کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برای سران اصلاحات بویراحمد و دنا؛ فرصت‌ها را از دست ندهید

12 آذر 1396 ساعت 9:53


سید داریوش حسینی‌
نیروهای سیاسی در بویراحمد و دنا اغلب رخت کوچ به تن می‌کنند و عازم شهرهای بزرگ و یا پایتخت می‌شوند، شاید از اصلاحات در این دو شهرستان و مرکز استان ناامید شده باشند،  و یا هم شرایط و بستر را در استان مناسب فعالیت سیاسی نمی‌دانند.

پر بیراه هم نیست که نیروهای سرآمد اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد اغلب در استان نمی‌مانند، اصلاحاتی‌ها در بویراحمد و دنا همیشه دیر می‌جنبند  تا کارشان را آغاز کنند، سیاسی بازی‌ها و شبه سیاسی‌ها، کار خودشان را کرده‌اند. اصلاً از سران اصلاحات انتظار نمی‌رود که هر چهار سال یکبار آن هم به صورت جسته و گریخته به یک انسجام مانند شن روان و چون آب جاری می‌رسند و بعد هم فیتله کارشان را پایین می‌آورند. اصلاً حزب گرایی، اصلاحاتی بودن یعنی کار سیاسی مداوم، یعنی خستگی ناپذیری، یعنی انسجام بخشی به نیروی جوانی که با شوق و شور فعالیت‌های سیاسی را خودجوش و سمن وار دنبال می‌کنند.
باورتان نمی‌شود! نگاه کنید به گذشته، هرجا اصلاحات به صورت یک حزب و جریان منسجم جلو آمد، پیروز شد. در انتخابات ریاست جمهوری مگر یادمان نیست که جوانان برای دکتر روحانی چه کردند، مگر یادمان نیست که اصلاحات چگونه در استان و بالاخص مرکز استان پای کار آمد و نشان داد که کار سیاسی چیست و چگونه با سیاسی کاری تفاوت دارد.
برخی توجیهشان این است که اینجا ریتم انتخاب و سبک رأی دادن مردم طایفه ای است اما نگاهی بیاندازیم به دور و برمان که فقر و محرومیت از هر گوشه استان به گوش می‌رسد، کافی است کمی با دقت گوش کنیم تا متوجه شویم دیگر کاندید طایفه ای نه برای توسعه بویراحمد و دنا که دغدغه همه ما جوانان و پیران استخوان خرد کرده اصلاحاتی است؛ سودی دارد و نه برای جریان سیاسی ریشه دار و مردم مداری مثل اصلاحات در مرکز استان نان و آب می‌شود. کاندیدای طایفه ای یعنی ناامید کردن جوانانی که انگیزه و هیجان جوانی‌شان، وقتشان و حتی بعضی وقت‌ها پولشان را پای اصلاحات می‌گذارند، چون امید دارند که هنوز هم اصلاحات جواب می‌دهد و تنها راه توسعه استان است.
باور کنید این جوانان خسته شده‌اند از توجیه همیشگیِ «اینجا رأی دادن‌ها طایفه ای است»، مگر ما نباید به عنوان اصلاحاتی، سبک انتخاب و رأی دادن مردم را اصلاح کنیم، ما باید کار کنیم و این کار انسجام می‌خواهد.
انتخابات آینده مجلس در راه است و فرصت اشتباه نیست، اگر زمان را از دست بدهیم و از همین امروز برای اصلاح سبک انتخاب مردم و هم معرفی کسی که بتواند، ناجی این دو شهرستان باشد، کاری نکنیم از همین الان باید بر ناقوس شکست بکوبیم. راستی این را هم بگوییم که منظور ما اصلاً و ابداً تبلیغات زود هنگام و تخلف نیست که تخلف در قاموس اصلاحات نمی‌گنجد، منظور ما کاری حزبی و سیاسی است، کاری ماندگار که هم برای بویراحمد و دنا خوب باشد و هم امید را در این جامعه بدمد.
ما امروز کاندیدایی می‌خواهیم که تجربه کار ملی و استانی داشته باشد، شرایط سیاسی و حزبی را هم دارا باشد، از نوکیسه‌های تازه به دوران رسیده که به دنبال نان و نوا برای خود و یا اطرافیانشان هستند، نباشد، کاندیدی که با دولت‌ها و وزرا کار کرده و اصول کار اجرایی، قانونگذاری و نظارت را بلد باشد و حتی در حوزه سرمایه گذاری و صنعت هم متخصصِ حال تجربی یا علمی باشد. این چنین کاندیدی است که اگر خوب به مردم معرفی شود، قدرت رأی آوری دارد، به جرات می‌توانیم بگوییم که معرفی کاندیدی با این پتانسیل‌ها، تنها راه شکستن تابوی رأی دادن‌های طایفه ای است.
سران اصلاحات در بویراحمد و دنا، باید باور کنند که فرصت دارد، ثانیه ثانیه از دست می‌رود، باید زود به انسجام برسند، جلسه بگیرند و بر روی کاندیدی واحد تمرکز کنند. آن‌ها باید کل انرژی جریان اصلاحات در بویراحمد و دنا را در مدت باقیمانده به خدمت بگیرند تا پس از انتخابات ۹۸ انگشت حیرت به دهان نگیریم و سال ۱۴۰۲ از دیدن شهرستان‌های بویراحمد و دنا حسرت نخوریم که می‌توانستیم مؤثر باشیم ولی بد عمل کردیم یا دیر عمل کردیم.


کد مطلب: 296613

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/296613/سران-اصلاحات-بویراحمد-دنا-فرصت-ها-دست-ندهید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1