کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیگیر قول‌های نماینده بویراحمد باشید تا وعده‌هایی او به سرانجام برسد / بی‌توجهی به پروژه‌های فرهنگی استان / پارک جنگلی یاسوج/وضعیت مبلمان شهری برای معلولان لنده

15 آذر 1396 ساعت 21:25


خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/

برگزاری جشن خجسته میلاد محمدبن‌عبدالله (ص) و امام جعفر صادق(ع) در دیشموک
به مناسبت خجسته میلاد حضرت محمدبن‌عبدالله(ص) و امام جعفر صادق(ع) در دیشموک برگزار شد.


 از طرف ستاد نماز جمعه دیشموک جشنی به مناسبت خجسته میلاد حضرت محمد بن عبدالله و امام جعفر صادق در مسجد امیرالمومنین(ع) دیشموک برگزار شد

حجت‌الاسلام علی اسلامی در این جشن اظهار کرد: ستارگان هدایت برای بشر یک به یک ظاهر شدند و درخشیدند تا مقدمه‌ای بر طلوع خورشید، نور خدا امروز در قامت بشر، قدم بر چشمان زمین می‌گذارد.

در این جشن ضمن سخنرانی، و تشریح خصوصیات بارز حضرت محمدبن‌عبدالله و حضرت امام جعفر صادق(ع) توسط روحانی اعزامی از قم با مولود‌خوانی توسط مداح اهل بیت و با اهداء جوایزی به شرکت کنندگان در پایان با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد خاتمه یافت.






برگزاری جشن بزرگ وحدت در مصلی گچساران
به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ص) جشن بزرگ وحدت در گچساران برگزار می‌شود.
به مناسبت جشن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) جشن بزرگ وحدت در مصلی گچساران برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، جشن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) امروز سه شنبه، ۱۴ آذرماه همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و قرائت زیارت آل یاسین و اقامه نماز استغاثه به امام زمان (عج) در مصلی شهر برگزار خواهد شد.
گفتنی است، سخنرانی این مراسم آیت الله ملک حسینی و مولودی‌خوانی مداحان اهل‌بیت (ع) حاج ابراهیم سنایی از دیگر برنامه‌های جشن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در مصلی گچساران است.
بازدید عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از عملیات مهار آتش در رگ سفید
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برای مهار آتش در رگ سفید تا کنون اقدامات خوبی انجام گرفته است.
عدل هاشمی‌پور اظهار کرد: کارکنان خستگی‌ناپذیر صنعت نفت جنوب در این مدت اقدامات قابل توجه‌ای به جهت مهار آتش انجام داده‌ند.
عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس بازدیدی که صورت گرفت ساخت استخرهایی با مجموع ظرفیت بیش از۲۰۰ هزار لیتر آب که شامل دو استخر است و ساخت دو لوکیشن به جهت برپایی دکل‌ها به مساحت تقریبی هر کدام ۱۰هزار متر مربع، پاک سازی محوطه مورد نظر و خط انتقال آب به طول ۲۵۰ کیلومتراز اقدامات بزرگی است که در این مدت کم به جهت مهار آتش صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات به خوبی پیش می‌رود و کارکنان صنعت نفت مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران، ناوگان ترابری مناطق نفت‌خیز، شرکت نفت گچساران و آغاجاری و آتش نشانان خستگی‌ناپذیرمناطق نفت‌خیز جنوب با حمیت، وحدت و همدلی در راستای برنامه‌ریزی جامع به جهت مهار این آتش تلاش‌های خوبی انجام داده‌اند.
رئیس کمیته گاز و پتروشیمی کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون دو دکل حفاری در منطقه مستقر شده‌اند،اذعان کرد: در حال حاضر در این مدت کم عملیات حفاری خوبی صورت گرفته است.
این مسوول تصریح کرد: مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران با جدیت و تلاشی خستگی‌ناپذیر به صورت شبانه روزی در تلاش هستند و تا کنون ابتکار عمل خوبی از خود نشان داده‌اند و بر اساس بررسی که صورت گرفته امیداورم تا پایان هفته جاری آتش رگ سفید مهار شود.
 
اختلال در تردد جاده‌ای به دلیل بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اختلال در تردد جاده‌ای به دلیل بارش باران در این استان هشدار داد.
فرج‌الله شکوهی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو اطلاعیه شماره ۱۱ به تاریخ ۱۳ آذر از بعدازظهر روز پنج‌شنبه ۱۶ آذر با ورود سامانه جدید بارشی زودگذر، جو استان تحت تاثیر این موج قرار خواهد گرفت.
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این سامانه باعث ناپایداری‌هایی به صورت بارش باران، گاهی رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات و برخی مناطق سردسیری استان همراه با افت دما، یخ زدگی جاده‌ای و کوهستانی، همچنین در برخی ساعات وزش باد قابل ملاحظه و کاهش دید افقی خواهد شد.
وی اضافه کرد: این سامانه بارشی تا ظهر جمعه از جو استان خارج می‌شود، بنابراین کاهش محسوس دما و اختلال در تردد جاده‌ای و کوهستانی پیش‌بینی شده است.
 
موفقیت ارزشمند تیم تکواندوی دختران دانشگاه یاسوج/کسب دو مدال طلا
تکواندوکاران دختر دانشگاه یاسوج در مسابقات تکواندوی منطقه ۷ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور دو مدال طلا کسب کنند.
تکواندوکاران دختر این دانشگاه موفق شدند در مسابقات تکواندوی منطقه ۷ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور دو مدال طلا کسب کنند.
بر پایه این گزارش خانم‌ها سیده صدیقه حسینی و آرمیتا خلیلی دو دانشجوی دانشگاه یاسوج در اوزان اول و دوم این دوره از مسابقات مدال طلا را بر گردن آویختند.
در این مسابقات که به میزبانی دانشگاه شیراز و با حضور دانشگاه‌هایی از استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد انجام شد،در رده‌بندی تیمی و با احتساب دو مدال طلا در جدول رده‌بندی دانشگاه یاسوج دوم شد.
 
شرکت بیش از ۲۱ هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی در کلاس‌های آموزشی مربوط به بیماری ایدز
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از شرکت بیش از ۲۱ هزار دانش‌آموز استان در کلاس‌های آموزشی مربوط به بیماری ایدز خبر داد.
به نقل از آموزش و پرورش استان، ۷۰درصد دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش آموزش‌های مربوط به بیماری ایدز قرار می‌گیرند.
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۱ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز در۱۴۰ آموزشگاه متوسطه دوم آموزش‌های لازم مربوط به پیشگیری مبارزه و همچنین شناخت این بیماری را فرا می‌گیرند.
بشیر آرمان در همایش راه های شناخت و پیشگیری از ایدز در یاسوج گفت: این آموزش‌ها توسط ۱۰۵ رابط آموزشی ۵۶ زن و ۴۹ مرد در ۱۳ شهرستان و منطقه ارائه می‌شود.
وی گفت: برای رابطین آموزشی کارگاه‌های ضمن خدمت در مورد بیماری‌های واگیر به مدت یک روز در مرکزاستان برگزار شد.
کارگاه آموزشی برای کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان در رابطه با پیشگیری و مبارزه و راه‌های شناخت بیماری ایدز برگزار شد.
 
