کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سفر «فیلی» به بهمئی / راهکار معاون استاندار برای خروج مردم «لیکک» از سردگردانی چندین ساله

21 دی 1396 ساعت 16:31


 
نشست شورای اداری شهرستان بهمئی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، جمعی از مدیران کل استانی و مسئولین محلی با هدف بررسی مشکلات این شهرستان در فرمانداری بهمئی برگزار شد.
در آغاز جلسه، سرپرست فرمانداری بهمئی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی و امکانات زیربنایی این شهرستان، گفت: شهرستان بهمئی به رغم دریافت خدمات گسترده در نظام مقدس جمهوری اسلامی با مشکلات عدیده ای در زیرساخت‌هایی نظیر برق، آب، جاده، بیمارستان و مخابرات مواجه می‌باشد.
حکمت اله سنایی افزود: در موضوع برق، این شهرستان با وضعیت بحرانی روبرو است زیرا میزان برق موجود جوابگوی افزایش تصاعدی و تغییرالگوی مصرف در فصل گرم سال نیست و با چنین شرایطی مانند گذشته با خاموشی‌های مکرر مواجه خواهیم شد.

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: شهرستان بهمئی علی رغم کمتر برخورداری از برخی امکانات زیربنایی و عمرانی، دارای پتانسیل‌ها و منابع سرشاری از جمله منابع عظیم نفت و گاز و همچنین منابع طبیعی و معدنی است که با مدیریت صحیح و تلاش مضاعف ضعف‌ها و کمبودها مرتفع خواهد شد.
عزیر فیلی در بازدید میدانی از برخی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانمی این شهرستان با اشاره به پروژه‌های عمرانی فعال در این شهرستان، افزود: مشکل برق شهرستان را با برگزاری جلسات مشترک مدیران برق استان و استان خوزستان پیگیری خواهیم نمود تا موانع اجرا و احداث ایستگاه برق ۱۳۲ کیلو ولتی برطرف گردد.
وی اظهار داشت: براساس برنامه زمانبندی و قول مدیرکل راه و شهرسازی استان، مشروط به تخصیص و جذب اعتبارات لازم، پروژه فاز دوم جاده لیکک - بهبهان تا ۱۸ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
معاون امور عمرانی استانداری افزود: از پرژه های مهم این شهرستان مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی شهر لیکک می‌باشد که در گذشته به بهره برداری رسید و این مخزن باید طی جلسه مشترک شرکت آب منطقه ای و آبفای شهری حداکثر تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری به اداره آب و فاضلاب شهر لیکک تحویل گردد تا نسبت به رفع نواقص تصمیم گیری شود.
فیلی تصریح کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهر لیکک تا مهرماه سال آینده آماده تحویل می‌شود و مدیران شبکه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی باید مدام پیگیری نمایند تا خللی در اجرای پروژه بوجود نیاید.
از جمله مشکلات مردم این شهرستان و شهر لیکک موضوع اراضی شهری و مشکل مالکیت و صدور سند زمین‌ها و منازل مسکونی مردم است که معاون امور عمرانی استاندار دراین جلسه به ادارات دخیل در این موضوع دستور داد تا در اسرع وقت کمیته و کارگروه مشترکی از نمایندگان ادارات و سازمان‌های مربوطه در شهرستان تشکیل گردد تا در این زمینه تعیین تکلیف و مردم را از سرگردانی خارج نمایند.
در ادامه این نشست موضوعات مختلفی از جمله: پروژه آبرسانی از سد کوثر، تکمیل و بهره برداری از سد ایلی آباد، بندهای تغذیه مصنوعی آب سندان، جاده لیکک به جایزان، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، بهسازی معابر شهری لیکک و مشکلات مربوط به مدرسه و مسجد مسکن مهر مورد بررسی قرار گرفت.


کد مطلب: 307189

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/307189/سفر-فیلی-بهمئی-راهکار-معاون-استاندار-خروج-مردم-لیکک-سردگردانی-چندین-ساله

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1