کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون وزیر راه پاسخ «بزک نمیر بهار میاد» بزرگواری را داد / احداث جاده باباکلان-چرام

30 آذر 1396 ساعت 14:47


معاون وزیر راه از احداث تونل جاده باباکلان-چرام خبر داد.
خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از جاده چرام به دهدشت در گفت و گو با خبرنگار کبنا و در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پروژه راهسازی جاده باباکلان -چرام اظهارداشت: خوشبختانه جاده باباکلان -چرام ردیف اعتباری ملی دارد و برنامه این است که از سمت چرام به باباکلان به گچساران وصل شود.

وی افزود: برنامه احداث تونل. در دستور کار است که انشاالله گردنه‌های خطرناک که در این محور وجود دارد رفع مشکل شود.
 
خادمی بیان کرد: بهسازی جاده فعلی با مشخصات استاندارد در برنامه کاری ما است و بخش اول که در حدود ۱۰ کیلومتر است عملیات اجرایی در حال انجام است و امیدواریم بخش عمده حداکثر تا ۶ ماه آینده به اتمام برسد.
 
معاون وزیر راه با اشاره به احداث تونل در جاده چرام -باباکلان گفت: قسمت عمده این محور تونل است که مطالعات آن به اتمام رسیده و آماده می‌کنیم که تأمین اعتبار و مناقصه برگزار و انشاالله بتوانیم این کار را حتماً اجرایی کنیم.
 
مدیر شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور در خصوص برنامه‌های وزارتخانه راه و شهرسازی برای وصل استان کهگیلویه و بویراحمد به شبکه ریلی کشور گفت: یاسوج یک ردیف اعتباری به عنوان اتصال به شبکه ریلی دارد اما با توجه به محدودیت اعتباری پروژه‌هایی که هنوز پیشرفت فیزیکی ندارد اعتبارکمی داده می‌شود.
وی افزود: شبکه ریلی یاسوج ردیف بودجه دارد ولی منتظریم بعضی پروژه‌هایی که پیشرفت بالایی دارد تمام شود و این‌ها هم جز اولویت‌های بعدی قرار گیرد.
 
معاون وزیر راه در خصوص گسترش و احداث راه‌های روستایی در گهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰۰ کیلومتر راه روستاییدر استان در حال اجرا است البته مطالباتی پیمانکاران براساس عملکرد گذشته دارند اما در بازدید از استان که نگاه کردم خیلی از موارد در ۴ سال گذشته حل شده است که در بازدید اخیر هم برای سایر پروژه‌ها در کهگیلویه بزرگ برنامه ریزی شد.
براساس این گزارش جاده باباکلان-چرام به بنادر جنوبی و محور پاتاوه وصل می‌شود.
بزرگواری نماینده سابق کهگیلویه در خصوص این جاده در پاسخ به سخن تاجگردون گفته بود"بزک نمیر بهار میاد"
 
 
 


کد مطلب: 301896

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/301896/معاون-وزیر-راه-پاسخ-بزک-نمیر-بهار-میاد-بزرگواری-احداث-جاده-باباکلان-چرام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1