آنچه باید درباره ایدز بدانیم/فعالیت ۳ مرکز و ۵ پایگاه مشاوره بیماری‌های رفتاری در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ایدز یک بیماری عفونی مانند سایر بیماری‌های عفونی دیگر است که پس از ورود به بدن، وارد گلبول‌های سفید خون شده و تا مدت‌ها بدون علامت باقی می‌ماند.
به نقل از روابط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ محسن رضاییان اظهار کرد:ایدز یک بیماری عفونی مانند سایر بیماری های عفونی دیگر است که پس از ورود به بدن، وارد گلبول های سفید خون شده و تا مدت‌ها بدون علامت باقی می‌ماند.
 
وی افزود: بیماری ایدز در بدن به تدریج شروع به تکثیر کرده و با کاهش کارایی گلبول‌های سفید خون، منجر به تحلیل سیستم دفاعی بدن و از بین رفتن توان مقابله بدن با سایر عفونت‌ها و بیماری‌ها می‌شود.
علائم ظاهری مبتلایان به HIV
وی با بیان اینکه تعریق شبانه، سرفه، تب، آفت‌های دهانی، تبخال لب، اسهال طولانی مدت(بیش از یک ماه) و کاهش وزن بدن بیش از ۱۰ درصد در ماه از جمله علائم ظاهری بیماری ایدز است، عنوان کرد: متاسفانه بیشتر افراد زمانی متوجه این بیماری می‌شوند که ویروس وارد بدنشان شده است.
رضاییان ادامه داد: ممکن است بیماری ایدز تا ۲۰ سال بدون علامت در بدن باقی بماند در حالی که این ویروس در مدت نهفتگی خود در بدن فرد مبتلا می‌تواند به دیگران منتقل شود.
راه‌های انتقال بیماری ایدز
رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اذعان کرد: این بیماری از طریق تماس با فرآورده‌های خونی آلوده، اعتیاد تزریقی با وسایل مشترک، ابزار تیز آلوده، رفتارهای جنسی پرخطر و نیز از طریق مادر مبتلا به کودک انتقال داده می‌شود.
وی اضافه کرد: پیشگیری از ابتلا به ایدز، انتقال بیماری از طریق ابزار مشترک، مشاوره و آزمایش ایدز، استفاده از ابزار یک بار مصرف در آرایشگاه ها و پرهیز از رفتارهای پرخطر از جمله راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری عفونی ایدز است.
رضاییان یادآور شد: علیرغم تصور عموم این بیماری از طریق ارتباطات اجتماعی، عطسه، سرفه، دست دادن، حمام، توالت عمومی، نیش حشرات، استخر‌های شنا و ملاقات با بیمار منتقل نمی‌شود.
بیماری ایدز از طریق آزمایش خون قابل تشخیص است
وی با بیان اینکه تنها راه تشخیص ایدز انجام آزمایش تخصصی و فوق تخصصی خون و مشاهده آنتی بادی‌های ویروس در خون است، اظهار داشت: با توزیع کیت‌های تشخیص سریع ایدز در سراسر استان در سال‌های اخیر، وضعیت ابتلا فرد به بیماری ایدز در کمتر از ۵ دقیقه مشخص می‌شود.
رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه گفت: این آزمایش‌ها به صورت داوطلبانه، آگاهانه و محرمانه در سراسر استان به صورت رایگان انجام می‌گیرد.
رضاییان افزود: مصرف‌کنندگان تزریقی مواد، شرکای جنسی معتادان، زنان و مردان آسیب‌پذیر و دارای رفتارهای پرخطر، زندانیان، کودکان خیابانی، بی‌خانمان‌ها، مبتلایان به سل و بیماری‌های آمیزشی، مادران باردار و کودکان در معرض خطر و نیز مبتلایان به هپاتیت‌های ویروسی از جمله افرادی هستند، که برای انجام تست ایدز اولویت دارند.
انجام تست سریع ایدز در بین زنان باردار استان
وی ابراز داشت: در برنامه پیشگیری از انتقال ایدز از مادر به کودک، از ابتدای مرداد ماه سال جاری با اولویت مناطق حاشیه شهر، همه زنان باردار مورد آزمایش HIV ( رپید تست) قرار گرفته و تا پایان سال در همه مناطق شهری و روستایی استان گسترش خواهد یافت.
فعالیت مراکز و پایگاه‌های مشاوره بیماری‌های رفتاری در شهرستان‌های استان
رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه در حال حاضر مراکز و پایگاه‌های مشاوره‌ای بیماری‌های رفتاری در سراسر شهرستان‌های استان در حال ارائه خدمت هستند، خاطرنشان کرد: در این مراکز و پایگاه‌ها خدمات آموزشی، مشاوره‌ای، تشخیصی و درمانی به صورت رایگان برای عموم مردم به ویژه گروه‌های در معرض خطر صورت می‌گیرد.
رضاییان ادامه داد: ۳ مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران، و بویراحمد با حضور پزشکان متخصص عفونی فعالیت و پس از تشخیص بیماران مبتلا، روند درمانی آنها را شروع می‌کنند.
وی ادامه داد: در شهرستان‌های بهمئی، چرام، لنده و باشت نیز ۵ پایگاه مشاوره‌ای بیماری‌های رفتاری خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و تشخیصی را انجام می‌دهند.
رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: داروهای بیماران مبتلا به ایدز به صورت رایگان توسط وزارت بهداشت و درمان کشور در سطح مراکز و داروخانه‌های کشور توزیع می‌شود.
رضاییان با بیان اینکه اثر بخشی این داروها برای بیماران مطلوب گزارش شده است، خاطرنشان کرد: چنانچه فرد مبتلا به ایدز به موقع شناسایی و تحت درمان قرار گیرد، روند زندگی آن مانند دیگر افراد عادی خواهد بود.
 
