرت و برخی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و در سایه سکوت رسانه‌ها در این دانشگاه‌ها و برخی دستگاه‌های اجرایی استان انجام شده است. پس از افشای ماجرای بکارگیری نیروهای طایفه‌ای توسط استاندار کهگیلویه و بویراحمد در روزهای اخیرائمه جمعه و قشرهای مختلف مردم استان نارضایتی خود را از بکارگیری نیروهای نورچشمی در این دانشگاه‌ها اعلام کردند. گسترش دامنه اعتراض‌ها به بکارگیری های فله‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در یکی از دانشگاه‌های یاسوج همچنان ادامه دارد و هنوز مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد درباره پیگیری آخرین وضعیت این افراد و ماجرای نورچشمی‌ها چیزی را مخابره نکرده‌اند و باید منتظر ماند در روزهای آینده ابعاد دیگری از این قضیه افشا خواهد شد یا خیر. براساس برخی شنیده‌ها در روزهای اخیر هیاتی برای گزینش نورچشمی‌ها در یکی از دانشگاه‌های یاسوج تشکیل شده و در بایکوت کامل خبری روند تبدیل وضعیت نیروهای طایفه‌ای را در دستور کار قرار داده است. باید دید مسئولان نظارتی استان کهگیلویه و بویراحمد در جریان روند گزینش نورچشمی‌ها و تشکیل این هیات قرار دارند یا خیر.
با این وجود هنوز استاندار کهگیلویه و بویراحمد علی رغم‌ نارضایتی‌ها و تذکر بزرگان استان و ائمه محترم نماز جمعه هیچ‌گونه اقداماتی در این رابطه انجام نداده است.
 


کد مطلب: 308794

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/308794/تنزل-برخی-دانشگاه-ها-نهادهای-دولتی-حد-پاتوق-های-خانوادگی-نورچشمی-ها-هنوز-دانشگاه-های-استان-جولان-می-دهند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1