کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حادثه دناکوه و رفتارشناسی نمایندگان استان در استیضاح آخوندی

5 اسفند 1396 ساعت 0:57


غلامعباس امیدوار
حادثه سقوط هواپیمای مسافربری بر فراز کوه دنا آنچنان اسفبار بوده که استیضاح وزیر راه و شهرسازی به مطالبه عمومی در سطح کشور تبدیل شده و بیش از همه مردمان استان کهگیلویه و بویراحمد با جریحه دار شدن احساسات و از دست دادن عزیزان خویش، داغدار این حادثه شده و استیضاح دکتر آخوندی به حداقل خواسته آنها مبدل شده است. در این میان دکتر تاجگردون (نماینده مردم شریف شهرستان گچساران) و حاج عدل هاشمی پور (نماینده مردم شریف شهرستان کهگیلویه) به این امر قیام کردند و از نخستین امضاکنندگان طرح استیضاح دکتر آخوندی هستند که در تصویر پیوستی دست خط و امضا آنها قابل رؤیت است. بعلاوه، این دو نماینده در رسانه‌ها و صحن علنی مجلس، به شدت دکتر آخوندی را مورد انتقاد قرار داده‌اند. این در حالی است که برای استیضاح دکتر آخوندی، از غلام محمد زارعی (نماینده مردم شریف شهرستان‌ها بویرحمد و دنا) خبری نیست...! چرایی این امر نیاز به پاسخگویی دارد و باید این مسئله به مطالبه عمومی مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا و بلکه کلیه مردم استان تبدیل شود.
حاج زارع باید بدانند که طرح سؤال و استیضاح وزرای بی‌کفایت وظیفه وی بوده و از طرف مردم عهده‌دار نظارت بر این وزرا و پیگیر مطالبات آنها است و باید از این صلاحیت خویش به نحو شایسته استفاده ببرد و جایگاه نمایندگی مجلس را مختص به پیگیری مطالبات آحاد مردم بداند و از آن در راستای خاصی بهره‌برداری نکند.
اگرچه این روزها دغدغه مردم استان پاسخگویی دکتر آخوندی و حداقل استیضاح وی برای التیام دردهای مردم است، ولی دغدغه حاج زارع از جنس دیگری است! دغدغه ایشان استیضاح وزیر علوم است که اخیراً دکتر رحیمی (ریاست دانشگاه یاسوج) را عزل کرده است. عزل دکتر رحیمی بنا بر گزارشات مختلف و همچنین نارضایتی شدید استاندار از وی اتفاق افتاد که این کار وزیر علوم اقدامی شایسته و واجد تقدیر است. اما جناب حاج زارع از اینکه یکی از بستگان از ریاست دانشگاه یاسوج عزل شده، مکدر گردیده و درصدد استیضاح وزیر علوم برآمده است!
جناب زارعی باید بداند که فاتحه‌خوانی و پیام تسلیت اولویت مردم نیست، بلکه آنها نیاز به اقدام برای حل مسائل و ریشه کن کردن ضعف‌ها دارند. مردم ما نیاز به حضور با شال و کلاه نمایندگان در محل حادثه ندارند؛ چراکه حتی گاهی حضور افراد غیرمتخصص نیز مانع تسریع امور می‌شود. در صحنه حادثه باید متخصصین حضور داشته باشند و امثال نمایندگان می‌بایست در پشت صحنه تدبیر امور کنید! اشتباه نکنید و اینگونه فکر نکنید که با حضور در کنار تیم‌های امدادرسانی و مصاحبه دمادم با رسانه‌ها و شبکه استانی، مردم برای شما کارنامه درخشانی احصاء خواهند کرد! در پرتو اصول ۸۸ و ۸۹ قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، یقیناً دفاع از حقوق این مردم مظلوم و محروم نگه داشته شده، در قامت «تذکر»، «طرح سوال» و یا «استیضاح» ِ وزرای بی‌توجه به مسائل استان کهگیلویه و بویراحمد، می‌بایست در اولویت کار شما باشد و وظیفه نمایندگان پیگیری این مسایل و نه حضور در مجالس فاتحه خوانی و عرض تسلیت به بازماندگان حادثه دلخراش دناکوه است؛ اگرچه عرض تسلیت و دلجویی نیز وظیفه فرد فرد جامعه می‌باشد و این اقدام حاج زارع نیز حسنه است، ولی باید بدانید که عرض تسلیت و حضور در مجالس ترحیم از دست همه همشهریان و هم استانی‌ها برخواهد آمد، و وی باید آنچه مختص نماینده مجلس است را ادا کند....
حاج زارع می‌بایست به پرسش‌های زیادی پاسخ دهد؛ در این دو دوره نمایندگی، چند پرواز از طریق یاسوج و چند پرواز از طریق شیراز داشتید؟ این چند سال بارها در رسانه‌ها و سایت‌ها پیگیری امور فرودگاه یاسوج و ... از زبان شما شنیده شد، بفرمایید نتیجه آن همه پیگیری‌ها و وعده‌های داده شده، چه بوده است؟ آیا می‌دانید که فرودگاه یاسوج فاقد رادار تقرب می‌باشد؟ (البته همه نمایندگان استان می‌بایست در خصوص برخی از این سؤالات پاسخگو باشند؟)
کاش به همان میزان که حاج زارع برای عزل رییس دانشگاه یاسوج ناراحت شد و پیگیر استیضاح وزیر مربوطه (وزیر علوم) شدند، به خاطر جانباختگان حادثه دلخراش دناکوه نیز  پیگیر استیضاح وزیر مرتبط با آن می‌شد! آیا مردم محروم و مظلوم استان و جانباختگان عزیز حادثه دناکوه هم طایفه‌ای محسوب نمی‌شوند؟ آیا صرفاً برخی افراد طایفه و فامیل و.. احصاء می‌شوند؟
کاش اندکی نگاهمان را وسعت داده و از لاک تمامیت خواهی خارج شده و همه مردم را به یک چشم دیده و همه مردم استان را هم ردیف، همراه و هم نسبت با خویش ببینیم و .....
لازم به ذکر است؛
۱-زارعی: طرح استیضاح وزیر علوم در مجلس کلید خورد [کلیک کنید]
۲-نامه‌ای که نمایندگان استان و سایر استان‌ها برای استیضاح وزیر راه امضاء کردند.

۳-  آقای زارعی در بخش دناکوه پادنا علیا از توابع شهرستان سمیرم و همچنین در مرکز امدادرسانی سی‌سخت برای پیگیری عملیات جستجو و انتقال اجساد نیز حضور داشت.


کد مطلب: 300448

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/300448/حادثه-دناکوه-رفتارشناسی-نمایندگان-استان-استیضاح-آخوندی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1