برگزاری کارگاه بازآموزی CPR «احیای قلبی-ریوی» در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت
کارگاه بازآموزی CPR (احیای قلبی_ریوی)، بر اساس آخرین شواهد علمی در دو پایه BLS و ALS در دهدشت برگزار شد.
فضل‌الله راست در کارگاه بازآموزی CPR «احیای قلبی-ریوی» در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت اظهار داشت: احیای قلبی ریوی (سی پی آر) راهکاری برای نجات زندگی افراد در موارد اورژانسی است، که با یادگیری نحوه انجام آن ممکن است بتوان زندگی فردی را نجات داد.
کارشناس ارشد پرستاری بیمارستان امام خمینی(ه) دهدشت افزود: انجام فرایند CPR (احیای قلبی_ریوی)، روشی برای نجات جان افرادی است که قدرت واکنش و تنفس طبیعی را از دست داده‌اند.
وی ادامه داد: دلایل متعددی برای عدم تنفس یا توقف ضربان قلب یک فرد وجود دارد اما وقتی این اتفاق رخ دهد، فرد دیگر می‌تواند با انجام احیای قلبی ریوی، به تداوم گردش خون غنی از اکسیژن تازه در بدن بیمار کمک کند.
کارشناس ارشد پرستاری بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت، با بیان اینکه احیای قلبی ریوی می‌تواند به فعال‌شدن مجدد قلب و ریه‌ها کمک کرده و از وارد آمدن آسیب جدی به مغز و یا مرگ بیمار جلوگیری کند، عنوان کرد: برای انجام احیای قلبی ریوی، همیشه سه مورد؛ فشار (برای از سر گیری گردش خون)، مسیر جریان هوا ( مسیر هوا را باز کنید) و تنفس( نفس مصنوعی به بیمار) را برای موارد اضطراری به خاطر داشته باشید.
در ادامه این کارگاه، علی‌اکبر اکبری دبیر طرح تحول نظام سلامت گفت: احیای قلبی ریوی یا سی. پی. آر شامل اقداماتی است که برای بازگرداندن اعمال حیاتی دو عضو مهم (قلب و مغز) در فردی که هوشیاری خود را از دست داده است، انجام می شود.
دبیر طرح تحول نظام سلامت با بیان اینکه این اقدامات تا زمانی که گردش خون و تنفس فرد به حالت طبیعی برسد ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: چنانچه فرد دچار تپش قلب همراه با قطعی تنفس بود، عملیات احیای قلبی ریوی با تنفس مصنوعی دهان به دهان صورت می‌گیرد.
وی با تاکید بر اینکه امروزه احیای قلبی و ریوی یک مانور حیات ب‌ش محسوب شده که به کمک آن، تنفس و گردش خون فرد مصدوم حفظ می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که فردی دچار ایست قلبی_ تنفسی شده باشد، با انجام صحیح مانورهای احیاء قلبی تنفسی می‌تواند از مرگ حتمی نجات پیدا کند که این نشان دهنده اهمیت امر آموزش در این راستا است.
بر پایه این خبر در پایان این کارگاه از شرکت‌کنندگان آزمونی به عمل آمد، که براساس نمره کسب شده توسط هر فرد، گواهی آموزشی صادر می شود.
کارگاه بازآموزیCPR (احیای قلبی_ریوی)، براساس آخرین شواهد علمی در دو پایه BLS و ALS با حضور جمعی از پرستاران، فوریت‌های ۱۱۵ و گروه مامایی در سالن آمفی تئاتر دهدشت برگزار شد.
 
 
همایش تجلیل از نفرات برتر جشنواره‌‌های علمی و فرهنگی گچساران برگزار شد
مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: دانش آموزان و فرهنگیان گچساران توانستند بیش از دویست مقام برتر کشوری و استانی را از آن خود کنند.
سید ظهیرالدین پورالحسینی درهمایش تجلیل نفرات برتر کشوری و استانی جشنواره‌‌های مختلف علمی و فرهنگی گچساران افزود: پرورش استعدادها امر مهمی در پیشرفت سطح علمی یک جامعه است.
وی بیان کرد: پرورش علمی دانش آموزان یکی ازبرنامه های مهم آموزش و پرورش است. درخشش جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی گچساران در جشنواره‌های مختلف علمی، فرهنگی و کنکور یک برگ زرین برای این نهاد است.
پورالحسینی عنوان کرد: با تلاش بسیار دانش آموزان و فرهنگیان گچساران توانستند بیش از دویست مقام برتر کشوری و استانی را از آن خود کنند. این امر نشان دهدن موفقیت آمیز بودن برنامه های آموزش و پرورش گچساران است.
مدیر آموزش و پرورش گچساران خاطرنشان کرد: در حال حاضر دشمن با فشارهای مختلف و توطئه های گوناگون سعی در تضعیف ایران اسلامی دارد.
پورالحسینی بیان کرد: در این برهه مهم دانش آموزان و نسل جوان ما باید با هو شیاری و طی کردن مراحل علمی بالاتر و تکیه بر فرامین مقام معظم رهبری این نقشه های شوم را خنثی کنند.
با حضور مسئولان استانی وشهرستان از دویست نفر از فرهنگیان و دانش آموزان دوگنبدان که توانسته بودند رتبه‌های برتر استانی و کشوری را در جشنواره‌های علمی و فرهنگی کسب کنند تجلیل به عمل آمد.
 
 
ضرورت نظارت شورا بر عملکرد شهرداری/ شورای بدون برنامه‌ریزی فایده‌ای ندارد
امام جمعه کبگیان بر ضرورت نظارت شورا بر عملکرد شهرداری تأکید کرد.
در دیدار شورای شهر چیتاب با امام جمعه کبگیان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) با تشکر از اعضاء شورا شهر که در شاکله جلسات حضور مستمر دارند گفت: خداوند سبحان فرمود واَمرَهُم شوری 'بَینَهُم که شما باید با مصداق یک روئی و بدون جبهه گیری سیاسی با شجاعت در اعمال و عمل از مشارکت تا تخصیص بیت‌المال در خدمت به مردمی که شماها را انتخاب کردند صادقانه عمل کنید.
وی با اشاره به شجاعت در عمل، مسؤولان در زمینه‌های مختلف گفت: چون همه ما مسؤولیت پذیر حیطه خدمت به خلق، مانند بازنشستگان و گذشتگان ناخودآگاه نه تنها صندلی ریاست بلکه دنیا را در قافله عمر ترک خواهیم کرد پس باید مراقب حق‌الناس در این برهه زودگذر ریاست و دنیا باشیم تا در دنیا سرافراز و در قیامت سرافکنده نشویم.
امام جمعه کبگیان با اشاره به نظارت ضعیف شورا بر عملکرد شهرداری در رشد ساختار اقتصادی فرهنگی شهر گفت: وظیفه شورا نظارت است و شورای بی‌برنامه، در نهایت اسراف در اتلاف وقتش بدرد نمی‌خورد.
وحدانی‌فر اذعان کرد: شورای بدون برنامه‌ریزی فایده‌ای ندارد.
وی گفت: در انتظار ماندن تخصیص اعتبار برای پیشرفت کار اتلاف وقت است زیرا تخصیص بودجه را خود شهردار هم می‌تواند انجام دهد.
وی با تشکر از پویائی ریاست شورا در اتحاد اعضاء جدید گفت: مشخص کنید یک نفر از شما مسؤول پیگیری قول‌های نماینده محترم باشد تا وعده‌هایی که به شهر می‌دهند سرانجامشان مکتوب و مشخص شود.
امام جمعه کبگیان گفت: با تخصیص اعتباراتی که دولت برای ساخت مصلی داده است می‌توان این سازه مهم را همین امسال افتتاح کرد.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تصریح کرد: نقطه امید شورای جدید تکاپو و پویائی ریاست شورا در جلسات متعدد از پیگیری تا اجراست که الحق و الانصاف جای تشکر و تقدیر دارد و با نظارت قوی‌تر در برنامه‌ریزی منظم با مسئولیت‌پذیری بیشتر اعضاء محترم در نهایت تقسیم کار تلاش بیشتری کنید تا مردم و پرسنل ذیربط در میدان دید با نگاه ناظری قدرتمند و شجاع و عادل از شماها حساب ببرند.
درپایان کریمداد موحدی با تشکر از هوشیاری امام جمعه کبگیان در قبال مردم در جبهه تعامل با مسئولین گفت: با همکاری برادرانم در شورای شهر پندهای عالمانه و پی‌گیری‌های منفع‌العام ایشان را در کوتاهترین زمان ممکن با خروجی مثبت خدمت عادلانه به مردم در نهایت تلاش و توان جوابگو خواهیم بود.
 
