کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا جعفر گوهرگانی هنوز به استانداری نرفته است / دلایل اعتراض «حاج عدل» چیست؟

17 دی 1396 ساعت 21:02


چرا با وجود اینکه جعفر گوهرگانی اولین کسی بود که بعد از حضور علی محمد احمدی در مسند استانداری کهگیلویه و بویراحمد به عنوان معاون اقتصادی استاندار معرفی شد، اما هنوز به استانداری نرفته است؟

به گزارش کبنا از یاسوج، معرفی معاونین استانداری کهگیلویه و بویراحمد حرف و حدیث‌های سیاسی زیادی را در بین عوام و خواص به وجود آورد، علی محمد احمدی با حضور در مسند استانداری کهگیلویه و بویراحمد حرف‌هایش را صریح در انتخاب مدیران زد، اما انتصاب معاونین استانداری و برخی مدیران نیز این حرف‌ها را تشدید کرد، به طوریکه نماینده کهگیلویه بزرگ مجبور شد طرح سووال از وزیر کشور را به کمیسیون مربوطه ببرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد سه معاونین استانداری را بین خودش، غلامرضا تاجگردون و غلام‌محمد زارعی تقسیم کرد، او فیلی را به جای پژمان نیک‌اقبالی آورد و در معارفه‌اش سنگ تمام گذاشت. و معاونت سیاسی را به زارعی داد و فتاح محمدی را کنار گذاشت و معاونت امور اقتصادی را نیز سهم تاجگردون دانست و شاید به زودی جعفرگوهرگانی جایگزین مجید محنایی شود. و این در حالی است که بعد از معرفی علی محمد احمدی به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد اولین کسی که به عنوان معاون استاندار بر سر زبان‌ها بیش از سایرین افتاد، جعفر گوهرگانی بود، و علت این موضوع را مشخص نشدن جایگزین او در سازمان جهاد کشاورزی می‌دانند و بعضی هم می‌گویند روند انتصاب وی به عنوان معاون استاندار فعلاً متوقف شده است.
امیر محبی‌فر از کارشناسان سیاسی و اجتماعی شهرستان کهگیلویه می‌نویسد؛ این استان سرشار از استعدادهای درخشان و نخبگان عملگرا است که اگر بالفعل شوند کمک شایان توجهی به توسعه اقتصادی استان خواهند نمود. اما شرط اول برای انجام این مهم پرهیز از سیاست زدگی و عدم پذیرش اوامر پایتخت نشینان صاحب منصب است که همه تلاششان برای کرسی نشاندن کسانی است که از جرگه خود یا از ایل و تبار خود باشند و هر مدیری باید با اوامر آن‌ها و از فیلتر آن‌ها عبور کند که متاسفانه به جای کلمه آن‌ها باید گفت از فیلتر او رد شوند و تائیدیه بگیرند و دیگر هیچ!!!!
او ادامه می‌دهد، همه ما در مقابل عملکردمان علاوه بر پاسخگویی در برابر وجدان خود و مردم فردا روز باید در محکمه ای بسیار عادل و سخت پاسخگوی آفریدگار هستی باشیم که محکمه ای بس سخت گیر و دادگر است پس بیاییم در برابر آنچه انجام می‌دهیم نیک اندیشه کنیم.
 
