تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۳۰۷۹۳۰

درگیری لفظی بین «سهمگین» و «علیمردانی»، آقای سهمگین ۱۰ سال نظام مهندسی مسوولیت داشتی؟ چرا الان معترض شدی؟ (+فیلم)

۶۳
۰
کبنا ؛جلسه شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست عزیز فیلی معاون امور عمرانی استانداری در سالن بحران برگزار و حاشیه‌هایی را نیز به دنبال داشت.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار و با حضور مدیران عضو شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و در این جلسه هنگامی که سید انتظام سهمگین،مدیریت نظام فنی و اجرایی و دبیر شورای فنی استان با نشان دادن اسلایدها، کلیپ و تصاویری به وضعیت بد ساخت و سازها در این استان اشاره کرد و گفت: اصول ایمنی و فنی در بعضی از ساخت و سازهای استان رعایت نمی‌شود و همانطوری که در تصاویر می‌بیند، نه بتن‌ها اصولی بکار گرفته شده و نه اصول ساختمان سازی را رعایت کرده‌اند و تنها با گذاشتن چند آجر و سنگ روی هم دل‌شان خوش است که ساختمان قشنگ و خوشگلی را ساخته‌اند.

سهمگین راه و شهرسازی و شهرداری یاسوج را مقصر دانست.
علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست دستش را بالا گرفت و گفت: شما استان را زیر سووال بردی، این شهر (یاسوج) یک شبه و یک روزه ساخته نشده است، ساختمان چادر نیست که یک شبه بتوان آن را بسازند، آقای سهمگین شما ۱۰ سال در سازمان نظام مهندسی مسوولیت داشتید، تا الان کجا بودید، تازه معترض شدید، چگونه الان معترض شدید.
علیمردانی در ادامه تصریح کرد: آقای سهمگین الان همه آنهایی که معترض هستند، در گذشته مسوولیت داشتند،  ین شهر دیگر از دست رفته است و باید ببینیم چرا قبلاً معترض نبودند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اگر قانون را اجرا کنیم، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. یک تاکسی‌ران هم مشکلات هسته‌ای را تشریح می‌کند، باید ببینیم چیکار باید کرد.
وی گفت: با پخش این کلیپ عملکرد همه استان را زیر سوال بردید که سهمگین در جواب گفت: من فقط شما را زیر سوال بردم و کار خودم را انجام دادم.
علمیردانی تصریح کرد: ۱۰ سال رئیس سازمان نظام مهندسی استان بودید و مشکلات و خرابکاری‌ها را برطرف می‌کردید؟ من آمدم تمام خرابکاری‌های استان را درآوردم و دارم درست می‌کنم.
سهمگین در ادامه گفت: من استان را زیر سوال نبرده‌ام، شما را زیر سوال برده‌ام. من ۱۰ سال در نظام مهندسی نبوده‌ام بلکه یک سال در این سازمان مسوولیت داشتم، و در این مدت بخش از قوانین فراموش شده در سازمان نظام مهندسی را احیاء کردیم.
وی افزود: در مدت مسوولیتم در سازمان نظام مهندسی بر اساس قانون، نظارت بر پروژه‌های خصوصی را به مهندسین سازمان نظام مهندسی واگذار کردیم، واحد کنترل و کیفیت و آزمایشگاهی را احیاء کردیم، و در آن مدت یک سال مسوولیتم تلاش کردیم تا بر اساس قانون همه اصول فنی و ساختمان در سازمان نظام مهندسی رعایت شود.
دبیر شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به علیمردانی گفت: شما همیشه هنگام طرح مسائل، از اصل موضوع طفره می‌روید، من در اینجا نمی‌خواهم کسی را مقصر بدانم، بلکه حضرتعالی به عنوان ناظر عالی شهرسازی، وظیفه نظارت بر شهرداری و سازمان نظام مهندسی را برعهده دارید. و شما باید نظارت کنید.
سهمگین افزود: من یک سال مسوولیت نظام مهندسی را بر عهده داشتم و در این مدت خیلی از قانون فراموش شده را احیاء کردیم، اما بعد از من دو باره آن قوانین به محاق رفت.
علیمردانی بعد از شنیدن حرف‌های سهمگین گفت: من زیر سوال نخواهم رفت، من کارهای خودم را انجام می‌دهم.
به گزارش کبنا، رئیس سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه حضور داشت.
[embed]https://www.kebnanews.ir/wp-content/uploads/2018/01/kebna222211111.mp4[/embed]
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری مطالبه گر
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا آقای علیمردانی درسته میگه گذشتگان بد عمل کردند که هنوز این خرابکاری ها ادامه داره ؟متاسفانه دواصل مهم در ساخت وساز در استان خصوصا یاسوج با وجود نظارت شهر داری که پیان کار میدهد وخصموصا ناظرین مهندس نظام مهندس ،که بنده به عنوان یک شهروند از سایت کبنا میخواهم ران را پیگیری بفرمایند .
۱-درز انقطاع اگر یاسوج روی گسل زلزله قراردارد ویکی از مهمترین موارد دربحثت محاسبات ساختمان برای زلزله رعایت درز انقطاع می باشد که دریاسوج هیچ کس آن را راعایت نمی کنند مردم نمی دانند ناظرین هم که بی خیال ؟
۲-مشرفیت ؟از بحث حفظ حریم بحث مشرفیت رعایت پنجره ها با ارتفاع ۱٫۷۰سانتیمیتر ساختمان از دو طبقه تا بالا در پشت ساختمان دومتر حیاط خلوت دارد اما ۱۰تا پنجره گذاشته وکامل مشرف بر خانه وحیط همسایه می باشد حتی جلوی ساختمان هم این نکات باید رعایت شود که متاسفانه شهر دار یپایان کار می دهد ونظام مهندسی نظارت می کند وهیچ کس هم این موارد راراعایت نمی کند .
با تشکر
علی
Iran, Islamic Republic of
والا علیمردانی درست میگه،کجا بودی تا حالا وقتی که مسئول نظام مهندسی بودی چکار کردی؟؟؟؟؟؟
بیغش سرآسیابی
Iran, Islamic Republic of
