کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احمدی‌کیش: دستفروشان مدیرکل طایفه‌ای ندارند / نمی‌توان مردم را بزنیم

12 آذر 1396 ساعت 12:17


عضو شورای شهر یاسوج، مسوولان پلیس راهنمایی و رانندگی، مسئولین اجرائیات، حراست، بازرسی و جمع دیگری از مسوولان شهرداری یاسوج از محل دستفروشان و صاحبان خودروهای میوه فروش در سطح این شهر بازدید کردند.
فرشید احمدی عضو شورای شهر یاسوج با بیان اینکه با همراهی رئیس پلیس راهور و حوزه اجرائیات شهرداری یاسوج از وانت‌های میوه فروش بازدید داشتیم، گفت: خود میوه فروشان مردمی فهیم بودند که نهایت همکاری را با ما داشتند که باید از آن‌ها تشکر کنیم.
احمدی کیش از آماده شدن جایگاهی برای ساماندهی وانت‌های میوه فروش خبر داد و با اشاره به اینکه می خواهیم آن‌ها را ساماندهی کنیم تا ترافیک حوزه جمعه بازار و جاده اصفهان در این مقطع زمانی حل شود، افزود: نه فقط در ایران و یاسوج بلکه در سراسر دنیا دستفروشی وجود دارد که ما باید به این بخش از مردم احترام بگذاریم و در کنار آن مساله ترافیک را هم در شهر حل کنیم.
وی تصریح کرد: ما براساس امکانات و بستری که در اختیارمان بود عمل کردیم. در حال حاضر یک زمین خالی – که ملک شخصی یک دوستی بود و با ما همکاری کرد را تسطیح می‌کنند که حداقل ۷۰-۸۰ وانت میوه فروش را در آن زمین جای می‌دهیم.
عضو شورای شهر یاسوج این اقدام را کوتاه مدت دانست و با بیان اینکه هنوز زمین آماده نشده و دارند روی زمین کار می‌کنند، خاطرنشان کرد: یک وانت هم نباید در جاده اصفهان بایستد، ما داریم زمین را آماده می‌کنیم و پس از آماده سازی عملاً داریم ماشین‌های میوه فروش را از سطح خیابان‌ها جمع آوری می‌کنیم و به این زمین می‌آوریم.
احمدی کیش تصریح کرد: بعد از این کار هیچ ماشین میوه فروشی در سطح خیابان ها وجود ندارد. قبلاً اگر از میدان مقاومت به سمت جمعه بازار حرکت می‌کردید، مشاهده می‌شد که همه میوه‌ها را کف خیابان پهن کرده‌اند، ما همه را جمع کردیم.
وی اظهار کرد: هیچ شهردار و شورای شهری در گذشته نتوانست این کار را انجام بدهد، ما عملاً بخاطر اینکه اگر اتفاقی مانند آتش سوزی در جمعه بازار بیافتد، خیابان آن ترافیک بود، این ترافیک را جمع کردیم و میوه فروش‌ها را به یک خیابان عرضی آوریم که هیچ ترافیکی ندارد.
این عضو شورای شهر یاسوج با اشاره به اینکه اگر زمین آماده بشود، در خیابان عرضی تنها خودرویی توقف می‌کند که قصد دارد از وانت‌ها میوه بخرد، عنوان کرد: اگر امروز خودروهای میوه فروش ایستاده‌اند، شاید بخاطر این است که زمین آماده نیست و امکانات هنوز برایشان فراهم نشده است.
احمدی کیش با بیان اینکه وظیفه ما ساماندهی است، تصریح کرد: برخورد با آن‌هایی که خلاف قانون توقف می‌کنند، وظیفه پلیس راهنمایی و رانندگی است.
وی با اشاره به اینکه به نظر خودم یک انقلابی انجام داده بودیم و داریم انقلابی انجام می‌دهیم، اظهار کرد: شما اگر روزهای قبل مقابل جمعه بازار یا سمت بالای جاده اصفهان تردد می‌کردید، ترافیک را مشاهده می‌کردید، توقف از سوبله و چهاربله هم رد شد بود، حتی چهار ماشین میوه فروش وسط خیابان پارک می‌کردند.
احمدی کیش افزود: ما با یک رفتار خوب و منطقی که احساس می‌کردیم میوه فروش ها به آن گوش می‌کنند، آن‌ها را راهنمایی کردیم تا بالاخره قبول کردند که ما جایی را برایشان ساماندهی کنیم.
عضو شورای شهر یاسوج با بیان اینکه ما نمی‌توانیم مردم را بزنیم، مردم باید نان بخورند، خاطرنشان کرد: این‌ها کسانی هستند هیچ کسی را در اداره ای نداشتند، مدیرکل طایفه ای نداشته‌اند که بروند استخدام بشوند، همه آن‌ها لیسانس هستند، مگر می‌شود ما آن‌ها را بیکار کنیم.
وی افزود: این‌ها در یک خیابان عرضی ایستاده‌اند نانی در می‌آورند، بازهم برویم از خیابان عرضی آن‌ها را جمع کنیم. هر کسی می‌خواهد در این زمینه بیاید مرا بازجویی کند من پاسخگو هستم، ما نمی‌توانیم مردم را بیکار نگه داریم که برود دزدی کند.
احمدی کیش با اشاره به اینکه ما باید آن‌ها را از خیابان‌ها جمع و ساماندهی کنیم، تصریح کرد: کارهایی که در گذشته اجرا شده رفع سد معبر نبوده، هر جای شهر ما قدم بگذاری هر کسی به روش خودش سد معبر ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه ماشین‌های میوه فروش و دستفروشان سد معبر نیست، گفت: این همه تابلوی خلافی که در وسط خیابان‌ها قرار داده‌اند، سد معبر نیست؟
این عضو شورای شهر همچنین به رسانه‌ها توصیه کرد که همه مشکلات شهر را ببینند نه آن‌هایی که از راه حلال نان در می‌آورند.


کد مطلب: 296707

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/296707/احمدی-کیش-دستفروشان-مدیرکل-طایفه-ای-ندارند-نمی-توان-مردم-بزنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1