تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۸
کد مطلب : ۲۹۹۴۲۳

تنش در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی؛ از رد و بدل سخنان تند تا مسئله «حصر» و «روزنامه کیهان» و امضای «حسن روحانی»

۹
۰
کبنا ؛ 
برنامه روز دانشجو با حضور «مرجان کاووسی» عضو مجمع زنان اصلاح طلب و عضو شورای سیاست‌گذاری حزب اراده ملت ایران با تلاش تشکل وحدت اسلامی و انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سالن حکیم جرجانی این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، شامگاه سه‌شنبه برنامه روز دانشجو با حضور مرجان کاووسی عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب و عضو شورای سیاست‌گذاری حزب اراده ملت ایران و جمعی از چهره‌های اصلاح طلب و مدیران در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
بعد از سخنرانی کاووسی عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب [کلیک کنید] نوبت به سووال دانشجویان رسید که ۵ نفر از دانشجویان به نمایندگی از تشکل‌های دانشجویی پرسش‌های خود را مطرح کردند، اگر چه مجری برنامه‌ گفت، من ندیدم کسی سووال کند، بلکه همه سخنرانی کرد.
یکی از دانشجویان خطاب به مرجان کاووسی گفت: ۱۴ آذر در یکی از دانشگاه‌های آزاد کشور چادر را از سر دختر دانشجو کشیدند و او را کتک زدند که من نمی‌دانم اصلاح‌طلبان با این ننگ چه خواهند کرد.
 
وی افزود: دوستان یک جوری تز روشنفکری به خودشان گرفته‌اند، گویا یادشان رفته‌ است که اکبر گنجه‌ای تورئیسن جریان اصلاحات شعار «روسری یا تو سری» داد.
وی خطاب به مرجان کاووسی که گفته بود نباید برای هیچ کسی محدودیت ایجاد و با «حصر» کسی را از گردونه سیاست خارج و یا اینکه افرادی را بدون محاکمه حصر کرد، اظهار داشت: از کدام حصر حرف می‌زنید، کسی که در باغ ۷۵۰ مترمربعی دارد، زندگی‌ می‌کند، در حصر است؟ ما هم می‌خواهیم که هر چه سریعتر محاکمه شروع شود.
این دانشجو در ادامه گفت: مگر شما آقای روحانی شناخت نداشتید؟ چرا قبل از انتخابات از او سووال نکردید که الان یک سری سووالاتی را از آقای روحانی می‌پرسیدید؟ تا الان مجبور نباشید، کلید پروژه عبور از روحانی را بزنید.
وی افزود: اگر واقعا شما طرفدار حصر نبودید، نباید به کسی که خودش امضاء کننده حصر بود رأی می‌دادید.
این دانشجو در ادامه با بیان اینکه خانم کاووسی شما حقوق خصوصی خوانده‌اید و من یک سووال از شما می‌پرسم، افزود: در حزب اراده ملت ایران با تقلب بالا آمدید؟ الان جواب شما چیست؟ آیا من باید ثابت کنم، یا شما باید ثابت کنید.
وی تصریح کرد: فردی برای چک برگشتی ۵۰ میلیون تومانی محاکمه می‌شود و فردی ۹ ماه کشور را به آشوب کشاند، نباید از او پرسید، همه ما هم معتقدیم، حصر باید برداشته شود و محاکمه شروع شود.
محمدرضا جوشن از بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد دومین فردی بود که سووال کرد و اظهار داشت: رسالت دانشجویان عدالت‌خواهی است، نه جناح‌بازی. چرا نباید حق و انصاف را بگوییم، چرا بعضی حرف‌هایمان با هم تناقض دارد. خانم کاووسی شما حرف از رهبری می‌زنید و بعد حرف از فتنه می‌زنید، شماها که می‌گفتید، می‌خواهید یارانه را سه برابر کنید چه شده که الان می‌خواهید آن را حذف کنید.
 
جوشن در ادامه گفت: این برنامه به مناسبت روز دانشجو است و در این روز ما شهید داده‌ایم، و باید حرمت این روز را نگه داشت، اما در روز عاشورای حسینی، حرمت امام حسین(ع) و عاشورا در فتنه نگه نداشتند و این چگونه توجیح می‌شود.
 
