کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازدید مسوولان کهگیلویه و بویراحمد از چند پروژه یاسوج / موزه یاسوج نیمه اول سال ۹۷ افتتاح می‌شود (+تصاویر)

15 دی 1396 ساعت 14:35


بی‌اغراق می‌توان کهگیلویه و بویراحمد را یکی از قطب‌های گردشگری ایران دانست، استانی با دارا بودن حدود ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز که همواره در طول ایام مختلف سال پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از سراسر ایران و جهان است.
به گزارش کبنا، این استان با وجود داشتن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر در حوزه گردشگری در گذشته از عدم وجود زیرساخت‌های لازم رنج می‌برد، اما در دولت تدبیر و امید با تلاش متولیان و اختصاص اعتبارات موردنیاز، انقلاب و تحول بزرگی در این حوزه رخ داد به طوری که می‌توان گفت حوزه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، هم‌اکنون دوران اوج و شکوفایی خود را سپری می‌کند.
آن گونه که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید مجموع کل تخت‌های گردشگری این استان در سال ۹۲ حدود ۶۰۰ تخت بود که تا پایان سال ۹۵ این آمار به ۸۱۸ تخت رسیده و تا دو سال آینده به یک هزار و ۲۰۰ تخت افزایش می‌یابد.
اختصاص بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به زیرساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر نشان از انقلاب و تحولی بزرگ در این حوزه دارد.
تحول در حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تنها در ساخت هتل‌های چهارستاره و افزایش تعداد تخت‌های گردشگری خلاصه نمی‌شود، این استان در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح نخستین پارک آبی جنوب کشور خواهد بود، پروژه منحصر به فردی که بهره‌برداری از آن، کمک زیادی به جذب گردشگر و مسافر خواهد کرد.
اما امروز در بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی به همراه استاندار کهگیلویه وبویراحمد ،فرماندار شهرستان بویراحمد و مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری از پروژهای گردشگری شهر یاسوج بخوبی شاهد تحول عظیم در ایجاد زیر ساخت های گردشگری در کهگیلویه وبویراحمد بودیم.
پروژهایی گردشگری که امروز مسئولان استان از آنها بازدید کردند شامل، پارک اسکان یاسوج با پیشرفت فیزیکی ۹۰درصد، هتل چهارستاره و پارک آبی یاسوج با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی ،موزه یاسوج با پیشرفت فیزیکی ۸۷درصد و مجموعه بزرگ تفریحی، ورزشی آزادی باقری بودند که با افتتاح این پروژها بخوبی می توان توسعه و پیشرفت همراه با اشتغال زایی را در حوزه صنعت گردشگری در استان دید.
علی محمد احمدی در این بازدیدها با مثبت ارزیابی کردن عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: امیدوارم با پیگیری و برنامه ریزی مستمر و مدون تا پایان سال ۹۷ شاهد بهره‌برداری تمامی این پروژه‌ها باشیم.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه استان جزو اولویت‌های مدیران ارشد بوده و در این زمینه از هیچ کمکی در حد توان و مطابق با قانون دریغ نمی‌کنیم.
 
وی از یاسوج به عنوان یکی از مقصدهای جدید گردشگری یاد کرد و گفت: امیدوارم در کمترین زمان ممکن با کمک شهرداری و مجموعه استانداری شاهد بهره‌برداری از پارک اسکان یاسوج باشیم.
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید خدمات ارائه شده توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در چند سال اخیر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به طور حتم تامین زیرساخت‌های لازم با در استان زمینه ساز اشتغال زایی در صنعت گردشگری کهگیلویه وبویراحمد است.
زارعی با بیان اینکه سالانه بیش از دو میلیون گردشگر داخلی و خارجی از زیبایی‌ها این دیاربازدید می‌کنند تصریح کرد: شهرستان‌های بویراحمد و دنا واقع در دامنه رشته‌کوه دنا با دارا بودن چشم‌اندازهای بسیار زیبا و طبیعت دل‌انگیز دارای ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در زمینه توسعه گردشگری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: پارک اسکان یاسوج با پیش بینی احداث تاسیسات مختلف از جمله آلاچیق، ۷۰ سکوی نشیمن، سوئیت و سرویس بهداشتی ‌هم اکنون بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
محمود باقری احداث این پارک با هدف اسکان مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال را ضروری دانست و بیان کرد: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای احداث این پارک اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه پروژه هتل چهارستاره و پارک آبی یاسوج در سفر رئیس جمهوری به استان کلنگ زنی شد، ابراز کرد: هتل ۴ستاره در متراژ ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع و پارک آبی در متراژ ۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع در دست ساخت است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: استخر شنا، استخر کودکان، استخر درمانی، وان نمک، سالن ماساژ، رودخانه آرام و انواع سرسره‌های آبی از جمله مواردی بوده که در پارک آبی پیش‌بینی شده است.
باقری تصریح کرد: همچنین هتل ۴ ستاره خضوعی در تل خسرو در ۷ طبقه با ۷۲ اتاق و ۲ رستوران و تالار پذیرایی با مشارکت بانک گردشگری و صندوق توسعه ملی دارای احداث می‌شود.

 
 


کد مطلب: 305989

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/305989/بازدید-مسوولان-کهگیلویه-بویراحمد-چند-پروژه-یاسوج-موزه-نیمه-اول-سال-۹۷-افتتاح-می-شود-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1