عدل هاشمی‌پور نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در گفت‌وگویی می‌گوید؛ فرد خاصی در استان برای معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار انتخاب نشده و این مسئله را مدیریت می‌کنیم که هیچگونه تبعیض و بی‌عدالتی در استان در این خصوص به وجود نیاید.
هاشمی‌پور به طرح سووال خود از وزیر کشور اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد؛ در طرح سوال از وزیر کشور خواستار پاسخگویی در زمینه تبعیض در انتخاب مدیران این استان هستم و بر اساس قانون نمایندگان مجلس اختیار طرح سوال از هر وزیری را دارند و آن‌ها نیز باید پاسخگوی نمایندگان مردم باشند.
نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس عنوان کرد: در طرح سوال از وزیر کشور به بعضی از خواسته‌های مردم اشاره کرده‌ام که این هفته پس از بررسی در کمیسیون تخصصی شورا‌ها که با حضور وزیر کشور، پاسخ داده می‌شود.
وی بیان کرد: اگر پاسخ‌های وزیر در کمیسیون شورا‌ها به سوالات قانع کننده بود هیچگونه مشکلی وجود ندارد و اگر این جواب‌ها راهگشا نباشد طرح سوال می‌کنم و وظیفه اصلی بنده به عنوان نماینده مجلس پیگیری مطالبات مردم است.
هاشمی‌پور با اشاره به انتصاب دو معاون سیاسی و امنیتی و همچنین هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دو حوزه انتخابیه استان، ابراز کرد: هنوز فرد خاصی در استان برای معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار انتخاب نشده و این مسئله را مدیریت می‌کنیم که هیچگونه تبعیض و بی‌عدالتی در استان در این خصوص به وجود نیاید.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده، چرام در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم که استاندار کهگیلویه وبویر احمد به وعده‌هایی که به مردم و نخبگان داده عمل کند و امید را در دل آن‌ها روشن نگه دارد.
هاشمی‌پور اظهار داشت: امروز از بخش موگرمون وشیتاب بازدید داشته‌ایم که تمام مشکلات و موارد مهمی که باید مورد بررسی قرا می‌گرفت در دستور کار قرار داده شده است.
وی مهم‌ترین وعده‌ داده شده به مردم بخش موگرمون و شیتاب را کلنگ زنی عملیات گاز رسانی تا دهه فجر امسال عنوان کرد و افزود: در بررسی‌های به عمل آمده شیتاب با جمعیت ۸هزار نفری فاقد گاز و درمانگاه بوده که این موضوع موجب رنج مردم و ما شده است.
هاشمی‌پور ابراز کرد: بخش شیتاب با جمعیت ۸هزار نفری تنها دارای یک‌ خانه بهداشت می‌باشد که با پیگیرهای بخشدار این بخش برای آماده کردن زمین برای ساخت در مانگاه با کمک خیرین تا دهه فجر کلید ساخت آن زده می‌شود.
وی بیان کرد: خبرخوش دیگر برای مردم روستاهای قیام، ممبی و سرآسیاب یوسفی که پیمانکار گاز رسانی به این مناطق به زودی شروع به کار می‌کنند ومردم از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.
نماینده شهرستان‌های ۴ گانه کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهم‌ترین توصیه‌ای که به استاندار کهگیلویه وبویر احمد دارم که هر آنچه به مردم، نخبگان فرهنگی وسیاسی وعده داده بود و امید را در دل آن‌ها روشن کرد عمل کندٍ آن‌ها را تحقق ببخشد.
هاشمی‌پور اظهار داشت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مشاورین صادق استفاده کند تا بتوانند از اطلاعات مفید و خوب در اختیار آن بگذارد و وی را در راه موفقیت و توسعه پیش ببرند.
وی به وجود نخبگان توانمند که در کهگیلویه بزرگ وجود دارد اشاره کرد و گفت: از نماینده عالی دولت در استان تقاضا دارم که به صورت ضرب الاعجل از نیروهای توانمنداستفاده کند و به کمک کهگیلویه بزرگ بیاید زیرا بیشترین جمعیت وشهرستان‌ها در این حوزه انتخابیه وجود دارد.
 
با این وجود باید ببینیم که احمدی نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تا چه میزانی سخنان عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ را مورد توجه قرار می‌دهد و یا اینکه آیا با حمایت عدل هاشمی‌پور، مجید محنایی در جایگاه خود می‌ماند و یا جای خود را به گوهرگانی و یا فردی دیگر از حوزه انتخابیه هاشمی خواهد داد. و شاید هم گوهرگانی منتظر است تا جایگزین او در سازمان جهاد کشاورزی استان مشخص شود.


کد مطلب: 306262

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/306262/چرا-جعفر-گوهرگانی-هنوز-استانداری-نرفته-دلایل-اعتراض-حاج-عدل-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1