تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب : ۲۹۷۹۸۶

وضعیت اسفناک دانشگاه لنده

۲
۰
کبنا ؛مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لنده گفت: امروز وضعیت دانشگاه این شهرستان، تنها دانشگاه این شهر اسفناک است.
 
جشن روز دانشجو و ۱۶ آذر به همت بسیج دانشویی دانشگاه پیام نور لنده در این دانشگاه و با حضور فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و استقبال پرشور دانشجویان دانشگاه برگزار شد.
 
سید مجتبی بنی هاشمی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه سه عنصر مهم دانشجویی وجود دارد که یکی استبداد ستیزی، دومی عدالت محوری و سومی مطالبه گری است، تصریح کرد: هر جامعه ای که مسیر پیشرفت را طی کرده است از یک نقطه اغاز شده و ان هم مطالبه گری است.
 
وی با اشاره به اینکه جامعه ما باید به سمت مطالبه گری و پرسشگری برود، افزود: چون مطالبه گری منجر می‌شود جامعه پویا و فعال شود.
 
این فعال دانشجویی تصریح کرد: هر جا دیدید جامعه از مطالبه گری و سؤال که مبدأ آن دانشجویان هستند عقب نشینی کرد ریشه در دو چیز دارد یا جهل و نادانی جامعه است، یا جامعه استبداد زده که از ترس نشأت می‌گیرد و بی شک هر جا ترس باشد جامعه جامعه پرسشگر نیست و استبداد و خفقان خواهد بود و چنین جامعه ای دچار سستی و نابودی می‌شود.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لنده با بیان اینکه دانشجو موتور محرک و فعال جامعه است، عنوان کرد: پس باید دانشجو روحیه مطالبه گری خود را داشته باشد و از همه مسئولین سؤالات خود، مطالبه گری خود را انجام دهد و به فرمایشات مقام معظم رهبری درمورد کرسی‌های ازاد اندیشی جامعه عمل بپوشاند.
 
وی با بیان اینکه طبق این مقدمه که عرض کردم مطالبی خدمت شما بزرگواران از روی وظیفه دانشجویی که دارم و به نمایندی از دانشجویان خدمت شما عرض می‌کنم، عنوان کرد: می‌خواهم از دانشگاهی اینجا صحبت کنم و درد و دلی خدمت شما عرض کنم که بیش از ۹ سال است به یکی آر اساسی‌ترین مشکلات شهرستان تبدیل شده و هنور این معضل درمان نشده است.
 
بنی هاشمی ادامه داد: از دانشگاهی حرف می‌زنم که امام راحلان را مبدأ تمام تحولات و مقام معظم رهبری آن را نقطه اساسی هر جامعه می‌داند.
 
این فعال دانشجویی با بیان اینکه به برکت نظام مقدس آموزش عالی در این شهرستان محرم دایر گردید اما دانشجویان این واحد آموزش عالی ارامش به چشم خود ندیده‌اند، گفت: امروز وضعیت دانشگاه این شهرستان، تنها دانشگاه این شهر اسفناک است؛ جناب اقای محمدی دانشگاهی که با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۴ سال است به حال خود رها شد ان هم اگر ۱۵۰ میلیون تومان به این دانشگاه بوجه دهند تمام می‌شود یعنی اگر در طول این مدت سالی ۵۰ میلون تومان الان حتی دیوار کشی این دانشگاه تمام بود.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لنده: امروز دانشگاه در ساختمانی قرار دارد که شیفت صبح مدرسه ابتدای و شیفت ظهر در اختیار دانشگاه پیام نور لنده می‌باشد.
 
وی تاکید کرد: هرساله این دانشگاه از مدرسه ای به مدرسه ای دیگر نقل مکان می‌کند، گاهی دانشجویان با دانش آموزان اشتباه گرفته می‌شود، ایا شایسته است دانشجویان این شهر، دانشجویانی که به تعیبر مقام معظم رهبری موتور حرکت جامعه است و به تعبیرشهید بهشتی مؤذن جامعه است هر ترم یک مکان باشد و ان هم نه مکان مستقل.
 
وی با بیان اینکه نا امیدی، بی انگیزگی، افسردگی در چهرهی تک تک دانشجویان موج میزند، افزود: چرا به این شهر و به این دانشجویان توجهی نمی شود؟!؟ چرا حرف ما رو کسی نمیشنود؟! چرا مسیولین مطالبات و خواسته ما بی توجهی میکنن؟!؟
 
بنی هاشمی گفت: سوال اخر از جناب اقای دکتر محمدی عرض میکنم و تمام میکنم؛ جناب اقای دکتر، مگر مطالبه تکمیل پروژه دانشگاه درخواست زیادی است برای دانشجویان؟!؟ اگر زیاد است بفرماید تا دیگر مطالبه نکنیم، اگر هم حق ماست پس چرا تکمیل نمیشود؟!
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لنده با اشاره به اینکه حرف هایی در این سینه بود اما دوستان نگذاشتن از گلایه های که به شورای شهر داشتیم تا نماینده شهرستان که بارها دعوتشون کردیم تا بین ما حضور پیدا کنن اما متاسفانه بی توجهی کردن... چه کنیم، عنوان کرد: اوقاتتان را تلخ نمیکنم اما بدانید که حرغ های سینهٔ ما دانشجویان هست، ان شاالله در وقت دیگر و مناسبت بیشتر به گوش شما رسانده می شود.
 