وی افزود: شما حرف از حصر می‌زنید، حصر یعنی آن بسیجی که قطع نخاع شده و در خانه روی ویلچر نشسته است نه کسی که در باغ ۷۵۰ مترمربعی زندگی می‌کند.
 
 
این دانشجو در ادامه با اشاره به عزت ایران، گفت: عزت یعنی سردار سلیمانی.
جوشن گفت: شماها دم از نقد و آزادی بیان می‌زنید، اما وقتی دانشجویان جلوی خاتمی رئیس جمهور دولت اصلاحات سخن می‌گفتند، خطاب به آنها گفت، مگر می‌خواهید، بگویم، بندازند شماها را بیرون.
 
 
 
خانم سعادت طلب از انجمن اسلامی مستقل سومین نفر سووال کننده بود که اظهار کرد: از بچه‌های تشکل وحدت اسلامی و پیرو خط امام(ره) انتظار داشتم که انصاف را رعایت و یکی در میان بچه‌ها صحبت کنند.
سعادت‎طلب در ادامه خطاب به خانم کاووسی که گفتند، سلام بر دانشجو، سلام بر دانشگاه و ...، گفت: سلام بر انقلاب نه سلام بر اصولگرا و اصلاح طلب.
وی افزود: در همان دولتی که شماها آن را نقد می‌کنید، احمدی‌نژاد در نامه‌ای نوشت که ورود زنان به ورزشگاه‌ها آزاد شود و اما در روزنامه آفتاب وابسته به جریان اصلاح طلب نوشته شود الان موضوع اصلی کشور رفتن زنان به ورزشگاه نیست، و الان چه شده که موضع آنان عوض شده است.
 
این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید برجام است، اظهار کرد: این همه مانور روی برجام دادند اما ۵ نفر جاسوس در تیم مذاکره کننده معرض شد. آقای دری اصفهانی چند گذرنامه داشت.
وی افزود: دوستان مدام از حصر حرف می‌زنند و نمی‌دانند که امضاء آقای روحانی پای حصر بوده است. امروز روز دانشجو است نه اصلاح‌طلب
سعادت طلب ادامه داد: شماها که حرف از مدافع حقوق زنان می‌زنید، چرا آقای روحانی از زنان به عنوان وزرا استفاده نکرد و احمدی‌نژاد تنها رئیس جمهوری بود که وزیر زن در کابینه خود استفاده کرد. همین دولتی که شما می‌گوید کشور را به گند کشید.
 
وی افزود: به قول دکتر شریعتی خدایا کمک کن که بخاطر مصلحت حقیقت را ذبح نکنم.
 
 
فرشید بهزادیان از انجمن اسلامی پیرو خط امام (ره) به عنوان چهارمین نفر بود که سخنرانی کرد و گفت: شما اصولگرایان هشت سال کشور را به لب پرتگاه بردید، دیگر بس کنید. [تشویق حضار] برخی از دانشجویان نیز از حرف او نگران شدند و با سروصدا کردن و بیان حرف‌هایی نظم جلسه به هم خورد. بی‌نظمی تا حد برخورد فیزیکی پیش رفت اما برخی دانشجویان و نیروهای حفاظتی نیز مانع این کار شدند.
وی به نشریات جعلی و تعطیلی برخی نشریات در دوران اصولگرایان نیز اشاره کرد و گفت: در همین دانشگاه آزاد اسلامی شماها چه برخوردی با خانم آذر منصوری داشتید.
وی در ادامه گفت: باید نقد را منصفانه انجام دهیم، باید نقاط منفی و مثبت را هم ببینیم. سوت و هورا هیچ فایده‌ای ندارد. درود بر مخالف من.
 
باقر پریسیایی از تشکل وحدت اسلامی نیز با بیان اینکه اصلاح‌طلبی تفکری که بر اساس قانون‌مداری و دینداری شکل گرفته است، اظهار داشت: شما هم ذره‌ای تحمل حرف نقد را ندارد بعد دیگران را محکوم می‌کنید که نقد پذیر نیستید.
 
