تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : ۳۰۷۱۷۲

نمایشگاه کتاب و جشنواره فیلم فجر بهمن ماه برگزار می‌شود/ «دهبانی‌پور» چه برنامه‌ای برای دهه فجر دارد؟

۰
کبنا ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تقارن نمایشگاه کتاب با دهه فجر گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب و اکران ۲۳ فیلم فجر در بهمن ماه درمرکز استان برگزار می‌شود.
به گزارش کبنا، رضا دهبانی‌پور در جلسه هماهنگی نمایشگاه بزرگ کتاب و جشنواره فیلم فجر که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار برگزار شد گفت: به دلیل تقارن نمایشگاه کتاب با دهه فجر مقرر شده چند برنامه پرمخاطب را در استان برگزار کنیم که اکران چند فیلم فجر در استان نیز از جمله این برنامه‌هاست.
دبیر جشنواره فیلم فجر استان کهگیلویه و بویراحمد به اکران ۲۳ فیلم از آثار جشنواره فجر در استان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم فیلم‌های فجر امسال متفاوت تر از سالهای گذشته برگزار شود که این فیلم‌ها یا در مرکز استان و یا سایر شهرستان‌ها اکران می‌شوند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای اکران فیلم‌های فجر پنج هنرمند برجشته کشوری به استان به مدت ۵ روز مسافرت می‌کنند و از میان این پنج نفر سعی می‌شود که از هنرمندان شاخص سینما و تلویزیون نیز دعوت شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمایشگاه کتاب دومین برنامه فرهنگی مهم در استان است که در بهمن ماه برگزار می‌شود و این نمایشگاه امسال با وجود اینکه در کنارش نمایشگاه رسانه دیجیتال نیز برگزار می‌شود متفاوت تر از سالهای قبل است.
دهبانی پور عنوان کرد: گاهی مشکلاتی در این زمینه وجود دارد از جمله اینکه برخی ناشران حاضر نیستند کتاب خود را تخفیف دهند و برخی نیز حاضر نیستند به این استان کوچک بیایند برنامه‌های متفاوتی از جمله معرفی اداب و رسوم استان و برنامه ای برای کودکان را در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهیم کرد.
وی به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت روحی و روانی مردم زلزله زده کرمانشاه وزارت ارشاد در نظر گرفت که ۳۲ استان هر کدام برنامه‌های هنری را در راستای اداب و رسوم مختص هر استان در کرمانشاه اجرا کنند استان ما نیز باید به مدت چند روز چنین برنامه ای را در سرپل ذهاب کرمانشاه اجرا کند.
دهبانی پور تصریح کرد: هنرمندانی را باید به کرمانشاه اعزام کنیم و این اعزام هزینه‌هایی را برای ارشاد به دنبال دارد که انتظار می‌رود در این مورد سایر ادارات نیز همکاری کنند و سعی داریم افرادی اعزام شوند که فرهنگ استان را به خوبی بیان کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:  ۶۰۰  ناشر برای نمایشگاه کتاب در استان ثبت نام کردند که ۲۷۰ ناشر انتخاب شدند و امیدوارم بتوانیم معرف خوبی برای فرهنگ استان باشیم و مردم نیز استقبال خوبی  از نمایشگاه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مصلی مکانی مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب در یاسوج است گفت: این مکان به دلیل در دسترس بودن مکان مناسبی است چرا که کتاب متفاوت تر از سایر نمایشگاه‌هاست و یک کالا نیست بهتر است در مکانی ایجاد شود که در دسترس عموم باشد همچنین به دلیل وضعیتی که کتاب‌های محلی ما دارند نقد کتاب‌های استان را نیز در دستور کار داریم و بهتر است این نقدها در فضای عمومی برگزار شود.
دهبانی پور عنوان کرد: علی رغم کمبود اعتبارات در حوزه فرهنگ اما برنامه‌های متعدد و مؤثر فرهنگی و هنری و جشنواره‌های استانی و منطقه ای و حتی ملی هستند اجرا شد و بخشی از آن‌ها تا پایان سال برگزار می‌شوند.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه با ارتباط کاری حوزه فرهنگ و هنر با حوزه معاونت سیاسی  همکاری تنگاتنگی برای سرعت بخشیدن فعالیت‌های فرهنگی ایجاد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1