کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در فرمانداری باشت؛ قرعه به نام که می‌خورد؟

9 دی 1396 ساعت 1:26


پروسه ابقا یا تغییر فرماندار شهرستان باشت به طور رسمی کلید نخورده است اما در رسانه‌ها در باره این ابقا یا تغییر حرف زده می‌شود.
پایگاه خبری کبنا نظرسنجی کدام «گزینه برای فرمانداری شهرستان باشت مناسب‌تر است؟» را در کانال تلگرامی این سایت (kebna95@)[کلیک کنید] برای گرفتن نظر مخاطبان  که بخشی از مردم استان نیز می‌باشند، را فعال کرد. اگر چه در همان ابتدا و بعد از پایان نظرسنجی برخی از مسوولان و افراد نسبت به این نظرسنجی مخالفت نشان دادند که این سایت از همه آنها پوزش می‌طلبد.

نظرسنجی در رسانه‌ها معمول است و همواره در مناسبت‌ها و زمان‌های مختلف سایت‌های خبری، موضوعات و سووالات گوناگونی را در قالب نظرسنجی بین مخاطبان خودشان به همه‌پرسی گذاشته‌اند و این نظرسنجی‌ها به دلیل اینکه نظر بخشی از مردم می‌باشند، قطعاً می‌توانند به تصمیم هر چه بهتر مسوولان کمک کنند.
تغییر در مدیریت‌ها و چرخش نخبگان مدیریتی همواره از سیاست‌های دولت‌های مختلف بوده است. ضمن اینکه خدمات، تلاش‌ها و پیگیری‌های سید مسعود حسینی فرماندار فعلی باشت را همه می‌دانند و قرار نیست، عملکرد او در اینجا در بوته نقد و بررسی قرار گیرد، مردم و مسوولان بالادست بهترین قضاوت را درباره عملکرد او خواهند داشت. اما همزمان با سر کار آمدن دولت دوازدهم زمزمه تغییر مدیران در سطوح مختلف به گوش می‌رسد. تغییر و ابقای فرماندار شهرستان باشت نیز طرح شده و افرادی همانند فرهاد محمدی، محمود کریمی، خسرو عباسی، احمد حیدری ارجلو، شاهین عبدالخانی و حامد پرخید به عنوان گزینه‌های احتمالی جایگزین «حسینی» فرماندار فعلی باشت بارها مطرح شده است.
۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر نظرسنجی سایت خبری کبنا مبنی بر اینکه «کدام گزینه برای فرمانداری شهرستان باشت مناسب‌تر است؟» را مشاهده، و سه هزار و ۶۸۱ نفر از این تعداد در این نظرسنجی شرکت کردند.
شاهین عبدالخانی ۴۴ ساله با مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا و حقوق عمومی و سابقه اجرایی و مدیریتی بالا در این نظرسنجی توانست، ۴۴ درصد از آرا را به خود اختصاص دهد، عبدالخانی از سه هزار و ۶۸۱ رأی، دو هزار رأی به دست آورد. موافقان عبدالخانی نوشته اند [کلیک کنید] که وی با اکثریت طوایف باشت و باوی وابستگی نسبی دارد و این پارامتر بی‌تاثیر در موفقیت مدیریت نماینده عالی دولت در شهرستان باشت نیست.
عبدالخانی قائم مقام  معاونت حقوقی ستاد روحانی و رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخاباتی غلام‌رضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت بود.