img007.jpgمعاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تحول‌گرایی و مطالبه‌گری وظیفه دانشجو بوده و مسؤولان موظف به پاسخگویی منطقی و و ارائه خدمات مناسب به دانشجویان هستند.
جشن روز دانشجو و ۱۶ آذر به همت بسیج دانشویی دانشگاه پیام نور لنده در این دانشگاه و با حضور فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و استقبال پرشور دانشجویان دانشگاه برگزار شد.
 
فتاح محمدی که به عنوان میهمان ویژه این برنامه دعوت شده بود در این مراسم بیان کرد: تحول‌گرایی و مطالبه‌گری وظیفه دانشجو بوده و مسؤولان موظف به پاسخگویی منطقی و و ارائه خدمات مناسب به دانشجویان هستند.
 
وی تصریح کرد: دانشجو یعنی مطالبه گری و اعتراض مبتنی بر عقلانیت و منطق که امروز شاهد این مهم در دانشگاه‌ها هستیم و همین امر رشد و ترقی دانشگاه٬ها و تولید علم و اندیشه را نیز به همراه داشته است.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه بویراحمد اظهار کرد: پرسشگری همراه با ادب، اخلاق، و منطق و علم باید رعایت شود و مشکلات بیان شده امروز در این جمع به حق بوده و باید پیگیری و برطرف شود.
 
محمدی با اشاره به اهداف نظام و انقلاب از گسترش دانشگاه‌ها و امکانات یادآور شد: توزیع عادلانه امکانات و ملزومات توسعه در سطح کشور و به خصوص نقاط محروم در راستای محرومیت‌زدایی و پیشرفته همه جانبه صورت گرفت که متأسفانه نتوانستیم اولویت‌بندی لازم در این خصوص را به درستی رعایت کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: حرکت ضربه‌ای و انقلابی خدمات‌رسانی در سطح روستاها و مناطق محروم به گونه‌ای بوده که امروز بهترین امکانات در دورافتاده‌ترینروستاها در حال خاک خوردن بوده و یا مراکز دانشگاهی که ساخته شد ولی خبری از دانشجو و دانشگاه در این عرصه نبوده است.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه بویراحمد با اشاره به هزینه‌های غیرکارشناسی انجام شده در برخی مناطق ادامه داد: وجود دانشگاه‌هایی همچون پیام نور و آزاد تحصیل را برای دختران و زنان در جوامع عشایری با تفکرهایی که هنوز در برخی نقاط به چشم می‌خورد بسیار عالی بوده ولی توسعه باید حساب شده صورت پذیرد.
 
محمدی یادآور شد: این موضوع به مثابه اعلام شهرستانی و یا ارتقاء سطح سیاسی برخی مناطق بوده که پس از اعلام هیچ تحول و یا توسعه را در آن شاهد نبوده‌ایم و همین امر به معنای این مطلب بوده که صرف اعلام مرکزیتنمیتواند مشکلات ما را مرتفع سازد.
 
وی افزود: در برخی نقاط استان به دلایل مختلف از جمله کمبود دانشجو به دنبال جمع کردن دانشگاه پیام نور هستند که ما سعی و تلاشمان بر حفظ این دانشگاه و توسعه آن‌ها بوده و به همین جهت تکمیل پروژه نیمه تمام دانشگاه لنده را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه بویراحمد در ادامه به هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) اشاره و گفت: فضائل اخلاقی و رفتاری و سیره پ‍یامبر و ائمه باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد ولی متأسفانه این امر در دانشگاه‌های ما کمتر توجه شده و باید مبانی قرآنی در جهت رفع مشکلات جامعه به کار گیری شود.
 
وی ادامه داد: روحیه استکبار ستیزی که در قرآن به آن اشاره شده از ویژگی‌های اصلی دانشجویان و ملت ایران بوده و همین امر باعث شده کشورهای استکباری در میان ملت ما منفورترین کشورها باشند.
 
محمدی با اشاره به استکبارستیز بودن ملت ایران و به خصوص دانشجویان این کشور اسلامی گفت: یکی از موضوعاتی که هیچگاه مورد پسند این ملت واقع نخواهد شد رسمیت یافتن اسرائیل و تسلط آن بر فلسطین بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

باران1
Iran, Islamic Republic of
جل الخالق...
لنده هم دانشگاه داره؟؟؟؟؟
آریوبرزن
Iran, Islamic Republic of
آخه لنده کجا دانشگاه کجا......مدارس دارند تعطیل می شوند شما دم از دانشگاه می زنید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1