کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد در شهرستان کهگیلویه چه بود؟ / از کمالوندی تا دهبانی‌پور

18 دی 1396 ساعت 16:14


فرهنگ را بسیاری از صاحب نظران زیر بنای هر جامعه ای می‌دانند، هر چقدر فرهنگ یک جامعه مؤثرتر و کارآمد تر باشد، پیشرفت آن جامعه در مسیر رشد و تعالی بیشتر خواهد شد.
به گزارش کبنانیوز از دهدشت، از آنجا که عرصه فرهنگ در هر جامعه ای پایه و اساس تعالی تغییر و تحولات اجتماعی به حساب می‌آید، بنابراین فقر فرهنگی نیز موجبات پیدایش سایر فقرها را در جامعه فراهم می‌سازد.
در این گزارش به سراغ اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کهگیلویه می‌رویم تا گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی این اداره در ترویج فرهنگ و هنر، در سال ۱۳۹۶ تهیه نماییم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه در پاسخ به سؤال خبرنگار کبنا مبنی بر اقدامات و فعالیت‌های هنری اداره در خصوص مبارزه با معضل اعتیاد در شهرستان، گفت: از انجا که معضل اعتیاد به مواد مخدر بلای خانمان سوزی است که جامعه بشری را در چنگال مرگ آور خود گرفتار می‌کند و قدرت اندیشه و نوآوری در نسل جوان را نابود می‌کند در این خصوص جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه با محوریت «اعتیاد-خشونت» با حضور ۶ استان (اصفهان، خوزستان، فارس، بوشهر، چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد) در بهمن ماه دردهدشت برگزار خواهد شد که جوایز این جشنواره شامل: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جوایز نقدی تا سقف ۳ میلیون تومان می‌باشد.
ایرج کاظمی جو با بیان اینکه معضل اعتیاد در شهرستان کهگیلویه این روزها رشد کرده و حتی کودکان را بیش از پیش قربانی خود کرده است تصریح کرد: با همکاری جوانان سازمان مردم نهاد بلاد شاپور به طراحی و نقاشی دیواری با موضوع اعتیاد در محله‌های آسیب پذیر شهر دهدشت در آذرماه ۱۳۹۶ پرداختیم.
کاظمی ادامه داد: از آنجایی که سرانه مطالعه در ایران و شهرستان کهگیلویه کم است با همکاری سازمان مردم نهاد بلادشاپور نیز به باجه اندیشه و اهدای کتاب در میدان مرکزی شهر دهدشت نیز از جمله اقدامات اداره می‌باشد که مورد استقبال مردم و جوانان قرار گرفت.
وی عنوان کرد: با توجه به استعداد فوق العاده جوانان شهرستان در زمینه هنری جهت استعداد یابی و پاسخ به نیاز هنری علاقه مندان نیز اقدام به برگزاری ورکشاپ های تخصصی کارگردانی، نویسندگی و بازیگری با حضور مربیان برجسته و فارغ التحصیل از دانشگاه تهران نیز در آبان ماه ۱۳۹۶ پرداختیم.
و همینطور ورکشاپ تخصصی مطبوعات با حضور فضل الله یاوری در مرداد ماه ۱۳۹۶ و ورکشاپ تخصصی تصویر برداری و فیلمسازی در مرداد ۹۶ برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه گفت: برگزاری همایش شرح درد اشتیاق در خرداد ماه ۹۶، شب آواز لری در مرداد ۹۶، همایش گرامیداشت و شبی با حافظ در ۲۰ مهر ۹۶ نیز ازجمله برنامه‌هایی بود که تقدیم هنردوستان شد.
ایرج کاظمی جو عنوان کرد: رونمایی از کتاب «سنگ‌های مغلوب»، یادمان «افلاطون کنار بخاری» یادمان زنده یاد حسین پناهی، برگزاری شب‌های شعر بلاد شاپور، جلسه فرهنگ سازی سینما با مردم و مسئولین در ابان ماه ۹۶، همایش تجلیل از خبرنگاران در ۱۷ مرداد،
جشنواره منطقه ای شعر ققنوس با حضور ۶ استان در اسفندماه ۹۶ تنها بخشی از فعالیت‌های هنری اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه در سال ۹۶ می‌باشد.
کاظمی‌جو ادامه داد: برگزاری جشنواره استانی تئاتر خیابانی با موضوع قرآنی، جشنواره استانی قرآن در بخش‌های مختلف در اسفند ماه ۹۶ نیز بخشی از فعالیت‌های ارشاد کهگیلویه می‌باشد.
وی مطرح کرد: اجرای نمایشگاه نقاشی محیطی رحمان دادگستری در میدان مرکزی شهر در خرداد ماه ۹۶ نیز مورد استقبال مردم و جوانان قرار گرفت.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه اجرای کنسرت موسیقی پاپ، خواننده محبوب جوانان «احمد وند» در اردیبهشت ماه که مورد استقبال همه مردم قرار گرفت و همینطور کنسرت موسیقی هفتورنگ که در دی ماه ۹۶ اجرا خواهد شد نیز از جمله فعالیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه در زمینه موسیقی و حس نشاط آفرینی در بین جوانان دهدشت بوده است.
کاظمی جو در پایان اشاره کرد: نشست حافظ شناسی هر یکشنبه شب در فرهنگ سرای ارشاد و شاهنامه خوانی هر سه شنبه شب در فرهنگسرای ارشاد در حال برگزاری است.
با توجه به اینکه متأسفانه در دهه اخیر توجه شایان ذکری به مسائل فرهنگی و اداره فرهنگ ارشاد شهرستان‌ها نمی‌شد ولی خوشبختانه شاهد هستیم در دوره کاری رضا دهبانی پور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان، توجه به شهرستان‌ها بیشتر شده که به خوبی قابل لمس است، این توجه و همکاری جای تشکر و قدردانی دارد.

================
گزارش از فاطمه خطیبی
================


کد مطلب: 306458

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/306458/اقدامات-اداره-فرهنگ-ارشاد-شهرستان-کهگیلویه-کمالوندی-دهبانی-پور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1