این . از آنست،که وصف شود!!. رعایت و اجرا نمی شد،مگر برای افراد بی پارتی!فقط خدا چاره ی کار کنه وگرنه امیدی به کسی نیست.به امید انتشار،خدانگهدار
همشهري
Iran, Islamic Republic of
. راه و شهرسازی و کارکردش
مهندس
Iran, Islamic Republic of
درود بر سهمگین
بودار
Iran, Islamic Republic of
تا زمانیکه انتصابات نه بر اساس شایستگی و ساخت وساز ها با رایزنی وپارتی بازی و نظارت بدون تجربه باشد مشکل همچنان برقرار است
اگه قانون رعایت یشه هردو عزیز باید پاسخگو باشند
گچساران
Iran, Islamic Republic of
درود بر علیمردانی
Iran, Islamic Republic of
.برای .که نمیتونه کاری که برعهده اش گذاشتن به نحو احسن انجام بده والا به خداکمترمدیری براساس لیاقت و توانایی برگزیده میشه اکثر جناح بازی باندبازی برای مقاصدخودهستن
حق گو
Iran, Islamic Republic of
علی مردانی اوایل اشتباهاتی داشت الان داره حبران میکنه . نباید کوتاه بیایی متاسفانه تو استان ما رعایت کردن و خرمت را ب حساب ضعف فرد میذارند باید عین ..و باید باشی والا له خواهی شد
حق گو
Iran, Islamic Republic of
افرین علی مردانی
روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
اشتباهات مدیران قبلی نبایدبرگردن مدیران جدسدانداخت
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت دکتر علیمردانی واقعا حق با دکتر علیمردانیه حرفش حقه
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا آقای سهمگین . نظام مهندسی هست
نادری
Iran, Islamic Republic of
سهمگین یک کارشناس واقعی است راه وشهرسازی بخش نظارت آن بر مسکن تقریبا تعطیله
مهندس معمار
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر علیمردانی اگر می خواهی از چهره حق به جانب و خدمات سهمگین در دوره ریاست . بر نظام مهندسی سر ذر بیاوری و کنترل کنی و در جلسه بعد در شورای فنی گزارش کنی.یکی از خدمات ارزشمند این شخص در دوره. همه کارهای بزرگ و ساختمان های بلند شهر یاسوج به نام. که اکثر. در این حوزه می باشد ولی متاسفانه کمیته نظارت شما در .
بیشتر .ساختمان های بلند در شهر یاسوج متعلق.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه جناب سهمگین جوری صحبت کردند اینگار از آسمان به زمین تشریف آوردند واقعا علیمردانی مقصرهست؟جنابعالی چرا از کوتاهی ها و سهل انگاری خودتون فرمایش نمیکنید،؟مهندس علیمردانی را واقعا با صداقت و نظارت داره کار میکنه لطفا توحاشیه ایشون را نبرید مسیر درست را داره میره بجاش همکاری کنید .تا شهرآباد بشه.موفق باشید
شهروند
سلام
از دروه ریاست نظام مهندسی سهمگین که اونهم یکسال بیشتر نبود حداقل ده سال میگذره این خرابی ها و ساخت و سازهای غلط میتونه حتی مال همین امسال هم باشه اداره راه و شهرسازی بعنوان متولی امر ساخت و ساز و مسئول کنترل نظارت برساختمان در این استان وشهرداری ونظام مهندسی میتونند نقش مهمی داشته باشند
جناب علیمردانی صورت مسئله را نباید پاک کرد
تهران
Iran, Islamic Republic of
هیچ کدامتان هیچ . تا الان تمامتان .د اگه..د مگه به غیر یک حقوقی مثل ماها دارید بقیه . تا الان تمام . دوستی وفامیل گرایی بودید تا الان هرکدامتان مریر وپست گرفتید توی ای قضایه. فرزندانتان وفامیلاتان را بر سر کار میبرید.ن وباید به جنگ همدیگر بیفتید انشاالله چوب خدا بی صدا است.ی اینقدر بستگانت برسر کار بردی وهر جا پست مقام گرفتی داخل ان ج. رفتی تا اینکه صدای مردم دیگه دربیا
متانت
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها نون رو به نرخ روز میخورن ؛تا دیروز افتخار می کردند به علیمردانی ،احتمالا زمزمه رفتنش که اومده حالا دارن تلاش میکنند تا توجه نفر بعدی رو جلب کنند .
عجب زمانه ای شده!!!!!!!!!!!
سادات
Iran, Islamic Republic of
لطفا پخش کنید آقای علیمردانی ضعیف ترین مدیر استان میباشد از استاندار محترم خواهشمندیم نسبت به تغییر مدیران ضعیف اقدام نمایند
بیغش سرآسیابی
Iran, Islamic Republic of
ملا کبنا سلام.لااقل طوری پیامل کهت وکوز کن،که خوانا بون.به امید انتشار خدانگهدار.ولی خدایی کامل منتشر کن
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
آقای سهمگین پایان کار ساختمان رو نظام مهندسی و شهرداری میده چه ربطی به اداره راه و شهر سازی داره؟؟؟؟؟؟؟آقای سهمگین دقیقآ با این سوالت خودت رو بردی زیر سوال
علی عباسی
Iran, Islamic Republic of
سلام.
جناب سهمگین یادش رفته هر چه ساختمان بزرگ و حجیم بود نظارتش.
راستی چی شد که از نظام مهندسی بیرون آمدی میشه توضیح بدین.؟
کارمند
Iran, Islamic Republic of
من تو این موندم این سهمگین تو نظام مهندسی خواب مونده این ۱۰سال
ناشناس م ج
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر علیمردانی مدیری کاردان و باسواداست وباید فراموش نکنیم که یاسوج. بوده و دراین دوران انقلاب خیلی پیشرفت کرده .
دولتیاری
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا آقای علیمردانی یکی از مدیران کار آمد راه وشهرسازیه قدر اینجور ادمو باید بدونیم
سهمگین فقط با این سوال خودشو زیر سوال برد
گچساران
Iran, Islamic Republic of
آقای سهمگین این ۱۰ سال کجا بودی؟؟؟ آقای سهمگین پایان کار ساختمان رو نظام مهندسی و شهرداری میده چ ربطی به اداره راه و شهر سازی داره؟

