کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاه دستوری در نهادینه کردن «امر به معروف و نهی از منکر» کار ساز نیست

16 دی 1396 ساعت 15:30



نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این نشست با بیان اینکه، امر به معروف و نهی از منکر از مؤلفه‌های مهم دین است و باید بطور بنیادی مورد توجه قرار گیرد، گفت: نگاه دولتی، سازمان یافته و دستوری برای نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر کار ساز نیست.
احمدی فرهنگ سازی، نگاه بنیادی و برنامه ریزی را از مهم‌ترین عوامل برای زیرساخت‌های فرهنگی جامعه به خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد.
وی اظهار داشت: هرگاه خروجی این ستاد در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به وضوع مشاهده شد، می‌توان کارکرد آن را اصولی و مبتنی بر راهبرد دانست.
استاندار، استراتژی اصولی و باورسازانه این ستاد را از دیگر عوامل پذیریش میان افکار عمومی برشمرد و تصریح کرد: اخلاق، پاکدستی، تعهد و مسئولیت پذیری در جامعه از خروجی‌های مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.
به گفته احمدی در حوزه فرهنگ سازی و نهادینه سازی باورهای دینی خیلی قوی عمل نشده و باید با آسیب شناسی وضع موجود، کاستی‌ها برطرف شود.
استاندار عنوان کرد: در اسرع وقت نشستی با حضور ائمه جمعه، فرمانداران و نخبگان برگزار شود تا با همکاری و هم افزایی بتوان چالش‌های اصولی از جمله، اعتیاد، طلاق، فقر و فحشا و برخی ناهنجاری‌ها را مدیریت کرد و کاهش داد.
وی ابراز داشت: وضعیت موجود را مطلوب و مناسب نمی‌دانم و باید با کار فرهنگی و پیش بینی راهبردهای مناسب، این معضلات را حل کرد.
 


کد مطلب: 306116

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/306116/نگاه-دستوری-نهادینه-کردن-امر-معروف-نهی-منکر-کار-ساز-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1