تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۳۰۸۳۲۲

اجرای طرح پایش محصولات غذایی در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛


 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از انجام طرح پایش باقیمانده سموم، دفع آفات نباتی و مرحله اول پایش محصولات سطح عرضه در استان، خبر داد.

به گزارش کبنا، امام‌بخش قائدی با تشریح بخش‌های مختلف این پایش، گفت: در فاز اول این طرح که مربوط به سالجاری است، یکی از گام های مهم در پایش محصولات در سطح عرضه(pmc)، خریداری ۱۳۲ نمونه مواد غذایی در سطح استان و ارسال این نمونه‌ها جهت آزمایش بوده است.

وی با اشاره به وجود تعدادی کارخانه و کارگاه مرتبط در استان، اذعان داشت:  ۶۰ نمونه از محصولات تولیدی کارخانجات مستقر در استان نمونه‌برداری و برای انجام آنالیز مواد به آزمایشگاه ارسال شد.

 قائدی، طرح ملی پایش میزان باقیمانده سموم و آفت کش‌های نباتی در محصولات ارائه شده در سطح استان را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: جهت اجرای این فاز از برنامه نیز ۹۰ نمونه محصول نظیر خرما، پرتقال، نارنگی، گوجه فرنگی، خیار و پیاز از سطح عرضه استان خریداری و به آزمایشگاه غذا و دارو مستقر در مرکز استان فارس ارسال شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: در ۶ ماهه اول سال جاری ۵۹ بازدید از واحدهای فعال و نیمه فعال به عمل آمد.

 قائدی در خصوص پروانه‌های صادره در نیمه اول سال ۹۶ نیز اظهار داشت:  تعداد پروانه ساخت، تمدیدی و اصلاح شده ۱۲۲ مورد و تعداد پروانه بهره‌برداری صادر یا اصلاح شده ۴ مورد و همچنین اعطا ۱۳ مورد پروانه مسئول فنی از اقدامات صورت گرفته در این معاونت است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان، در پایان خاطر نشان کرد: در شش ماهه اول سال جاری ۱۲ مورد شکایت رسیدگی و اعمال قانون شد و همچنین ۳۲ مورد استعلام اموال تملیکی و ستاد مبارزه با کالا قاچاق و ارز رسیدگی و نتیجه ارسال شد.

نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1