کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آذرفرد یا علیرضانژاد یا عسکری؛ مردم انتخاب کنند نه سیاسیون

23 دی 1396 ساعت 20:34


رضا محمدی
انتخاب مدیرکل جهاد کشاوری استان کهگیلویه وبویراحمد بعد از رفتن گوهرگانی به ساختمان استانداری استان باعث شده برخی بر این باور باشند که سیاسی بازی جای خودش را به شایسته سالاری داده است.
چند صباحی است که بعد از رفتن گوهرگانی به ساختمان پاستور کهگیلویه وبویراحمد یا همان استانداری گزینه‌های زیادی را برای جانسینی وی معرفی کردند و حتی با کش و قوس‌های فراوان اسم دکتر آذرفرد مدیر نمونه شهرستان دنا که یک دهه را به عنوان ریاست این نهاد در دنا سپری کرده از گوی مسئولان بیرون آمد.
در چند هفته اخیر، گروهی از تهران به استان کهگیلویه و بویراحمد آمدند و با معرفی شدگان از سوی نمایندگان مجلس و استاندار و گوهرگانی رئیس جهاد کشاورزی مصاحبه انجام دادند.
گروه مصاحبه‌گر که از ستاد انتصابات وزارت جهاد کشاورزی مأموریت یافته بودند که در استان کهگیلویه و بویراحمد برای جایگزینی جعفر گوهرگانی تصمیم‌گیری کنند، با  گزینه‌های از جمله مجید علی‌پور، شهرام عسکری، الیاس تاج‌الدینی، علی علیرضانژاد، عباس صلاحی‌اردکانی، محمد امیری، منوچهر محمدی، ابوالحسن صداقت‌کیش، فضل الله آذرفرد، سید عبدالمحمد محمدی و وحید محمدی‌تبار وارد مصاحبه و گفت‌وگو شدند.

 
در این منوال برخی از سایت‌های خبری با ایجاد نظر سنجی‌های پی در پی خواهان انتخاب نظر مخاطبان خود در مورد انتخاب مدیر جهاد کشاورزی استان بودند که در این زمینه باز هم نام دکترآذرفرد  با بیشترین رأی در تمامی کانال‌های تلگرامی و حتی سایت‌های خبری بیرون آمد موضوعی که نشان توانمندی این مدیر جوان دنا نشین را می‌داد.
«فضل الله آذرفر» رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دنا که به عنوان جوان‌ترین مدیر در استان از آن یاد می‌شود به دلیل سابقه کاری و پرتلاشی یک دهه فعالیت در شهرستان دنا از محبوبیت خاصی برخودار است،
اما برخی از مخالفین وی تنها پاشنه آشیل وی را طرفداری وی از فلان کاندیدا سیاسی می‌دادند، خرده گیری که فقط و فقط در استان کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد و مدیریت جای خودش را به سیاسی بازی داده وباعث سوخت مدیران توانمند شده است.
هرچند بسیاری از خبرهای رسیده و انعکاس داده شده در سایت خبری مبنی بر انتخاب آذرفرد به عنوان مدیر کل آینده ساختمان خوشه طلائی کهگیلویه وبویراحمد بود، اما درج برخی خبرها مبنی بر انتخاب قریب الوقوع علیرضا نژاد مدیری از تبار دیل و از نیروهای تاجگردون همه را شوکه کرد. اگر چه قبل از این گفته شد که علیرضا‌نژاد همان تاکتیک تاجگردون برای غلبه بر نفوذ جعفری در این منطقه است.
این انتخاب که حتی هنوز به قول بسیاری از مسئولان نهایی نشده و در حد اما و اگر است، این نگاه را پیش آورده که امروز در استان محرومی به عنوان کهگیلویه وبویراحمد سیاست جای خود را به مهارت و مدیریت داده، همان موضوعی که باعث شده که استان یک درصدی چهار فصل در طول این سی و اندی سال از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچنان در محرومیت غوطه ور باشد.
امروز بحث بروی انتخاب این مدیر و یا آن مدیر نیست، بلکه مسئله مهم شایسته سالاری و مدیریت توانمند در ادارات استان است، موضوعی که نماینده‌های محترم استان در مجلس شورای اسلامی و حتی استاندار باید بر آن واقف باشند و بدانند که امروز دود آتش همین سیاسی بازی‌ها در چشم مردم می‌رود و تنها کسانی که از این کش و قوس‌های سیاسی بیشتر از گذشته ضربه خواهند مردم خواهند بود.
اما از قرار معلوم در بین گزینه‌های معرفی شده به وزارت کشور تنها سه گزینه شانس انتخاب دارند عسکری، علیرضانژاد و فضل الله آذرفرد که در بین دو گزینه روی میز انتخاب فضل الله آذرفرد گزینه بهتر است چرا که وی علاوه بر تحصیلات دکترای کشاورزی تنها گزینه ای بوده که در تمامی نظر سنجی‌های سایت‌های استانی و شهرستانی و حتی کانال‌های تلگرامی نفر اول نظرسنجی‌ها بوده و این بیانگر این است که وی مورد تأیید مردم و در رأس کشاورزان استان می‌باشد.
آذرفرد دارای سوابق اجرایی و تحصیلات قابل محسوس بیشتر است و در وزارت جهاد و کشاورزی نیز مقبولیت بسیار بهتری به گزینه دیگر دارد.
فضل الله آذر فر، علاوه بر خانواده شهید بودنش، رئیس کنونی جهاد و کشاورزی شهرستان دنا نیز می‌باشد که قریب به ده سال این سمت را بر عهده دارد و هم اکنون از مدیران موفق جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان است.
وی دارای مدرک تحصیلی دکترای کشاورزی است و تا کنون دو کتاب به رشته تحریر در آورده است. کتاب فرآوری تولیدات دام و طیور وی در حال حاضر به عنوان مرجع در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود و خود نیز استاد دانشگاه می‌باشد.
شهرام عسکری که سابقه اجرایی بالایی از جمله؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی(قلب سازمان) رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، نائب رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی کشاورزی، و ... را در سابقه مدیریتی خود دارد.
عسکری به صورت آسانسوری در سازمان جهاد کشاورزی رشد نکرده است، او تمام مراحل را گذرانده در سازمان جهاد کشاورزی از کارشناسی تا معاونت را طی کرده و او نیز این توانمندی را دارد.
عسکری در حقیقت قلب سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد را مدیریت کرده و شاید بیشتر از همه او با کشاورزان درگیر بوده است.
«علیرضانژاد» فوق لیسانس کشاورزی و ۱۳ سال سابقه کار دارد، مدیر گروه و مدرس مرکز علمی کاربردی آموزش کشاورزی، معاون مرکز آموزش کشاورزی، مدیر جهاد کشاورزی گچساران و مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بخشی از سوابق کاری او است. او را محتمل‌ترین گزینه می‌دانند.
بنا بر گفته منابع مطلع، احتمال حضور گزینه غیربومی بر مسند جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
و در آخر…
آقایان نماینده، نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویر احمد جناب دکتر احمدی و همه کسانی که در انتصابات نقش اصلی را دارید، بگذاریم نظر مردم انتخاب شود نه گزینه سیاسیون!

* فعال اجتماعی و دانشجوی ارشد کشاورزی


کد مطلب: 307368

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/307368/آذرفرد-یا-علیرضانژاد-عسکری-مردم-انتخاب-کنند-نه-سیاسیون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1