کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کارگاه آموزشی روابط کار و بیمه‌بیکاری در یاسوج / نیک‌مرام: حمایت از نیروی‌کار رسالت اداره‌‌کل کار است / یاوری: ۲۲۶ هزار نفر بیمه بیکاری می‌گیرند

21 دی 1396 ساعت 21:54


مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۲۲۶ هزار نفر در کشور بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

به گزارش کبنا، کریم یاوری صبح امروز در کارگاه آموزشی روابط کار، بیمه بیکاری و بازرسی کار که در سالن شهید فیاض بخش اداره کل بهزیستی استان با حضور پروانه نیک‌مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: ۲۲۶ هزار نفر در کشور بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، که ۵۲ هزار نفر از این تعداد در تهران بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

یاوری با تاکید بر حمایت از کارفرمایان، افزود: با برطرف کردن مشکل کارفرمایان و رونق فعالیت کارگاه‌ها جریان تولید و اشتغال تداوم خواهد یافت، و از این طریق بستر توسعه اقتصادی فراهم می‌شود.

وی به کسری درآمد ۷۵۰ هزار میلیارد ریالی صندوق بیمه بیکاری در سال ۹۲ اشاره کرد، و گفت: در سال‌های ۹۴، ۹۳ و ۹۵ میزان حدود ۵۵۰ هزار میلیارد تومان از این کسری با تلاش و برنامه‌ریزی مسئولان دولت تدبیر وامید در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جبران شده است.

وی اظهار کرد: باید در فرایند اجرای امور و رسیدگی‌ها به امور مجموعه‌های کارگر، کارفرما و کارگاه باهم دیده شود، و با قانون مداری و برنامه‌ریزی درست جریان اشتغال، تولید وصیانت از نیروی کار را مدیریت کرد.

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه به ازای هر ۶ بیمه‌شده یک مستمری‌بگیر وجود دارد، تصریح کرد: در فرایند رسیدگی به درخواست‌های بیمه بیکاری ضمن حمایت از کارگر و کارفرما با اعمال صحیح قانون از تحمیل هزینه‌ها به منابع صندوق در این بخش باید جلوگیری کرد.

یاوری بیان کرد: در کشور ۱۳ میلیون بیمه‌شده اصلی، ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیمه اجباری وجود دارد، و جمعیت زیرپوشش تأمین اجتماعی ۴۲ میلیون نفر است.

وی جمعیت مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی را سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتقاء سطح دانش مدیران و کارشناسان از قوانین و مقررات مرتبط با حوزه کار، تأمین اجتماعی به‌ویژه در بخش بیمه بیکاری از اهداف کارگاه یک‌روزه رابط کار، بیمه بیکاری و بازرسی کار در یاسوج اعلام کرد.

پروانه نیک‌مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بهره‌مندی نیروی کار از حمایت‌های اجتماعی از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: کارگران و نیروی‌کار از اقشار زحمت‌کش، که آنها پایه رونق اقتصادی و تولیدی هستند، بنابر این حمایت از نیروی کار بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

وی گفت: متأسفانه گاهاً مشاهده می‌کنیم که حق و حقوق نیروی کار از سوی کارفرمایان نادیده گرفته می‌شود، که حمایت از این قشر از رسالت‌های این اداره‌کل است.



کد مطلب: 307206

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/307206/کارگاه-آموزشی-روابط-کار-بیمه-بیکاری-یاسوج-نیک-مرام-حمایت-نیروی-کار-رسالت-اداره-کل-یاوری-۲۲۶-هزار-نفر-بیمه-بیکاری-می-گیرند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1