آقای سهمگین جنابعالی. مدیران نظام مهندسی هستی
پيمانكار
Iran, Islamic Republic of
یکی از دلایل ضعف اداره راه و شهرسازی انتخاب.و سیاسی می باشد که اداره راه و شهرسازی را به .
سلام
Iran, Islamic Republic of
علی مردانی و معاونینش از جمله پیمانجو از ضعیف ترین مدیران می باشد
بویر
Iran, Islamic Republic of
درود بر سهمگین . اگه حرف خلاف زده آقای علیمردانی اینا را بگو جواب را درست بده
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
دوستان اصلا لازم به بحث نیست مقصر اصلی آقای سهمگینه حق با دکتر علیمردانیه
کجا بودی تو آقای سهمگین
ترك
Iran, Islamic Republic of
اقای . و و معاونینش از .. معاونین هستن. در کل هر مدیری را باید از معاونینش شناخت . اداره . و پیمانکاران بر اوضاع اداره مسلط هستن
تهراني
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اقای علیمردانی در مباحث ساختمان هیچ گونه اطلاعاتی نداره
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
۱۱ساله تو راه و شهرسازی خدمت میکنم هیچ مدیر کلی رو ندیدم ۷صب تا ۹شب تو ادارش باشه
واقعا دکتر علیمردانی آدم با تجربه ای هست دوستان اشتباه نکنید علیمردانی حرف حقو میزنه
گچساران
Iran, Islamic Republic of
درررررود بر شرفت دکتر علیمردانی حرف حقو میزنه
از تبار شهیدان
Romania
درود بر دکتر علیمردانی که الحق اوپیرو امامش علی علیه السلام است و هم در مدیریتش مردانه است..اقای سهمگین فکر می کند همه جا مثل لیشتر گچساران نفت دارد...مدیریت سعه صدر علم روز می خواهد که.....
کارمند
یکی از این طرفداری میکنه یکی از اون ... میرسد روز حساب همگان ...
فارس
Iran, Islamic Republic of
مهندس علیمردانی یک کارشناس تمام عیار است .

