کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرگردانی ۶ دانش‌آموز استثنائی در دیشموک/ لج‌بازی و اختلاف قومی در آموزش‌وپرورش دیشموک (+تصاویر)

14 آذر 1396 ساعت 12:37


۶ دانش آموز کلاس درس جابرن حیان مدرسه ابتدایی استثنائی روستای امامزاده میرسالار(ع) دیشموک قریب یک هفته که معلم ندارند.

موضوع از جایی شروع می شود که محمدرحیم رضایی نیکو معلم این دانش اموزان بازنشسته می شود و سرپرست اداره آموزش و پرورش با ادامه فعالیت این فرهنگی؛ مخالفت دارد.

سرگردانی۶دانش‌آموز استثنائی در دیشموکی
محمدرحیم رضایی نیکو در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه؛ در ابتدای سال محمد نوروزی نیا معاون آموزشی اداره را بر عهده داشت؛ بنده را به عنوان معلم این مدرسه انتخاب کرد، گفت: هم اکنون که سمت سرپرستی را عهده دار است؛ با ادامه فعالیت بنده که معلم تخصصی مدارس استثنائی؛ مخالف می کند.

رضایی نیکو تصریح کرد: در قانون آمده که فرهنگی که فوق دیپلم دارد می تواند برای روستائیان کار کند و هرچند زمان بازنشستگی سر سررسید ولی با مجوز اداره استثنائی استان؛ اجازه ادامه فعالیت تا پایان سال را دارم.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود نیروی تخصصی در این منطقه جهت آموزش به دانش اموزان استثنائی در ابتدای سال با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش و بنا به درخواست اداره استثنائی استان در کلاس درس جابربن حیان دیشموک حاضر شده ام.

رضایی نیکو با بیان اینکه؛ چرا آقای نوروزی در ابتدای سال مخالفت نداشت ولی الان مخالفت دارد، گفت: سرپرست آموزش و پرورش دیشموک با لج و لجبازی و به علت تعصبات قومی و قبیله ای؛ اجازه ادامه کار را به ما نمی دهد.

وی با بیان اینکه؛ از هفته قبل بنا به دستور سرپرست از ادامه کار من در کلاس جابربن حیان جلوگیری شد، گفت: اگر آقای نوروزی با بنده مشکلی دارد؛ دانش اموزان چه گناهی دارند که باید یا معلم نداشته و بلکه بدون معلم استثنائی ادامه تحصیل دهند.!.

رضایی بیان کرد: لج و لج بازی سرپرست با ما به دانش آموزان ضربه خواهد زد و این امر نیاز به تعامل دارد.

[gallery size="full" columns="1" ids="297605"]
 ما نیاز به نیروی تخصصی داشته و نیروی معمولی نیاز ما را برطرف نمی کند.
آقای نیکنام رئیس اداره آموزش و پرورش استان در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: آقای نوروزی نیا سرپرست اداره آموزش و پرورش دیشموک بنا به اختلاف با آقای رضایی معلم کلاس درس جابربن حیان؛ با توجه به اینکه مصوبه آموزش و پرورش استان نوشته جایی که نیاز وجود دارد نیروی می تواند به عنوان مدیر اموزگار کار کند، ولی با معلم ما مخالفت دارد.

نیکنام اضافه کرد:‌آقای رضای نیکو چهارپایه تدریس کرده ولی به دلیل اینکه آقای نوروزی سرپرست آموزش و پرورش با معلم این کلاس مشکل دارد؛ نامه نوشت که این مدرسه بی سرپرست باشد.

نیکنام گفت: سرپرست اموزش و پرورش تا الان اظهار داشته که نیرو نداریم ولی الان می‍‌گوید که نیروی معمولی دوساله داریم.!؟

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان تصریح کرد: ما نیاز به نیروی تخصصی داشته و نیروی معمولی نیاز ما را برطرف نمی کند.

نیکنام با انتقاد شدید از این عدم تعامل، بیان کرد: برای این کلاس درس مجوز ادامه فعالیت آقای رضایی نیکو دبیر تخصصی را اخذ کرده و خواهان ادامه فعالیت وی هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان با بیان اینکه این موضوع را به معاونت اداره کل آموزش و پرورش استان آقای یاری نسب گزارش دادیم، افزود: آقای یاری نسب مخالف سرپرست آموزش و پرورش دیشموک را مانع ادامه فعالیت این دبیر تخصصی ذکر کرده است.

قابل ذکر است دراینخصوص با محمد نوروزی نیا سرپرست اداره آموزش و پرورش دیشموک بزودی مصاحبه‌ای ترتیب و جزیئات این موضوع را جویا خواهیم شد.

البته آقای نوروزی روز گذشته قصد توضیح در اینخصوص به خبرنگار را داشت که خبرنگار به ایشان گفت اجازه دهید برای مصاحبه خدمتتان میرسیم.
 


کد مطلب: 297570

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/297570/سرگردانی-۶-دانش-آموز-استثنائی-دیشموک-لج-بازی-اختلاف-قومی-آموزش-وپرورش-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1