کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دانشگاه یاسوج پاسخ بیانیه‌ای اعتراضی جوانان تحصیل‌کرده بیکار را داد؛ سیاه‌نمایی‌ها برای جلوگیری از احقاق حق نیروهای شرکتی است

20 دی 1396 ساعت 19:16


 
با انتشار مطلبی با عنوان «بیانیه‌ای اعتراضی جوانان تحصیل‌کرده بیکار به «آیت‌الله ملک‌حسینی»؛ تبعیض، بکارگیری فله‌ای نیروها، اخراج افراد با سابقه و نارضایتی در دانشگاه یاسوج» دانشگاه یاسوج حوابیه‌ای را برای این سایت خبری ارسال کرده که عیناً منتشر می‌شود.
مدیر مسئول محترم رسانه خبری تحلیلی کبنا کهگیلویه و بویراحمد
سلام علیکم؛
 جوابیه خبر انتشار یافته  با کد خبری ۳۰۶۰۹۳  مورخ ۱۵ /۱۰/ ۱۳۹۶ سایت خبری کبنا نیوز؛
احتراماً با عنایت به مطلب منتشر شده در سایت کبنانیوز که متأسفانه به دور از واقعیت و همراه با نکاتی خالی از اخلاق حرفه‌ای و رسانه‌ای بوده و نوعی غرض ورزی و ستیزه جویی در آن موج می زند، نکاتی جهت تنویر افکار عمومی در خصوص مطلب مذکور به اطلاع خوانندگان محترم می‌رسد:
از ابتدای ارتقاء دانشکده فنی یاسوج به مجتمع آموزش عالی و به دنبال آن تأسیس دانشگاه یاسوج و منفک شدن از دانشگاه شیراز، این دانشگاه با افزایش جمعیت دانشجو و اعضای هیأت علمی روبرو بوده که این تغییرات ایجاب می‌نمود در بخش‌های مختلف اداری دانشگاه افرادی برای اداره امور بکار گرفته شوند. در این راستا و نظر به عدم وجود ردیف‌های استخدام دولتی طی سالیان گذشته تعدادی نیرو در قالب شرکت‌های تأمین نیرو بکار گرفته شد که  برابر اسناد موجود از سال ۸۵ لغایت ۹۰، تعداد ۸۹ نفر از این نیروها از حالت شرکتی به قراردادی تبدیل وضعیت شدند. لازم به ذکر است که نیروهای مذکور از بین نیروهای شرکتی جذب شده در طول همین سال‌ها بوده‌اند و توجهی به نیروهای جذب شده در سال‌های قبل از سال ۸۵ صورت نگرفته بود. از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۵ نیز هیچ‌گونه مجوز استخدام و یا تبدیل وضعیتی صادر نشده بود  و این در حالی است که دانشگاه یاسوج سالانه به دلیل توسعه رشته‌ها و فضاها با افزایش نیروهای شرکتی و حجمی دارای مدارک دانشگاهی مواجه بوده است. با توجه به تصویب طرح گریدینگ شغلی و برنامه راهبردی دانشگاه در هیأت امنای دانشگاه و لزوم اجرایی شدن آن‌ها مسئولین دانشگاه با تلاش و سعی فراوان و رایزنی‌های مکرر با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق به دریافت مجوز تبدیل وضعیت تعداد ۷۰ نفر از نیروهای دارای مدرک دانشگاهی شاغل در بخش ستادی و اداری از طریق وزارت متبوع گردیدند. مجوز تبدیل وضعیت نیروهای مذکور پس از انجام تشریفات قانونی و طرح در هیأت امنا و بحث و بررسی کارشناسانه مورد تأیید قرار گرفت و کلیه افراد دارای مدرک دانشگاهی شاغل در بخش‌های اداری ماقبل سال ۹۰ تا پایان ۹۵ مورد ارزیابی‌های لازم برای تبدیل وضعیت قرار گرفتند.
در راستای تشریح جزئیات افراد حائز شرایط به اطلاع می‌رساند که تعداد ۱۳ نفر از این افراد در دانشکده‌های نفت و گاز گچساران و صنعت و معدن چرام مشغول به کار می‌باشند که توسط آن دانشکده‌ها معرفی شده و مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. تعداد ۵ نفر از افراد تبدیل وضعیت شده از خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران هستند. تعداد ۱۲ نفر از نیروهای مذکور جزء نیروهای جذب شده ما قبل سال ۹۰ (از ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۹) هستند که در طول سال‌های گذشته به همان حالت شرکتی و حجمی باقی‌مانده بودند و تعداد ۳۹ نفر نیز نیروهای دارای تحصیلات دانشگاهی شاغل در دانشگاه یاسوج می‌باشند. یادآوری می‌شود که بر اساس قوانین، تبدیل وضعیت نیروهای مشغول به کار در مشاغل حجمی غیر ممکن می‌باشد. حال با توجه به آمار ذکر شده، انتشار خبر بدین نحو و فارغ از حقیقت و با بزرگنمایی غیرمستند که باعث خدشه‌دار شدن شأن دانشگاه و مسئولین دانشگاه شده جای تأسف و تأمل دارد. به نظر می‌رسد بداخلاقی و سیاه نمایی‌های اخیر حربه‌ای است برای جلوگیری از احقاق حق کسانی که طی سال‌ها بصورت بلاتکلیف در قالب نیروی شرکتی خدمت کرده‌اند و این موضوع جای تأمل بسیار دارد. انتظار می‌رود رسانه مذکور در انعکاس اخبار و مطالبی که حاوی اتهام‌های بی پایه و اساس است تجدید نظر نماید و همچنین در مورد این دانشگاه صراط انصاف و اخلاق‌مداری پیشه خود سازد.
 
باآرزوی توفیق الهی
موسوی
رئیس دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه یاسوج


کد مطلب: 307016

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/307016/دانشگاه-یاسوج-پاسخ-بیانیه-ای-اعتراضی-جوانان-تحصیل-کرده-بیکار-سیاه-نمایی-ها-جلوگیری-احقاق-حق-نیروهای-شرکتی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1