کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تأسف «نظری» از بی‌توجهی ادارات به کودکان خیابانی / آموزش و پرورش پای کار باشد / این ادارات مواخذه می‌شوند

19 دی 1396 ساعت 17:34


معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مردم کهگیلویه وبویراحمد به‌جای برخورد احساسی و عاطفی و همچنین کمک کردن به کودکان خیابانی و متکدیان که سبب تقویت رفتار نامطلوب آنان و افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود، کمک‌های انسان دوستانه خود را به شکل دیگری انجام دهند.

 یاری‌کردن متکدیان، کمک به افزایش آسیب‌های اجتماعی است


به گزارش کبنانیوز از یاسوج، محمدکاظم نظری امروز در نشست بررسی مشکلات کودکان خیابانی که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، بابیان اینکه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی باید حضور پررنگی در جلسات اجتماعی به ویژه ساماندهی کودکان خیابانی داشته باشند، اظهار کرد: کودکان خیابانی یکی از مهم‌ترین معضلات در سطح استان است که در این نشست‌ها مصوباتی اتخاذ و ابلاغ می‌شود، اما بعد از گذشت چندین ماه هیچ اقداماتی از سوی مدیران صورت نگرفته است.

نظری افزود: امکان ندارد یک آسیب اجتماعی در جامعه به صفر نمی‌رسد، اما وقتی آموزش‌وپرورش استان از اینکه چه تعداد از دانش آموزان استان کودکان کار هستند، اطلاعی ندارد، این نگران‌کننده است. لذا ضروری است که آموزش و پرورش استان از وضعیت کودکان کار و اینکه چه تعداد از آن‌ها دانش آموز است، اطلاع کامل داشته باشد.


این مسوول گفت: آموزش و پرورش در این حوزه باید بیشتر پای کار باشد.

وی بیان داشت: مردم کهگیلویه وبویراحمد به‌جای برخورد احساسی و عاطفی و همچنین کمک کردن به کودکان خیابانی و متکدیان که سبب تقویت رفتار نامطلوب آنان و افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود، کمک‌های انسان دوستانه خود را به شکل دیگری انجام دهند. چرا که گروه‌های که باید مورد حمایت باشند از طریق نهادهای حمایتی هلال احمر، کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی تحت پوشس هستند.


معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد بابیان اینکه حمایت‌های مالی از خانواده‌های کودکان کار انجام می‌شود، گفت: اگر خانواده‌ای تحت حمایت نهادی باشد، و فرزند آن خانواده بر سر چهارراه‌ها کار کند، در صورت مشاهده چنین مواردی آن نهاد مورد مواخذه قرار می‌گیر و قطعاً کوتاهی کرده است.

نظری اظهار داشت: اگر دستگاهی نمی‌تواند وظیفه خود را برای اجرای مصوبات نشست‌ها به‌درستی انجام دهد، در رسانه‌ها اعلام کند، که از اجرای وظایف خود ناتوان است، تا همه بدانند.

 وی بیان کرد: در صورتی که هزینه‌های افراد تحت حمایت از جمله هزینه‌های پزشکی بالا باشد با مکاتبه به علوم پزشکی رایزنی می‌کنیم که هزینه کاهش داده شود اما پذیرفتنی نیست که خانواده تحت حمایت کودک کار داشته باشد.

معاون سیاسی بر نقش صدا و سیما در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: برگزاری برنامه‌ها و تولید آثار و مستندات در حوزه آسیب‌های پیش روی کودکان و میزگردها و نشست‌ها قطعاً مثمرثمر خواهند بود.

نظری با اشاره به جمع آوری اتباع بیگانه دراستان، افزود: برای جمع آوری اتباع بیگانه خلأ قانونی وجود ندارد و حضور این دسته افراد سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد و باید اقدامات لازم در این رابطه به عمل آید.

وی، خواستار اجرای دقیق و سریع مصوبات نشست‌های ساماندهی کودکان کار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تاکید کرد: متاسفانه در چند سالی که این نشست‌ها برگزارمی شود، کارها آنطور که انتظار بوده به پیش نرفته و امید است در این زمینه اقدامات عاجلی صورت گیرد.

نظری تاکید کرد: مدیران کل در جلسات حضور داشته باشند و اگر به هر دلیلی در جلسات حضور پیدا نکنند، نماینده ثابت و با اطلاعات و اختیار کامل به جلسه بفرستند.


کد مطلب: 306797

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/306797/تأسف-نظری-بی-توجهی-ادارات-کودکان-خیابانی-آموزش-پرورش-پای-کار-باشد-این-مواخذه-می-شوند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1