 
 
انتقاد رییس بهزیستی کهگیلویه از نامناسب بودن ورودی ادارات و بانک‌ها جهت تردد معلولان
رییس اداره بهزیستی کهگیلویه گفت: متاسفانه نامناسب بودن درب ورودی بانک‌ها و ادارات باعث عدم تردد معلولان جهت انجام کارهای آنان شده است.
جهانگیر افشانده ضمن ابراز گلایه از نامناسب بودن وضعیت مبلمان شهری برای معلولان اظهار داشت: متاسفانه ادارات و بانک‌ها همکاری‌های لازم را ندارند و استاندارد نبودن در ورودی بسیاری از ادارات، بانک‌ها و خودپردازها ارتباط اجتماعی معلولین را کاهش داده است.
رییس بهزیستی کهگیلویه، نادیده گرفتن حق معلولین را اجحاف در حق آن‌ها دانست و تصریح کرد: مشکلات زیادی در سطح شهر دهدشت وجود دارد که باعث محدودیت معلولین برای انجام کارهای ساده خود بدون نیاز به همراه شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه توانبخشی به یک هزار و ۵۰۰ نفر مستمری پرداخت می‌شود، دانشجویان تحت حمایت بهزیستی را ۱۰۰ نفر عنوان و خاطرنشان کرد: اهدای ویلچر، سمعک، عصا و واکر از دیگر خدمات این نهاد به قشر معلول بوده است.
افشانده با بیان اینکه قانون ۳ درصد سهمیه جذب معلولین در شهرستان به درستی اجرا نمی‌شود، خواستار حمایت فرماندار کهگیلویه در این راستا شد.
 
عملیات اجرایی معدن فسفات چرام/بازگرداندن ۵ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید/انجام بیش از ۲۵ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در خصوص دستاورد کاری سه ماهه صنعت و معدن اسان گفت: بازگرداندن ۵ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید یکی از اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.
داریوش دیودیده عصر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد این سازمان در ۱۰۰ روز گذشته پرداخت و اظهار کرد: ۵ واحد راکد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۹ میلیارد تومان و ایجاد ۷۰ نفر فرصت شغلی به چرخه تولید بازگرداندیم.
وی افزود: بررسی مشکلات کارخانه سیمان مارگون در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار از دیگر برنامه‌های این سه ماه است.
دیودیده ادامه داد: یکی از طرح‌های بزرگ استان، معدن فسفات چرام است که پس از ۵ دهه راکد بوده آن را وارد فاز عملیات اجرایی کردیم.
رئیس سازمان صنعت و دبیر کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در ادامه از عملکرد این کارگروه اشاره داشت و گفت: در این مدت پرونده‌ی تعداد ۲۲۹ واحد در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفت و مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان برای آنها تائید شد که تاکنون به ۳۲ واحد با مبلغ ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.
این مسؤول توضیح داد: تعداد ۳۷ جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۸۲۰ میلیارد تومان با ایجاد فرصت شغلی ۱۱۲۸ نفر صادر کرده‌ایم.
وی همچنین تعداد ۶ مورد پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۴۲ میلیارد تومان و ۲۰۶ نفر اشتغال‌زایی از دیگر اقدامات ۱۰۰ روزه سازمان صنعت، معدن و تجارت است.
وی از راه اندازی معدن بهمئی خبر داد و گفت: معدن سلستین پس از ۱۰ سال تعطیلی، با ظرفیت ۳۰۰ تن استخراج در سال و ایجاد ۶ نفر اشتغال‌زایی در این مدت کوتاه صورت گرفت.
دیودیده تدوین برنامه ۴ ماهه برای ارتقاء کیفیت نان استان از دیگر برنامه‌های سازمان بوده و اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است.
وی گفت: در این مدت تعداد ۸۵۰ پروانه صنفی در بخش‌های تولیدی، خدمات فنی و توزیعی صادر شده و ۱۰۲۸ فرصت شغلی ایجاد شده است.
رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی صنفی ،تعداد ۲۵۶۰۰ مورد واحدهای صنفی بازرسی انجام گرفته و۱۰۰۷ پرونده به مبلغ ۴۸۰ میلیون تومان برای واحدهای متخلف تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی کرده‌ایم.
وی در بخش فرش و گبه گفت: تعداد ۲۸۶ بافنده شناسایی کرده‌ایم میانگین فرش بافته شده توسط آن بافندگان ۷۵۰متر مربع و ۳۵۰۰ متر مربع گبه است و تعداد ۳۲۸ مجوز مشاغل خانگی صدور شده است.
دیودیده گزارش اقدامات ۱۰۰ روزه سازمان خودرا در حوزه صادرات و انبارها این چنین خاتمه داد: مبلغ ۸۸۵ هزار دلار صادرات کالا، ۳۳ فقره صدور کارت بازرگانی و تعداد ۴۸۳ انبار کالا که در سامانه ثبت نام کردند از اقدامات سازمان در حوزه تجارت خارجی بوده است.
 
بی‌توجهی به پروژه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد/نیمه کاره رها شدن بناهای فرهنگی با پیشرفت ۸۰ درصدی
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از بی‌توجهی به بناهای و پروژه‌های فرهنگی انتقاد کرد.
حجت‌الاسلام حمید برازش در مراسم تجلیل از سفیران تبلیغ اظهار کرد: تعداد مبلغان دینی در سطح استان ۱۲۰ نفر و تعداد روحانیون مستقر نیز ۷۰ نفر هستند و در اقصی نقاط استان، حاشیه شهرها و حتی خود شهرها خدمت می‌کنند که آمار پایینی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روحانیون مستقر در برخی استان‌های همجوار با کهگیلویه و بویراحمد حدود ۴۰۰ نفر هستند و برای این افراد از محل اعتبارات استانی هزینه می‌شود اما در این استان، کمک‌های که به روحانیون می‌شود بسیار ناچیز است.
وی خواستار حمایت مسؤولان ارشد استان برای دو برابر شدن تعداد روحانیون مستقر شد و گفت: در طول یکسال گذشته ۴۰ نفر روحانی مستقر اضافه شد اما کار صورت گرفته کافی نیست.
این مسؤول در ادامه سخنان خود به وضعیت بناهای فرهنگی در استان اشاره کرد و افزود: تکلیف این بناها مشخص شود، ۱۰ سال از زمان کلنگ‌زنی برخی از این بناها می‌گذرد، تعدادی از این پروژه‌ها با پیشرفت ۸۰ درصدی نیمه کاره رها شدند و حتی در دو سال اخیر مورد بی‌توجهی قرار گرفتند.
برازش به دیگر مشکلات در حوزه فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: ۱۰۰ روستا بدون روحانی مستقر است و ۲۰ مسجد نیز خالی از روحانی هستند، همچنین توسعه دبیرستان‌های صدرا از وظایف این سازمان است که به لحاظ زمین با مشکلاتی مواجه هستیم.
 