درود بر علیمردانی
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
ازمسئولین محترم سایت کبنانیوز عاجزانه تقاضامندیم این مطلب را انتشار دهید وآن را حذف نفرمایید در صورت حذف روزقیامت مدیون مردم محروم این منطقه هستید/

آقای علیمردانی از جاده دلیرچ چه اطلاع داری * مردم منتظرپاسخ جنابعالی هستند:
درسفرسال ۹۴حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده محترم ولی فقیه به این روستا مسئولین چه قول هایی دادند همچنان منتظر هستند۰

جاده ارتباطی دلی‌رچ که نامناسب است و باعث بروز خسارات جانی و مالی زیاد برای مردم آن دیار شده و همواره این زخم کهنه‌ را بر دل خود دارند
مردمی که سه شهید ویک آزاده وچندین جانباز تقدیم نظام کرده اند

از دلی‌رچ بسیار شنیده بودم از مردمش گرفته تا باغات گردوی آن اما وقتی جاده را در شب مهتابی این منطقه بکر در پایین دره‌ای دیدم بسیار متعجب شدم که مسئولان ما طی چندین سال چکار کردند، همه مدیران مسئولند، نماینده مردم در ادوار گذشته و تا امروز مسئولند و باید پاسخگوی این مردم باشند.

مسیر چنان ناهموار و خطرناک بود که بسیاری از مدیران اغراق کردند که فکر نمی‌کردیم که دلی‌رچ اینچنین باقی مانده باشد.

اینکه مدیران ما و نمایندگان مردم در مجلس طی چندین سال گذشته چکار کردند مهم است و باید در محضر خدای خود و مردم پاسخگو باشند که چرا باید چنین جاده‌هایی باشد که شخص مدیران با دلهره به این منطقه وارد شوند وای به حال مردم با چنین مسیرهایی.