حامد پرخید ۳۸ سال سن دارد، جوان اما تجربه و سوابق اجرایی و اداری را در محیط دانشگاهی به دست آورده، او در این نظرسنجی ۳۲ درصد آرا را به خود اختصاص داد و هزار نفر از مجموع سه هزار و ۶۸۱ رأی، «پرخید» را برای تصدی فرمانداری باشت مناسب‌تر دانستند. پرخید دارای مدرک کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی است و مسوول پشتیبانی اداره آموزش و پرورش باشت و مدیر مالی دانشگاه فرهنگیان را در سوابق اجرایی خود دارد.
قشقایی‌ها(ترک‌زبانان) با وجود حضور علی فولادی‌وندا در انتخابات مجلس حوزه انتخابیه گچساران و باشت، از غلام‌رضا تاجگردن حمایت ویژه‌ای کردند، اما از ابتدای نمایندگی «تاجگردون» جایگاه خاصی در بدنه مدیریتی اجرایی و سیاسی دو شهرستان گچساران و باشت و حتی در سطح استان نصیب آنها نشد، تاجگردن قطعاً در چینش مدیران نیم نگاهی هم به انتخابات یازدهم مجلس دارد.  او احتمالاً مدیریت عالی شهرستان باشت را به یکی از ترک‌زبانان بسپارد، همانطوری که قبلاً هم حرف رفتن عبدالرحیم رحیمی فرماندار فعلی گچساران به استانداری کهگیلویه و بویراحمد بود، رسانه‌ها محمود کریمی را یکی از گزینه‌های فرمانداری گچساران می‌دانستند.
تاجگردون باید پاسخ در خور شأن اعتماد ترک زبانان دهد، او می‌داند علی فولادی‌وندا بین قشقایی‌ها از نفوذ بالایی برخوردار است و شاید نگاه‌های قومی و جناحی فولادی‌وندا و انسجام اصولگرایان در آینده روزهای سختی برایش باشد. هر چند نزدیکان و لیدرهای تاجگردون خیالشان از پیروزی مجدد او در انتخابات مجلس راحت است. اما احتمال اینکه فرمانداری باشت به یکی از ترک‌زبانان برسد، خیلی بیش از سایر گزینه‌ها است.
حیدری‌ارجلو در نظرسنجی کبنا ۱۸ درصد آرا را کسب کرد. وی کارشناس مشارکت های مردمی آموزش و پرورش گچساران و دارای ۲۲ سال سابقه کار و برادر شهید است. وی از حامیان تاجگردون در انتخابات مجلس شورای اسلامی بود.
محمود کریمی که در این نظرسنجی با استقبال مخاطبان مواجه نشد، اما فردی معتدل و پزشکی خوشنام در بین مردم گچساران است.

فرهاد محمدی یکی دیگر از گزینه‌های مطرح برای تصدی فرمانداری باشت می‌باشد، او سال‌ها معاون فرمانداری است. محمدی را مردی آرام، معتدل و خوش عقیده می‌دانند. محمدی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت و از نیروهای اصلاح طلب است.
هواداران «فرهاد محمدی» معتقد هستند او می‌تواند نظام اداری شهرستان باشت را سر و سامان دهد. او در این نظرسنجی مورد استقبال مخاطبان کانال تلگرامی کبنا قرار نگرفت.
سید مسعود حسینی بر خلاف برخی فرمانداران در سایر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد دو انتخابات مجلس، خبرگان رهبری و شورای شهر و ریاست جمهوری را در نهایت آرامش و به خوبی مدیریت کرد. هودارانش در کامنت‌های خبر این سایت خبری «چه کسی فرماندار باشت می‌شود؟ / مخاطبان نظر دهند»، اعتقاد دارند که در زمان سکانداری «او» قطار و ریل توسعه با سرعت در حال حرکت به جلو است.
موافقان «سید مسعود حسینی» نیز می‌گویند؛ مردم باشت از عملکرد اقای حسینی راضی هستند از همه جریانات سیاسی، گزینه های معرفی شده هیچ کدام وزارت کشوری نیستند چون سیاست وزارت کشور استفاده از نیروهای خودی است نه از ادارات دیگر.
با این شرایط باید ببینیم که انگشت اشاره تاجگردون به سمت چه کسی نشانه رفته است. و مهر تایید استاندار کهگیلویه و بویراحمد پای نام چه کسی زده می‌شود.


کد مطلب: 303641

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/303641/فرمانداری-باشت-قرعه-نام-می-خورد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1