آغاز بارش باران و برف در روزهای پایانی هفته در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه بارشی جدید روز پنج‌شنبه وارد استان خواهد شد.
فرج‌الله شکوهی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با ورود سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه جو استان تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با ورود این سامانه بارشی جو غالب استان افزایش ابر، بارش باران، بارش برف در ارتفاعات و در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی شده است.
وی اضافه کرد: این سامانه بارشی به تدریج از ظهر روز جمعه از جو استان خارج می‌شود، بنابراین اختلال در تردد جاده‌ای برخی مناطق استان و آبگرفتگی در معابر عمومی دور از انتظار نیست که هواشناسی اطلاعیه‌ای در همین خصوص صادر کرده است.
 
 
نرخ معلولیت در شهرستان لنده با اجرای طرح‌های پیشگیری کاهش می‌یابد
رئیس بهزیستی شهرستان لنده گفت: آموزش مهارت‌های زندگی، راه‌اندازی سه مرکز مشاوره ژنتیک و غربالگری و اجرایی طرح آمبولین از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که برای پیشگیری از معلولیت در سطح شهرستان لنده برگزار شده است.
نورعلی کاظمی در همایش روز جهانی معلولین با تبریک هفته معلولین، اظهار داشت : یکی از برنامه‌های مهم بهزیستی افزایش توانمندی معلولان در جامعه است. مناسب‌سازی محیط یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه همه دستگاه‌های دولتی در سراسر شهرستان قرار بگیرد.
رئیس بهزیستی شهرستان لنده با اشاره به اینکه معلولان از نیروهای با استعداد و بالقوه جامعه ما هستند، تصریح کرد: با فراهم کردن زمینه مشارکت اجتماعی، فرهنگی و هنری می‌توانیم امید را در زندگی آنها افزایش دهیم و برای رسیدن به این مقصود نیاز به فراهم کردن بستر حضور آنان در محیط است.
کاظمی با تأکید بر اینکه مشارکت معلولان باید در سطح اجتماع افزایش یابد، گفت: یکی از راه‌های کمک به معلولان آماده‌سازی بسترهای مناسب برای حضور فعال آنها در اجتماع است که مناسب‌سازی معابر، وسایل نقلیه عمومی و خدمت‌رسانی ادارات بخشی از این راه‌کار است.
وی گفت: در سطح شهرستان لنده ۶۴۵ معلول ذهنی، بینایی، جسمی، شنوایی وجود دارد و نرخ معلولیت در این شهرستان ۲٫۷ است. برای پیشگیری از معلولیت آموزش مهارت‌های زندگی، راه‌اندازی سه مرکز مشاوره ژنتیک و غربالگری، اجرایی طرح آمبولین در سطح شهرستان لنده برگزار شده است.
 
۶ هزار معلول کهگیلویه و بویراحمدی پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی است
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و پشت نوبت بودن ۶ هزار معلول در این استان برای دریافت خدمات بهزیستی خبر داد.
سید علیرضا موسوی امجد  اظهار داشت: هفته معلول فرصت مناسبی برای بررسی مشکلات جامعه معلولان در زمینه‌های مختلف بوده که امیدوارم مسئولان و متولیان امر این مهم را در دستور کار داشته باشند.
وی یکی از مشکلات جامعه معلولان را فراهم نبودن زیرساخت‌ها برای تسهیل در عبور و مرور معلولان دانست و افزود: عملکرد شهرداری‌ها در مناسب سازی پیاده روها مطلوب نبوده و در برخی مواقع نیز شاهد سهل انگاری در این زمینه هستیم.
موسوی‌امجد با تاکید بر اینکه معلولیت محدودیت نمی‌آورد، ادامه داد: بسیاری از معلولان هنرمندان، ورزشکار و ...نیازمند حمایت و هدایت مدیران دستگاه‌های اجرای بوده زیرا در این صورت شاهد درخشش آنان در حوزه‌های مختلف هستیم.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: انتظار می‌رود مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نسبت به حمایت از قوانین مربوط به معلولان از جمله اجرایی شدن لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان از هیچ کوششی دریغ نکنند.
موسوی‌امجد با اشاره به اینکه ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلول در این استان وجود دارد، گفت: ۶ هزار زن بی‌سرپرست نیز از خدمات بهزیستی این استان بهره‌مند بوده و از هیچ تلاشی برای ارائه خدمت بی منت به جامعه هدف از جمله زنان بی سرپرست دریغ نمی‌کنیم.
 
۵ واحد صنعتی راکد در کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید بازگشت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون ۵ واحد صنعتی راکد در این استان به چرخه تولید بازگشت.
داریوش دیودیده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون ۵ واحد صنعتی راکد با سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۷۰ نفر در این استان به چرخه تولید بازگشت.
وی با اشاره به نشست بررسی مشکلات کارخانه سیمان مارگون در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، عنوان کرد: معدن فسفات چرام بعد از سال‌ها بلاتکلیفی با وجود پیگیری‌های مکرر وارد فاز اجرایی شده است.
دیودیده با بیان اینکه در ماه‌های اخیر مشکلات ۲۲۹ واحد صنعتی-تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفت، ابراز کرد: پرداخت ۱۹۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات‌ این واحدهای تولیدی مصوب که تاکنون ۳۲ واحد توانسته ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات جذب کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون ۳۷ جواز صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری ۸۲۰ میلیارد تومان و یک هزار و ۱۲۸ شغل صادر شده است.
دیودیده با بیان اینکه ۶ پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۳۴۲میلیارد تومان و۲۰۶ نفر اشتغال زایی صادر شد، افزود: معدن سلستین بهمئی با ظرفیت ۳۰۰تن استخراج در سال و ایجاد ۶ شغل پس از ۱۰سال تعطیلی راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه برنامه ارتقاء کیفیت نان در استان تدوین شده است، تصریح کرد: در ۳ ماه اخیر ۸۵۰ پروانه صنفی در بخش‌های تولید، خدمات فنی و توزیعی با پیش بینی اشتغال برای بیش از یک هزار نفر صادر شده است.
 


با حضور اقشار مختلف مردم جشن میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) در قلعه رئیسی برگزار شد.

به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) مراسم جشن با حضور امام جمعه، بخشدار، شهردار و اقشار مختلف مردم در سالن ورزشی شهر قلعه رئیسی برگزار شد.





در این مراسمات سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در زمینه فضائل و شخصیت والای نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق (ع) سخنرانی و مولودی خوانی کردند.

همچنین برگزاری تئاتر و حضور خوانندگان استانی در مراسم به کیفیت برنامه افزوده است.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی بیان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) نماد وحدت و رحمت است و پیروان آن حضرت باید با همدیگر همدل و همراه باشند.

وی تصریح کرد: تنها راه حل مشکلات کنونی جهان اسلام، وحدت مسلمانان و تمسک به سیره پیامبر اسلام(ص) و خاندان ایشان است.