با سفر آیت‌الله ملک‌حسینی درسال ۹۴به بخش مارگون آن هم در محروم‌ترین نقطه‌ای که شاید کمتر مسئولی به آنجا رفته باشد و تنها اسم آن روستا را بر روی برگه‌ها و نامه‌نگاری‌ها دیده بودند نور امید در دل مردم خونگرم و ولایی این خطه از سرزمین روشن شد و امیدوار به پیگیری نماینده ولی‌فقیه هستند تا آن‌ها را از این رنج تاریخی و کهنه نجات دهد.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
کاش ای کاش سایر مسیولین همانند مهندس سهمگین مقرراتی با مسیولیت سخت کوش وقانون بلد بودن......قطعا سهمگین جز مهندسین توانا و با سواد کشور بوده و باید مشکلات ساخت و ساز را جای دیگری جستجو کرد...
گچساران
Iran, Islamic Republic of
کاش بدون درنظر گرفتن مسائل طایفه ای حرف بزنیم...اونوقت همه یه جواب میدید و میددنید ک جناب سهمگین چ قدر به درد ای استان خورده
درخشان
Iran, Islamic Republic of
مهندس سهمگین مرد زحمتکش استان
علی همشهری
Iran, Islamic Republic of
علمردانی؟؟؟ کیه ایشون؟؟؟ مطمینید اهل فن هستش؟؟؟
علی همشهری
Iran, Islamic Republic of
علیمردانی ادم فنی هست؟ مسووله؟؟؟؟ عجیبه ها تا الان کسی اسمشو نشنیده
باشت و باوی
Iran, Islamic Republic of
اگر در استان و کشور ما مدیرانی چون آقای سهمگین داشت کشور و استان ما اباد میشد متاسفانه با داشتن مسئولینی چون علیمردانی استان ما هنوز ک هنوزه همچون .
رضایی
Iran, Islamic Republic of
اگر در استان و کشور ما مدیرانی چون آقای سهمگین داشت کشور و استان ما اباد میشد متاسفانه با داشتن مسئولینی چون علیمردانی استان ما هنوز ک هنوزه .
گچساران
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه جدیدأ هرکس بخواد حرف حق رو بزنه باید هم اینجور سرکوب شه بقول شما ک میگین این ده سال کجا بودی که ده سال نبوده و شما بزرگش میکنید!!!
این ده سال حرفی نزده حالا اومده میگه نکنید ب فکر مردم و سلامتی مردم باشین چرا شما ب گذشته ارجاء میکنن...
خب اقای علیمردانی هم در این مدت بوده ولی کار درست رو انجام نداده باید یکی بلند شه و حرف مردم رو بزنه
روزگار
Iran, Islamic Republic of
راه وشهرسازی استان .از خجالتتون درمیاییم ، کار مردم را انجوم میدن ..سازمان بازرسی .
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
آقای علیمردانی آدم فنیه مشکل.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
کاشکی همه مدیران مثل علیمردانی بود قدر علیمردانی رو بدونید دوستان آدم شریفیه
واقعا انسان فنی هستش
باشت
Iran, Islamic Republic of
درررررود آقای علیمردانی عزیز
باشت
Iran, Islamic Republic of
حق با علیمردانیه بنده خدا راس میگه
Iran, Islamic Republic of
حق بامهندس سهمگین درودبرمهندس
پيمانكار
Iran, Islamic Republic of
درودبرشرفت سهمگین که واقعا مردپاک وسالمی هستی شیرمادرت حلالت
كاوه
Iran, Islamic Republic of
دوستان علیمردانی درست میگه اقای سهمگین این ١٠سال کجا بوده؟
Iran, Islamic Republic of
سلام مهندس سهمگین متخصص و قانونمند است. وصعیت الان وخیم است. قبلا بسبار بهتر بود
باهنر
Iran, Islamic Republic of
دوستان حق با دکتر علیمردانیه واقعا حرف حقو میزنه
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض ادب
با توجه به سن و سن سال هر دو عزیز طبیعتا جناب سهمگین داشته که در این عرصه حضور داشته و کارنامه کاری جناب سهمگین گویای عملکرد ایشان هستند ،دوستانی که اشنایی دارن با برادر گرامی سهمگین قطعا حضور ذهن در رابطه با کارهای عمرانی ایشان در دهدشت و گچساران و یاسوج دارند
و قائدتا از هر نظر سهمگین ارجعیت داشته که قبلا در چنین سمتی بوده و پیگر کارهای عمرانی بوده
سهمگین محسوب میشوند و لطفا پیگیر کارهای خود باشند
ناظر
Iran, Islamic Republic of
راه وشهرسازی طبق قانون نظام مهندسی وظیفه نظارت عالیه بر ساخت و ساز شهری و عملکرد شهرداری ها ونظام مهندسی ساختمان را دارد. لذا این وضعیت . ساخت وساز طبق تصاویر نشان می‌دهد اداره راه و شهرسازی نتوانسته به وظایف خود عمل کند. بنابراین حرف آقای علیمردان.ر مسوولیت است.
مرد انی
Iran, Islamic Republic of
باتمام احترامی ک برای دکتر مردانی قائلم ، حق با مهندس سهمگین هستش.آقای دکتر باید انتقادپذیر باشن.باشناختی ک از مهندس سهمگین دارم بعید میدونم صحبت های ایشون از رو غرض باشه، مطمنم ک هدف مهندس فقط حسب انجام وظیفه بوده.پس آقای دکتر درس بگیرین و از امثال مهندس سهمگین ک همیشه حرف حق زدن بیشتر مشاوره بگیرین.
پارمیس
Iran, Islamic Republic of
دوستان حق با آقای مهندس سهمگین هست ، چون داره حق رو میگه و حق رو میخواد ، لطفا یکم بیاندیشد که چرا همچین مساله ای رو دارن بزرگ میکنند ، آقای سهمگین داره حق رو میگه و دلسوز این استانه
مهندس علی
Iran, Islamic Republic of
مهندس سهمگین کارش درسته
علی نسب
Iran, Islamic Republic of
درود برمهندس سهمگین کاشکی همه مسئولین مثل مهندس سهمگین بودن
نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

 یکی از دغدغه‌های موجود در قشر مذهبی جامعه، روایت‌های بعضا نادرست از مسائل دینی است. ...
زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله در زمانی رخ داده است که دمای هوا در شهر سی‌سخت در شب به حدود هفت درجه زیر صفر و ...
انجماد معاملات در بورس نامتقارن

انجماد معاملات در بورس نامتقارن

بورس‌بازان برای هفتمین روز کاری با دامنه نوسان نامتقارن دست‌وپنجه نرم کردند. جدالی که ...
1