تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۲۹۹۵۷۹

آغاز عملیات فنس‌کشی احداث پتروشیمی بویراحمد در دشت سقاوه (+تصاویر)

۱۵
۰
کبنا ؛با حضور مسئولان و مردم عملیات فنس کشی مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد در دشت سقاوه آغاز شد تا رویای توسعه ای مردم این منطقه یک گام دیگر به تحقق نزدیک شود.
به گزارش کبنا، با حضور سرمایه گذار مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد، عبدالحمید پناهی معاون سیاسی فرماندار بویراحمد، حجت الاسلام و المسلمین رحمت‌الله خوجه پور امام جمعه مارگون، مهندس ملکی بخشدار مارگون، خشنود رئیس دادگستری بخش مارگون، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از مردم بخش مارگون و منطقه سقاوه عملیات فنس کشی پتروشیمی بویراحمد با سرمایه گذاری ۸۶ هزار میلیارد ریال و در زمینی به مساحت بالغ بر ۹۰ هکتار آغاز شد.
سرمایه گذار پتروشیمی بویراحمد در این مراسم با بیان اینکه امروز خوشحالم که توانسته‌ام تعبیر کننده رویای شیرین مردمان منطقه برای توسعه باشم، گفت: همه ما دلمان برای محرومیت موطن و سرزمین مادری مان می‌سوزد اما اگر بخواهیم این مناطق را توسعه دهیم ناچارا باید از تجمیع سرمایه‌های داخلی و خارجی، کارهای بزرگی را آغاز و به اتمام برسانیم.
لهراسب باقری با اشاره به عبور چند خط لوله سراسری گاز از بویراحمد و بالاخص منطقه سقاوه، اظهار کرد: این خط لوله‌ها تاکنون چه سودی برای مردم این استان، این شهرستان و این بخش داشته است جز آنکه استان‌های دیگر بر روی آن پتروشیمی ساختند، جوانانشان را سر کار بردند و مناطقشان را توسعه دادند و ما فقط به داشتن چنین پتانسیلی روی کاغذ افتخار کردیم و در عمل برای بهره برداری از آن هیچ اقدامی انجام ندادیم.
وی افزود: ما پس از سال‌ها سعی کردیم با استفاده از همین پتانسیل، عظیم‌ترین طرح سرمایه گذاری استان را با رقمی بالغ بر ۸۶ هزار میلیارد ریال تعریف کنیم که بخشی از این سرمایه قرار است از طریق خارج از کشور تأمین شود.
باقری با بیان اینکه تاکنون هیچ شخص یا نهاد دولتی و خصوصی چنین رقمی را در استان سرمایه گذاری نکرده است، بیان کرد: مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد تمام مجوزهای لازم قانونی را اخذ کرده، پیوست سلامت، پیوست زیست محیطی، HSE و هر مجوز دیگری را که نیاز بوده گرفته‌ایم و مردم مطمئن باشند که پتروشیمی بویراحمد سازگارترین پتروشیمی کشور با محیط زیست و طبیعت خواهد بود.
سرمایه گذار پتروشیمی بویراحمد با تاکید بر اشتغالزایی کلان در این پتروشیمی تصریح کرد: مردم منطقه نباید بگذارند که تبلیغات سوء علیه عظیم‌ترین سرمایه گذاری‌شان صورت بگیرد چنین پتروشیمی ای حتی در کشور بی نظیر است و لقب بزرگ‌ترین پتروشیمی خصوصی ساز کشور را هم دارد.
وی تصریح کرد: این طرح هم در مرحله اجرا و هم پس از بهره برداری رونقی تاریخی به منطقه مارگون می‌دهد البته هرچند کارشناسان توسعه ناشی از آن را برای کل استان می‌دانند اما ما مطمئنیم که با پتروشیمی، مارگون به لحاظ توسعه ای متحول خواهد شد.
باقری افزود: پتروشیمی بویراحمد در فاز اول ۱۳۰۰ شغل به صورت مستقیم ایجاد می‌کند و تا چندین برابر این رقم در صنایع پایین دستی و مرتبط با پتروشیمی ایجاد خواهد شد و پس از افتتاح به تنهایی قادر است که آمار و ارقام‌های بیکاری و اشتغال را در استان جابجا کند.
وی با اشاره به اینکه پتروشیمی بویراحمد ریالی به اعتبارات دولتی وابسته نیست، عنوان کرد: ما سعی کردیم از توان سرمایه گذاران خارجی استفاده کنیم و با این جذب سرمایه گذاری، پتروشیمی بویراحمد به اقتصاد کشور و جذب سرمایه خارجی هم کمک می‌کند.
 