 
۲۵ هزار مورد سرکشی مسؤولان از خانواده شهدا و ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد/خانواده شهدای ارتش را بیشتر دریابیم
مسوول امور ایثارگران استانداری کهکیلویه و بویراحمد از ۲۵ هزار مورد سرکشی مسؤولان از خانواده شهدا و ایثارگران استان در طول ۴ سال اخیر خبر داد.
سید محمود داربام پیش از ظهر امروز در دیدار فرمانده تیپ ۳۷ زرهی شهید عباس عطریان نزاجا از خانواده شهدای ارتش در شهر یاسوج با بیان این که استان ما در طول دفاع مقدس از تعداد بیش از یک هزار و ۸۰۰ شهید والامقام تعداد ۲۲۸ شهید ارتشی را تقدیم اسلام و ایران کرده است اظهار کرد: وظیفه داریم که این خانواده‌ها را مورد تکریم قرار دهیم.
مسوول امور ایثارگران استانداری کهکیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: خوشبختانه در طول دوره چهار ساله گذشته در استان نسبت به تکریم خانواده بزرگ ایثارگران اقدامات بزرگی انجام شد که می‌توان به تعداد ۲۵ هزار مورد سرکشی از این خانواده‌ها توسط مسوولان استان اشاره کرد.
داربام بیان کرد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم به عنوان مسوول اول اجرایی استان هر دو هفته یکبار با حضور در منزل شهدا و جانبازان و سایر ایثارگران آن‌ها را تکریم می‌کند.
مسؤول امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: امروز به خانوه شهیدان جمشیدی آمدیم که دو فرزند خود را تقدیم اسلام کرده است و به زبان خوش است که کسی دو فرزند و جگر گوشه‌های خود را از دست داده باشد لذا بر مسؤولان واجب است که دائم این خانواده‌ها را در یاد داشته باشند و نسبت به تکریم و تجلیل آن‌ها کوتاهی نکنند.
وی به لزوم تقویت جایگاه ارتش در استان اشاره کرد و گفت: باید ساختمان خوب و نیروی کافی برای خدمات‌دهی به ایثارگران ارتشی در استان وجود داشته باشد و ما نیز به نوبه خود آمادگی هرگونه همکاری در مجموعه استانداری را با تیپ ۳۷ زرهی داریم.
 
تعهد کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمدبرای مشارکت در احداث مسکن ایتام کرمانشاه
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از تعهد کمیته امداد برای مشارکت در احداث مسکن ایتام کرمانشاه خبر داد.
فرید محبی از تعهد کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برای احداث مسکن مددجویی ایتام کرمانشاه خبر داد و گفت: مردم استان مبلغ ۳۴ میلیون تومان به صورت نقدی به زلزله‌زدگان کرمانشاهی کمک کردند که این مبلغ برای احداث ۳۰ واحد مسکن مددجویی در مناطق روستایی این منطقه زلزله‌زده هزینه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به مجموع کمک‌های جمع‌آوری شده توسط این نهاد حمایتی برای مردم کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون ۳۳۹ میلیون تومان در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم استان جمع‌آوری شده است.
وی اضافه کرد: کمک‌های غیرنقدی مردم ۳۰۵ میلیون تومان بوده که در قالب ۵ کامیون شامل مواد غذایی، البسه، پتو، چادر و لوازم گرمایشی به غرب کشور ارسال شد.
این مسؤول با اشاره به کمک ۱۱ میلیون تومانی پرسنل کمیته امداد استان گفت: مراکز نیکوکاری نیز ۵ میلیون تومان کمک کردند.
محبی تصریح کرد: شماره حساب ۰۱۰۲۲۲۹۰۵۶۰۰۹ بانک صادرات شعبه جمهوری آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور است.
 
افتتاح نخستین طرح پرواربندی شتر مرغ در کهگیلویه
رییس جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: اولین طرح پرواربندی شترغ در کهگیلویه دهه فجر افتتاح می‌شود.
سید عمران تقوی از افتتاح نخستین طرح پرواربندی شتر مرغ در کهگیلویه خبر داد و اظهار کرد: اولین طرح پرواربندی شتر مرغ به ظرفیت ۳۰۰ قطعه در زمینی به مساحت یک هکتار در روستایی بی‌بی زلیخانی سوق احداث و عملیات اجرایی آن تا دهه فجر به اتمام خواهد رسید.
رییس جهادکشاورزی کهگیلویه سالم ترین نوع گوشت ،تولید چرم قوی تر و ظریفتر و سطح تولید بیشتر از چرم گاو و همچنین تولید گوشت با نسبتی بسیار زیادتر از گوشت گاو (تقریباً ۵ برابر) را مهمترین دلایل تولید و پرورش شتر مرغ بیان کرد.
وی همچنین از کلنگ‌زنی دومین طرح پرورش بوقلمون شهرستان در روستای چنگلوا خبر داد و افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۶۵۰۰ متر مربع با ظرفیت پنج هزار قطعه و تولید سالانه ۲۴۰ تن گوشت بوقلمون با سرمایه شخصی یکی از اهالی روستا اجرا می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: باتلاش فراوان همکارانم در اداره بهبود تولیدات دامی خوشبختانه از سال ۱۳۹۳ تا کنون ۵ طرح مرغداری، یک طرح پرورش بوقلمون و دو طرح پرواربندی گوساله وارد چرخه تولید شده‌اند، ضمن اینکه فاز اول طرح در حال اجرای گاوشیری ۱۰۰۰ راسی نیز بزودی تکمیل خواهد شد
 
اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان کهگیلویه در ۲۴ ساعت گذشته
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری۱۲نفر و توقیف ۴ دستگاه خودرو و کشف یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی خبر داد.
سرهنگ "منوچهر سیاهپور " در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و درخواست های مردمی، پلیس این شهرستان در اجرای این طرح یک روزه ، چهار دستگاه خودرو متخلف و با پلاک مخدوش را توقیف و روانه پارکنیگ کردند و همچنین یکدستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز کشف و ضبط شد.
سرهنگ سیاهپور بیان داشت: مقدار دو کیلو و ۳۰۸ گرم انواع مواد مخدر که از این مقدار ، ۶۰۰ میلی گرم هروئین، ۲۰۰ میلی گرم شیشه، و بقیه تریاک بوده نیز کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد : یک محموله قاچاق کالا به ارزش ریالی ۵۹ میلیون و ۸۳۰ هزار ریال از منزل شخصی به هویت معلوم نیز کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه ماموران در این طرح تعداد ۱۲ نفر را دستگیر کردند در ادامه گفت: سه نفر از آنها سارق ، هشت نفر از آنها توزیع کننده و فروشنده مواد مخدر بودند و یک نفر متهم کالای قاچاق بودند که پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.
سرهنگ سیاهپورعنوان کرد: ارتقای کیفی احساس امنیت در بین شهروندان ،مقابله با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر ،جمع آوری معتادان پرخطر برخورد با سارقان و ارازل و اوباش و مزاحمین خیابانی در جهت آسایش مردم بوده و از اولویت های پلیس است.
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه در پایان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرحهای مختلف انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه جرایم و ناهنجاری اجتماعی در شهرستان، از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم ودستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.
 