 
در ادامه مرجان کاووسی عضو مجمع زنان اصلاح طلب کشور به برخی از سخنان دانشجویان به شکل خلاصه پاسخ داد و گفت: روزنامه کیهان به دروغ نوشته بود که من با تقلب بالا آمدم.
وی افزود: تناقصی در حرف‌های ما نیست، حق باشد هر چیزی که می‌خواهد باشد. تعصب کورکورانه و جاهلانه نباید در پذیرفتن حقایق داشته باشیم. ماها مثل شماها منافع را با مسائل باندی و جناحی گره نمی‌زنیم.
کاووسی گفت: بدون مبنا و اساس که نمی‌توان نقد کرد و الا اگر اینجوری باشد من هم می‌توانم هزاران نقد علیه هزاران نفر بدون مبنا کنم.
عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب با لحنی تند گفت: مگر شماها اثبات کردید که احمدی‌نژاد تقلب نکرد که من اثبات کنم، تقلب نشده است. نباید با وارونه کردن برخی مسائل جریان‌های را به سمت خودمان بکشانیم. و نباید با هوچی‌گری و هوهو حرف‌هایمان را به کرسی بنشانیم بلکه باید با منطق و منبع صحبت کرد.
به گزارش کبنا، هنگامی که مرجان کاووسی از موضوع روسری و چادر سخن می‌گفت، دانشجوی دختر با عصبانیت به سمت او آمد و گفت: شما اجازه ندارید همچنین حرف‌های را در باره چادر بزنید، نباید توهین کنید به چادر و مسئله حجاب. کاووسی هم گفت کسی از چادر حرفی نزد. در نهایت کاووسی که دید این دانشجو مجاب نمی‌شود، خطاب به او گفت: در سر عقل باید و گر نه بی‌کلاهی عیب نیست. که دانشجویان در ادامه به صحبت های او واکنش تندتری نشان دادند برخی دانشجویان نیز او را تشویق می‌کردند.
نهایتاً مجری برنامه پایان سخنرانی مرجان کاووسی را اعلام کرد و برخی دانشجو «هوهو» می‌کردند و برخی نیز او را مورد تشویق قرار دادند.
در این جلسه، چند نوبت به دلیل سخنان تندی که بین دانشجویان و سخنران رد و بدل می‌شد، ضمن ایجاد بی‌نظمی‌ها، جلسه متوقف می‌شد. و با حضور نیروهای حفاظتی جلسه به روال عادی خود بر می‌گشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجو
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه اصل سخنان خانم‌کاووسی ک ب دانشجوی دختری ک بالارفتن با تحقیر گغتن ک امیدوار شدم ک از پستو‌ها بیرون اومدید و حرفی و برای گفتن دارید. این دلیل اعتراض دانشحوها ب ایشون در خصوص حجاب بود. این دانشجوی دختر چادر سرش داشت. و این بود تمام آزادی ک اصلاح طلبان ادعایش را داشتن. آزادی بیان و‌پس از بیان.در ضمن ایشون در ابتدای سخنانشون سلام بر اصلاحات کفتن ک در جوابشون سلام ب انقلاب و سلام بر دانشجو گفته شد و‌ ن اصلاحات و‌ اصولگرایی... کاش خبرنگاران حداقل رسالت خبرنگاری را ب انجام برسانند و تمام حقیقت را ارائه دهند
م.ص
Iran, Islamic Republic of
آخ سی مملکتی که هر ... خشه صاحب نظر دونه...
که خاله جمع کو بره دنبال کارت...
جواب آقای دلسوز
Iran, Islamic Republic of
آن چند نفر چقدر بیکارند همه جا هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اخ وبختتو
نازمکان
Iran, Islamic Republic of
آخ تا روز قیومت سی ای آیمل بیکار
پرستار
Iran, Islamic Republic of
اخ سی پزشک پور
حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
ک ای نگه هیچش ن دانشجو علوم پزشکین
Iran, Islamic Republic of
ای چه میگه
علی
Iran, Islamic Republic of
اخ سی روزل خوبو
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1