کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از جریمه میلیاردی تا انجام ۸۸۹ عملیات هلال‌احمر در کهگیلویه و بویراحمد + تشریح کمک‌های مردمی استان به مناطق زلزله زده کرمانشاه

14 آذر 1396 ساعت 13:39


مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۴ هزار بسته مواد غذایی و کمک غیر نقدی به ارزش ۶۸۰ میلیون تومان به مناطق زلزله زده سرپل ذهاب کرمانشاه ارسال شد، و همچنین ۱۲۱ میلیون تومان کمک‌های نقدی مردم استان برای این مناطق جمع‌آوری شد.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، صبح امروز سید امان‌الله جهان‌بین در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ۱۴ آذر روز جهانی داوطلبان امدادگر جمعیت هلال‌احمر و روز دانشجو، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر یک سازمان عام‌المنفعه است، که در حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی بدون چشم‌داشت و به‌صورت بشردوستانه در سطح ملی فعالیت می‌کند، تا صلح و دوستی در جهان و ایران با حفظ کرامت انسانی برقرار باشد.
جهان‌بین با اشاره به اینکه راهبرد اصلی جمعیت هلال‌احمر کمک به جامعه در برابر حوادث و ترویج گسترش فعالیت‌های اجتماعی بشردوستانه به‌صورت داوطلبانه در جهان است، اظهار داشت: تیم‌های عملیاتی و امدادی جمعیت هلال‌احمر استان طی وقوع زلزله در استان کرمانشاه آمادگی خود را اعلام کردند، که ۲ تیم با ظرفیت ۳۰ نفر به این مناطق اعزام شدند.
وی بابیان اینکه ۱۶ پایگاه ثابت و سیار برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت اعزام به مناظق زلزله کرمانشاه در سطح استان برپا شد، اظهار کرد: ۴ هزار بسته مواد غذایی و کمک غیر نقدی به ارزش ۶۸۰ میلیون تومان به روستاییان سرپل ذهاب ارسال شد، و همچنین ۱۲۱ میلیون تومان کمک‌های نقدی مردم استان برای این مناطق جمع‌آوری شد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بیان داشت: هزار و ۲۶۸ امدادگر داوطلب در ۱۰ پایگاه ثابت جمعیت هلال‌احمر سطح استان فعالیت می‌کنند، که از این تعداد ۵۳۱ زن و ۷۳۷ مرد هستند.
وی تصریح کرد: ۷۵ تیم عملیاتی با ۳۷۵ امدادگر در حوادث جاده، ریزش آوار، اسکان اضطراری، آمبولانس، مستندسازی، کوهستان، واکنش سریع و رهاسازی آماده خدمات‌دهی به مردم حادثه‌دیده هستند.
وی افزود: امسال ۸۸۹ مورد عملیات سوانح در سامانه جمعیت هلال‌احمر استان ثبت‌شده، که از این تعداد عملیات ۸۴۴ آمبولانس به‌کارگیری شد.
وی تصریح کرد: ۵۶۴ نفر نجات‌یافتگان در سوانح بودند، که از این تعداد ۴۰۷ نفر انتقالی و ۱۵۷ نفر سرپایی درمان شدند.
وی اضافه کرد: ۱۱ هزار و ۴۲۷ نفر حادثه دیدگان در سوانح بودند، که از این تعداد ۱۹۸ تیم عملیاتی جهت خدمات به حادثه دیدگان اعزام شد.
جهان‌بین با اشاره به مجتمع بزرگ فرهنگی، آموزشی و اداری جمعیت هلال احمر استان، اظهار کرد: پروژه ۸ طبقه‌ آموزشی، امدادی، اداری، تجاری و پارکینگ هلال‌احمر استان با جریمه ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی بابت عوارض از سوی شهرداری یاسوج متوقف‌شده بود، که با  پیگیری‌های دکتر خادمی استاندار قبلی و سازمان برنامه‌وبودجه استان اعتباراتی برای این عوارض تخصیص داده شد و اکنون پروژه در حال تکمیل شدن است.
وی افزود: ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار برای نوسازی ساختمان هلال‌احمر کهگیلویه اختصاص داده شد، و همچنین ساخت ۱۰ پایگاه ثابت در سطح استان ضروری است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه وبویراحمد در ادامه با اشاره به طرح‌هایی که در این سازمان اجرا می‌شود، بیان داشت: طرح‌ همای رحمت و طرح فروشگاه رحمت به خانواده‌های بی‌سرپرست، بد سرپرست و مستمندان در ماه رمضان خدمات‌رسانی می‌کند.
وی بابیان اینکه در طرح ارمغان مهر برای دانش آموزان نوشت‌افزار جمع‌آوری می‌شود، گفت: سال جاری ۱۵ کاروان سلامت به روستاهای کمتر برخوردار اعزام شد، و همچنین ۱۲ پروژه داوطلبانه بهداشت و درمان و ۲۴ پروژه داوطلبانه حمایتی معیشتی از سوی پزشکان و پرستاران به مناطق روستایی خدمات ارائه شد.
وی اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۹۴۰ جوان به‌صورت داوطلبانه در جمعیت هلال‌احمر استان فعالیت می‌کنند، که این جوانان در کانون‌های غنچه هلال، کانون روستایی و عشایری حضور دارند.
وی بابیان اینکه ۹۰۰ نفر در طرح پیشگیری از اعتیاد آموزش داده شد، گفت: ۱۷۵ کانون در طرح‌های مهر، ایام نوروز، ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، کمپین نه، احکام شرعی، رفاقت مهر، اوقات فراغت، دادرس، آموزش و پژوهش فعالیت می‌کنند.
وی افزود: ۶ هزار و ۵۹۸ خانواده در طرح آگاهی بخشی و پدافند غیرعامل آموزش دیدند، که امید است در سال ۱۴۰۰ تمام خانواده‌های ایرانی در طرح آموزش شرکت کنند.
 


کد مطلب: 297609

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/297609/جریمه-میلیاردی-انجام-۸۸۹-عملیات-هلال-احمر-کهگیلویه-بویراحمد-تشریح-کمک-های-مردمی-استان-مناطق-زلزله-زده-کرمانشاه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1