۲۵ هزار مورد سرکشی مسؤولان از خانواده شهدا و ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد/خانواده شهدای ارتش را بیشتر دریابیم
مسوول امور ایثارگران استانداری کهکیلویه و بویراحمد از ۲۵ هزار مورد سرکشی مسؤولان از خانواده شهدا و ایثارگران استان در طول ۴ سال اخیر خبر داد.
سید محمود داربام پیش از ظهر امروز در دیدار فرمانده تیپ ۳۷ زرهی شهید عباس عطریان نزاجا از خانواده شهدای ارتش در شهر یاسوج با بیان این که استان ما در طول دفاع مقدس از تعداد بیش از یک هزار و ۸۰۰ شهید والامقام تعداد ۲۲۸ شهید ارتشی را تقدیم اسلام و ایران کرده است اظهار کرد: وظیفه داریم که این خانواده‌ها را مورد تکریم قرار دهیم.
مسوول امور ایثارگران استانداری کهکیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: خوشبختانه در طول دوره چهار ساله گذشته در استان نسبت به تکریم خانواده بزرگ ایثارگران اقدامات بزرگی انجام شد که می‌توان به تعداد ۲۵ هزار مورد سرکشی از این خانواده‌ها توسط مسوولان استان اشاره کرد.
داربام بیان کرد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم به عنوان مسوول اول اجرایی استان هر دو هفته یکبار با حضور در منزل شهدا و جانبازان و سایر ایثارگران آن‌ها را تکریم می‌کند.
مسؤول امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: امروز به خانوه شهیدان جمشیدی آمدیم که دو فرزند خود را تقدیم اسلام کرده است و به زبان خوش است که کسی دو فرزند و جگر گوشه‌های خود را از دست داده باشد لذا بر مسؤولان واجب است که دائم این خانواده‌ها را در یاد داشته باشند و نسبت به تکریم و تجلیل آن‌ها کوتاهی نکنند.
وی به لزوم تقویت جایگاه ارتش در استان اشاره کرد و گفت: باید ساختمان خوب و نیروی کافی برای خدمات‌دهی به ایثارگران ارتشی در استان وجود داشته باشد و ما نیز به نوبه خود آمادگی هرگونه همکاری در مجموعه استانداری را با تیپ ۳۷ زرهی داریم.
 
 