سرمایه گذار مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد با بیان اینکه امروز احساس رضایت و خوشحالی را در مردمی که برای آغاز عملیات فنس کشی آمده بودند، احساس کردم، تصریح کرد: امروز همدلی خاصی بین مردم، مسئولان و نمایندگان برای احداث پتروشیمی فراملی و بین المللی بویراحمد شکل گرفته که در راستای این همدلی، این طرح یک گام دیگر به تحقق نزدیک شد و عملیات فنس کشی آن آغاز شد.
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما

100
Iran, Islamic Republic of
سلام مهندس .. چکاره هست این ..
100
Iran, Islamic Republic of
مهندس کاظم زاده اونجا چکار میکند
حق گو
Iran, Islamic Republic of
سلام یاد افتتاحیه فنس کشی کارخانه سیمان. گچساران افتادم که چه حرفهای قشنگی در آن مراسم زده شده وچه دغدغه وکبکبه ای داشت مراسم افتتاح که سرمایه گذار همین .. بودند.یک نفر جواب بده لطفا که چه شد .خدا کنه این پروژه به همون درد کارخانه ..گچساران گرفتار نشه
دد
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج زارع
سقاوه
Romania
خدا..
لیرو
Iran, Islamic Republic of
این پتروشیمی در . باقی میماند. فقط این زمینها محصور میشوند .چ.امیدی به اجرای این پتروشیمی نیست. چون پتروشیمی گچساران و دهدشت که بقولی خیلی کوچکتر و کم هزینه تر از این پتروشیمی دنا هستن سالهاست که به سرانجام نرسیده اند.
سفر
Iran, Islamic Republic of
انجام پروژه فنس یه پتروشیمی ۸۶ هزار میلیارد تومنی با دو تا کانکس ۲ در ۳ بابا یکی بگه. یک کیف بگیر تو دستت که طرح توجیهی و اسناد و مدارکت رو با دست خالی این طرف و اون. نداره اینطور
بی طرف
Romania
کارخانه قند را که فعال بود تعطیل کردند دادند به باقری ن.شروع به کار کند دوباره کلند پتروشیمی می زند برادر .ی ?????????
Iran, Islamic Republic of
اقای کمایی شما چه اغده داری که نسبت به باقری شروع کردی بالمطلب منفی میزنی با کامن هتیزمنفی وأثبت میکنی
فکر کنم این مدت ارباقری خوب. سبیلت چوب نشده
بویر
Iran, Islamic Republic of
. کن هست همراهی میکند
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
واقعن ا..
جرا کسی نیست بررسی کنه
تابات
Iran, Islamic Republic of
این دوباره. بزرگ به کشاورزا مشایخ است . وقتی وام گرفت . که درایران پذیرفته شوند ومدرک دندان پزشکی بگیرند برای دندان بن شکنها
جوش
Iran, Islamic Republic of
همان کسی که ک..ی کشید تا . شود حالا در سقاوه چه می خواهد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
.ی هرچه ورزشگاه ا..زه ، در تاریکی نشسته ایم و روشنایی را نظاره می کنیم ، ..ی که می خواه در ساخت این پتروشیمی ورود پیدا کنه .
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اقای زارع ملت . کرده. رو که فامیلشه هرچی زمین و ملک .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1