کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کشته شدن ۹ نفر در جشن عروسی/ لزوم ریشه‌کنی فرهنگ غلط استفاده از اسلحه در عروسی‌ها / برخورد قاطعانه با متخلفان

20 دی 1396 ساعت 22:05


رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد گفت: رابطان قضایی با حاملان هر نوع اسلحه اعم از مجاز و غیرمجاز و به هر طریقی در انظار و اماکن عمومی، عروسی‌ها و یا مراسم عزاداری به‌شدت برخورد و اقدام به ضبط اسلحه فرد خاطی کنند.
غلامرضا مزارعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: ایجاد و تأمین امنیت همواره جزء اولویت‌ها و مهم‌ترین دغدغه دستگاه قضایی است.
وی تصریح کرد: کمترین اغماض و سهل‌انگاری در این زمینه قابل توجیه از سوی دستگاه قضایی نیست و باید با این‌گونه افراد که به هر نحوی سبب ایجاد اضطراب و حس ناامنی در جامعه می‌شوند برخورد قاطع صورت گیرد.
مزارعی یادآور شد: برخی افراد با حمل سلاح به بهانه مجاز بودن به‌راحتی در سطح شهر و اماکن و مناظر عمومی در حال تردد هستند که دستگاه قضایی به این افراد نیز هشدار می‌دهد که در صورت مشاهده هر فرد مسلح در چنین اماکنی برخورد و اسلحه وی در اسرع وقت ضبط و توقیف خواهد شد.
رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد گفت: فلسفه نگهداری و حمل سلاح تنها در میان عشایر و خارج از محدوده شهرها و برای نگهداری از احشام آن‌ها مجاز اعلام‌شده و هرگونه استفاده غیرمجاز و غیرقانونی و هنجارشکن از این ابزار جرم محسوب می‌شود و دستگاه قضایی بدون اغماض با افراد خاطی برخورد خواهد کرد.
وی ابراز داشت: یکی از حساسیت‌ها و اولویت‌های جدی دستگاه قضایی مربوط به مسئله تیراندازی در عروسی‌ها و عزاداری‌ها در این استان است که به نظر می‌رسد به‌رغم هشدارها و برخورد نیروی انتظامی هنوز نارضایتی عمومی در این راستا وجود دارد.
وی عنوان کرد: دادستان‌های همه شهرها در کهگیلویه وبویراحمد موظف‌اند قاطعانه و حتی با حضور میدانی با این رفتار هنجارشکن و جرم مشهود مقابله و نسبت به تشکیل پرونده قضایی و ضبط سلاح فرد اقدام کنند.
رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد گفت: ریشه‌کنی این فرهنگ غلط و سنت ناصحیح نیازمند حمایت بیشتر و ورود برخی نهادهای فرهنگی تأثیرگذار ازجمله رسانه‌هاست.
به‌رغم ممنوعیتی که برای تیراندازی در عروسی‌ها وجود دارد ولی این فرهنگ ناصحیح برجای‌مانده از یک سنت دیرینه در برخی مواقع مجالس عروسی و شادی مردم کهگیلویه وبویراحمد را به عزا تبدیل می‌کند.
فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد پیش‌تر گفته بود: بر اساس آمار در یک سال گذشته و تا پایان تابستان سال جاری ۹ نفر در جشن‌های عروسی در این استان به علت استفاده ناصحیح از اسلحه کشته‌شده‌اند.
به گفته سردار مهدی انصاری همچنین در این مدت افزون بر ۵۰ نفر در زمینهٔ تیراندازی و حمل سلاح در عروسی‌ها دستگیر و ضمن توقیف اسلحه راهی زندان شده‌اند.


کد مطلب: 307048

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/307048/کشته-شدن-۹-نفر-جشن-عروسی-لزوم-ریشه-کنی-فرهنگ-غلط-استفاده-اسلحه-عروسی-ها-برخورد-قاطعانه-متخلفان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1