 
موافقان و مخالفان احداث " مجتمع رفاهی وزارت نفت " در پارک جنگلی یاسوج در یک نگاه
این روزها بحث احداث مجتمع رفاهی وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج در محافل مختلف داغ بوده به گونه‌ای که در رسانه‌ها شاهد کمکش موافقان و مخالفان هستیم.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از یک میلیون هکتار جنگل دارای ۲۰ درصد جنگل‌های حوزه زاگرس است سرمایه‌ای که نقشی در توسعه و سهمی در اقتصاد این استان ندارد.
این نقطه از ایران زمین هر آنچه بخواهی خدا داده است، ۲۰ درصد جنگل‌های حوزه زاگرس، ۲۵ درصد نفت و گاز ایران، ۱۰ درصد آب‌های سطحی، جاذبه‌های طبیعی و دیدنی که همگی تنها به لطف خدا بوده و ...اما با داشتن همه این ظرفیت‌ها هنوز عنوان زجر دهنده و چندش آور " محرومیت" راهش را با کهگیلویه و بویراحمد جدا نکرده است و انگار بنای جدا شدن تا سرحد مرگ همچون" لاله" و" لادن" ندارد.
ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، گردشگری و کشاورزی وجود دارد ولی زیرساخت‌ها فراهم نیست باید بپذیرم سرمایه گذار به عنوان یک بنگاه اقتصادی تنها دنبال درآمد بیشتر بوده و در صورتی مایل به ایجاد هزینه و احداث تاسیسات در منطقه‌ای می‌شود که بداند توجیه اقتصادی دارد و می‌شود دو دوتای ریاضی کرد.
وقتی نه جاده مناسب داریم نه خبری از فرودگاه‌های بزرگ بوده و نه صدای سوت قطار شنیده می‌شود چگونه انتظار داشته باشیم فلان سرمایه گذار، شهرهای بزرگ کشور که از قضای روزگار به دلیل فراهم بودن زیرساخت‌ها، هزینه تمام شده تولید محصولش به حداقل ممکن می‌رسد رها کرده و به استانی بیاید که هنوز با در احداث بزرگراه مانده است.
حکایت جذب سرمایه گذار بزرگ برای این استان که هنوز زیرساخت لازم را ندارد باید بپذیریم بیشتر شبیه یک جک می‌ماند و باید از هم اکنون به فکر ایجاد کارگاه‌های کوچک در قالب مشاغل خانگی و زود بازده باشیم و تمام تلاش مسئولان معطوف به تامین و ساخت زیرساخت‌ها باشد تا بلکه بتوانیم راه را برای سرمایه گذاری‌های آینده تسهیل کنیم.
اما بحث سرمایه گذاری وزارت نفت برای احداث مجتمع رفاهی در پارک جنگلی یاسوج این روزها سر و صدای زیادی به راه انداخته که انتظار می‌رود رسانه‌ها با ارائه گزارش‌های فرایندی یعنی گرفتن نظر کارشناسان و صاحب نظر در این حوزه آنان را در اختیار مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای برنامه ریزی و تصمیم گیری ارائه کنند.
این که به صورت کیلویی اظهار نظر شود که به طور مثال با اجرای این پروژه مخالف و یا موافق هستیم در هیچ صورتی پذیرفتنی نیست مگر رسانه بازار روز بوده که هر کسی به قدم زدن مشغول شود بلکه رسانه بدون جانبداری و با درنظر گرفتن اصل منافع عمومی باید دنبال شناخت ضعف‌ها، پیشنهادات و راهکارها باشد.
کهگیلویه و بویراحمد نه تنها پارک جنگلی کمتر از هزار هکتاری یاسوج را دارد بلکه هر کجای این استان قدم بگذاری هم جنگل می بینی و هم در کنارش رودی روان جاریست که معلوم نیست بدون استفاده مردم این دیار به کجاها می‌ریزد.
۶ سال پیش پارک جنگلی یاسوج به شهرداری برای سرمایه گذاری واگذار شد و در این سال‌ها سنگ روی سنگ گذاشته نشد بلکه هر روز شاهد افزایش حضور معتادان و ...در این محل بوده‌ایم.
در اینکه پارک جنگلی به محلی امن برای معتادان و افراد ولگرد تبدیل شده شکی نیست و در صورتی وزارت نفت بتواند مجتمعی را که برای عموم قابل استفاده باشد احداث کند در صورتی که شاهد قطع درختان و البته نبود مشکل زیست محیطی باشیم، اگر تسهیل کننده توسعه نباشد به طور حتم مانع توسعه نیست.
به طور حتم وزارت نفت زمانی حق مطلب را ادا کرده که با بفکر طراحی ساختاری مناسب با هدف عمومی شدن خدمات اقامتگاهی، تفریحی سرگرمی این مجتمع با هدف ماندگاری مسافر و به نوعی معرفی ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف باشد.
درختی قطع نمی‌شود
معاون حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای احداث مجتمع رفاهی و تفریحی وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج درختی قطع نمی‌شود.
احسان نعمتی اظهار داشت: پارک جنگلی یاسوج در مساحت ۹۳۸ هکتار ۶ سال پیش به شهرداری یاسوج برای انجام و اجرای برخی پروژه‌های درآمدزا برای این نهاد مردمی واگذار شد ولی طی این مدت کار خاصی در این محل انجام نشده است.
وی با بیان اینکه از ۹۳۸ هکتار مساحت پارک جنگلی تنها در ۷۵ هکتار امکان احداث تاسیسات و سایر اماکن وجود دارد ولی مابقی به دلیل پوشش جنگلی گسترده هیچ امکانی وجود ندارد که در قرارداد منعقد شده با شهرداری نیز مقرر شد تنها در قسمت‌های بدون پوشش جنگل یکسری اقداماتی انجام شود.
نعمتی بیان کرد: طبق تفاهم انجام شده بین مسئولان استانی مقرر شد قرارداد منعقد شده شهرداری یاسوج با منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد فسخ و این اداره طی قرارداد جدیدی ۷۵ هکتاز از عرصه‌های پارک جنگلی را به وزارت نفت برای احداث مجتمع رفاهی و تفریحی واگذار کند.
معاون حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد سخنان برخی افراد مبنی بر قطع درختان بلوط پارک جنگلی با احداث مجتمع رفاهی وزارت نفت را رد کرد و افزود: هیچ درختی در پارک جنگلی یاسوج قطع نمی‌شود و مردم در این زمینه خیالشان راحت باشد.
نعمتی بیان کرد: همان کاری که شهرداری یاسوج باید در پارک جنگلی یاسوج می‌داد و بنا به هر دلیلی انجام نداد وزارت نفت در مقیاس بزرگتری آن را اجرایی می‌کند که به طور حتم اجرای این پروژه در توسعه استان بی تاثیر نیست.
مشکل زیست محیطی ندارد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعید می‌دانم احداث مجتمع خدماتی و رفاهی وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج مشکل زیست محیطی داشته باشد.
سید اسدالله هاشمی اظهار داشت: هنوز در زمینه احداث مجتمع خدماتی و رفاهی وزارت نفت در یاسوج هیچ گونه مکاتبه‌ای برای انجام ارزیابی‌های زیست محیطی انجام نشده و هنوز در مرحله واگذاری زمین هستند.
وی با تاکید بر اینکه احداث مجتمع وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج نباید مشکل خاصی داشته باشد، عنوان کرد: البته کارشناسان محیط زیست مطابق با قانون و ضوابط استقرار صنایع و تطبیق طرح با این مهم ارزیابی‌های خود را انجام می‌دهند.
هاشمی تاکید کرد: از آنجا که هنوز از عملیات اجرایی مجتمع خدماتی و رفاهی وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج خبری نیست نمی‌توانیم در این رابطه به صورت قطعی اظهار نظر کنیم ولی طبق بررسی‌های میدانی بعید می‌دانم اجرای طرح مشکل خاص زیست محیطی داشته باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه برخی معتقدند با اجرای این طرح، درختان زیادی در پارک جنگلی قطع می‌شود، تاکید کرد: مجتمع رفاهی وزارت نفت در ۷۵ هکتار از اراضی پارک جنگلی یاسوج که قابلیت احداث تاسیسات دارد، اجرایی می‌شود و خبری از قطع درختان نیست.
واکنش مدیرکل میراث فرهنگی مازندران به سرمایه گذاری وزارت نفت در یاسوج
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با مطلوب ارزیابی کردن نقش مجتمع رفاهی نفت در محمودآباد شمال گفت: احداث مجتمع رفاهی وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج محرک توسعه است.
دلاور بزرگ‌نیا  اظهار داشت: مجتمع رفاهی محمودآباد شمال در زمان تاسس با هدف اقامتگاهی برای اجلاس اوپک احداث شد و به طور حتم نقش بسزایی در توسعه گردشگری و جذب گردشگر داشته است.
وی در پاسخ به این سوال  که آیا احداث مجتمع رفاهی نفت در پارک جنگلی استان می‌تواند در توسعه استان نقش داشته باشد عنوان کرد: به طور حتم نقش این طرح در توسعه استان انکارناپذیر بوده و به نوعی این پروژه محرک توسعه است.
بزرگ‌نیا ابراز کرد: ضروری است مدیران کهگیلویه و بویراحمد با رایزنی با مسئولان وزارت نفت پیگیر عمومی کردن خدمات این مجتمع باشند و از هیچ تلاشی برای احداث بخشی از محیط به ابنیه و تاسیسات سرگرمی و تفریحی دریغ نکنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با تاکید بر اینکه مدیران کهگیلویه و بویراحمد باید پیگیر راه‌اندازی بخش سرگرمی و تفریحی مجتمع نفت در پارک جنگلی یاسوج باشند، گفت: در این صورت ماندگاری مسافر بیشتر و احداث هتل توجیه می‌شود.
بزرگ‌نیا افزود: به طور حتم در صورت راه اندازی و احداث مجتمع رفاهی نفت در یاسوج و ماندگاری مسافر، سرمایه‌گذار راغب به ایجاد طرح‌های متعدد در بخش‌های مختلف همچون ساخت هتل و هتل آپارتمان می‌شود که تامین این زیرساخت‌ها کهگیلویه و بویراحمد را به مقصد گردشگری تبدیل می‌کند.
وی با بیان اینکه مسئولان کهگیلویه و بویراحمد با هماهنگی وزارت نفت پیگیر دیده شدن فضای سرگرمی و تفریحی در مجتمع رفاهی نفت در یاسوج باشند، افزود: در صورتی وزارت نفت راضی به عموم شدن تمامی خدمات مجتمع رفاهی نفت در پارک جنگلی یاسوج نشد مدیران استانی پیگیر عمومی شدن بخش تفرجگاهی این مجتمع باشند.
واگذاری جنگل برای ساخت و ساز اقدامی اشتباه
رئیس سابق منابع طبیعی شهرستان بویراحمد که با عنوان "جنگلبان" شناخته می‌شود، می‌گوید: واگذاری جنگل برای ساخت و ساز در هر نقطه‌ای اشتباهی اساسی بوده و واگذاری پارک جنگلی و جنگل‌های شمال شهر یاسوج به وزارت نفت به مرور سبب از بین رفتن درختان این منطقه می‌شود.
سعید نظری اظهار داشت: به دلیل وجود جاده دسترسی و روشنایی مناسب پارک جنگلی یاسوج این منطقه به خوبی محافظت شده و هم اکنون این جنگل‌ها یکی از بهترین مناطق جنگلی استان به شمار می‌آید.
امیدواریم در نهایت مسئولان و متولیان امر با لحاظ کردن منافع عمومی و منتفع شدن مردم استان تصمیم نهایی را اتخاذ کنند و اجازه ندهند توسعه این دیار به فراموشی سپرده شود.


کد مطلب: 297373

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/297373/پیگیر-قول-های-نماینده-بویراحمد-باشید-وعده-هایی-او-سرانجام-برسد-بی-توجهی-پروژه-های-فرهنگی-استان-پارک-جنگلی-یاسوج-وضعیت-مبلمان-شهری-معلولان-لنده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1