کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اجرای طرح پایش محصولات غذایی در کهگیلویه و بویراحمد

27 دی 1396 ساعت 9:48





 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از انجام طرح پایش باقیمانده سموم، دفع آفات نباتی و مرحله اول پایش محصولات سطح عرضه در استان، خبر داد.

به گزارش کبنا، امام‌بخش قائدی با تشریح بخش‌های مختلف این پایش، گفت: در فاز اول این طرح که مربوط به سالجاری است، یکی از گام های مهم در پایش محصولات در سطح عرضه(pmc)، خریداری ۱۳۲ نمونه مواد غذایی در سطح استان و ارسال این نمونه‌ها جهت آزمایش بوده است.

وی با اشاره به وجود تعدادی کارخانه و کارگاه مرتبط در استان، اذعان داشت:  ۶۰ نمونه از محصولات تولیدی کارخانجات مستقر در استان نمونه‌برداری و برای انجام آنالیز مواد به آزمایشگاه ارسال شد.

 قائدی، طرح ملی پایش میزان باقیمانده سموم و آفت کش‌های نباتی در محصولات ارائه شده در سطح استان را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: جهت اجرای این فاز از برنامه نیز ۹۰ نمونه محصول نظیر خرما، پرتقال، نارنگی، گوجه فرنگی، خیار و پیاز از سطح عرضه استان خریداری و به آزمایشگاه غذا و دارو مستقر در مرکز استان فارس ارسال شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: در ۶ ماهه اول سال جاری ۵۹ بازدید از واحدهای فعال و نیمه فعال به عمل آمد.

 قائدی در خصوص پروانه‌های صادره در نیمه اول سال ۹۶ نیز اظهار داشت:  تعداد پروانه ساخت، تمدیدی و اصلاح شده ۱۲۲ مورد و تعداد پروانه بهره‌برداری صادر یا اصلاح شده ۴ مورد و همچنین اعطا ۱۳ مورد پروانه مسئول فنی از اقدامات صورت گرفته در این معاونت است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان، در پایان خاطر نشان کرد: در شش ماهه اول سال جاری ۱۲ مورد شکایت رسیدگی و اعمال قانون شد و همچنین ۳۲ مورد استعلام اموال تملیکی و ستاد مبارزه با کالا قاچاق و ارز رسیدگی و نتیجه ارسال شد.


کد مطلب: 308322

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/308322/اجرای-طرح-پایش-محصولات-غذایی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1