تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۲۹۷۸۹۲

حجاب و عفاف نباید سیاسی شود / قرار دادن حجاب مقابل آزادی ترفند مروجین بی‌حجابی است(+تصاویر)

۴
۰
کبنا ؛سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت از برگزاری همایش عفاف و حجاب در اواخر آذرماه در شهرستان باشت خبر داد.
نشست هماهنگی برگزرای همایش عفاف و حجاب با حضور فرماندار شهرستان باشت، شهردار رییس اداره تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولین شهر باشت برگزار شد. به گزارش کبنا از باشت
حجت الاسلام ظهرابی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت در این نشست با بیان اهمیت موضوع عفاف و حجاب در جامعه، اظهار داشت: بسیاری از آسیب های موجود در جامعه ریشه در عفاف و حجاب دارد.
وی افزود: با توجه به موضوع مهم و ضروری عفاف و حجاب و اقدامات دشمن جهت ایجاد شبهه در سطح جامعه و بین جوانان لازم است تا با ارئه راهکارهای مناسب به ترغیب جوانان به رعایت حجاب نماییم.
حجت الاسلام ظهرابی بیان داشت: به دلیل برنامه ریزی های دشمن در زمینه عفاف و حجاب گاهاً شاهد کاهش میل جوانان به رعایت عفاف و حجاب هستیم و ارزش و ضدارزش با هم جابه جا شده است.
وی برگزاری همایش عفاف و حجاب را یکی از راه کارهای ترویج این فرهنگ در جامعه دانست و افزود: به همین منظور سازمان تبلیغات اسلامی استان در تمام شهرستان ها اقدام به برگزاری همایش عفاف و حجاب نموده است که طبق جدول زمانبندی قرار است این همایش در روز دوشنبه ۲۷ آذر از ساعت ۹ تا ۱۱ در این شهرستان برگزار می شود.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت مکان برگزاری این همایش را حسینیه مرحوم کرمی در این شهر اعلام کرد و افزود: استاد این همایش نیز از تهران جهت ارائه مطالب در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب میهمان شهر باشت خواهند بود.
وی افزود: هدف از برگزاری این جلسه استفاده از تمام ظرفیت های این شهرستان برای برگزاری هر چه بهتر این همایش است تا بتوانیم گام مثبتی در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برداریم.
حجت الاسلام ظهرابی جوانان و نوجوانان را جامعه هدف در این همایش دانست و گفت: با توجه به جامعه هدف که اغلب قشر جوان و نوجوان بوده، لازم است در این برنامه آموزش و پرورش هماهنگی های لازم را جهت حضور دانش آموزان متوسطه اول و دوم به عمل آورد.
وی خواستار همکاری دستگاه های مختلف در زمینه تبلیغات محیطی و چاپ و نصب بنر با موضوع عفاف و حجاب شد و افزود: تبلیغات محیطی می تواند تأثیر بسزایی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت از تدارک برنامه های تشویقی در جهت حضور در این همایش خبر داد و گفت: در این همایش با طراحی سئوال در قالب مسابقه به ۱۰ نفر از کسانی که پاسخ صحیح داشته باشند به قید قرعه کمک هزینه سفر به کربلای معلی و مشهد مقدس اعطا خواهد شد.
فرماندار شهرستان باشت نیز در این نشست با تبریک هفته وحدت، یکی از ترفندهای مروجین بی حجابی در جامعه را قرار دادن عفاف و حجاب در مقابل آزادی بیان کرد و گفت: امروزه بهره برداری هایی که از موضوع عفاف و حجاب می شود سعی دارد که این موضوع را در مقابل آزادی قرار دهد که این موضوع باعث سوء استفاده در جامعه می شود.
حسینی خواستار تعامل و همراهی کلیه اقشار جامعه در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب شد و اظهار داشت: دستگاه های متولی باید با همدلی و تعامل و مد نظر قرار دادن این موضوع سعی کنند تا این تضاد در جامعه بوجود نیاید و موجب سوء استفاده دشمنان نشود.
وی عدم فرهنگ سازی مناسب از سوی مسئولین را یکی از دلایل بروز تقابل بین عفاف و حجاب و آزادی بیان کرد و ادامه داد: به دلیل اینکه وقتی مشکلی بوجود می آید برخی از مسئولین به دلیل افکار سیاسی، به جای فرهنگ سازی سعی در مقصر جلوه دادن جریان سیاسی دیگری دارند و این موضوع باعث بروز مشکل می شود.
حسینی تصریح کرد: در صورتی که هدف ما اجرای دقیق برنامه ها در جهت فرهنگ سازی باشد می توان با مردم راحت تر برخورد کرد و راه حل های مناسبی جهت حل مشکل ارائه داد.
وی یکی از ضعف های برگزاری چنین همایش هایی را استقبال کم مردم عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی هایی که صورت گرفته لازم است ولی کافی نیست و می طلبد تا با آسیب شناسی این موضوع جهت حضور هر چه پرشورتر مردم در این همایش ها تلاش کرد.
حسینی موضوع عفاف و حجاب را تنها مختص به بانوان ندانست و تصریح کرد: باید راهکارهایی اتخاذ شود تا کلیه اقشار جامعه در این گونه مراسمات حضور داشته باشند.
وی در پایان خواستار همکاری دستگاهها جهت برگزاری هر چه بهتر این همایش شد و ادامه داد: اصل همایش خروجی آن است و باید از تمام ظرفیت های شهرستان جهت هر چه بهتر برگزار شدن این همایش بهره برد.
خبر:فتح الله پوران پور
   
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام جلسه در مورد حجاب است ولی اعضای جلسه همگی مرد هستندبه جز یک نفر ایا بهتر نیست کار را به بانوان بسپاریم تا خودشان بهتر تصمیم بگیرند پون با مشکلات بیشتر درگیر هستند
شهروند گچساران
Iran, Islamic Republic of
.لطفا به مسایل جدی تر توجه کنید که باعث پیشرفت جامعه بشه نه حجاب که یک موضوع کاملا شخصیه.ریشه ی مشکلات جامعه بی حجابی نیست بلکه دیوار کشیدن و محدود کردن های بیخوده..و البته نگم براتون از فقر مالی و فرهنگی و ....
چشماتونو باز کنید لطفا
Iran, Islamic Republic of
حجت الاسلام ظهرابی انسانی وارسته
آریو
Iran, Islamic Republic of
انصافا کدوم یک از ای افراد تحصیل درست و حسابی دارند و تخصص اجتماعی دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1