کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روز غزه را باید مثل روز قدس گرامی‌ بداریم / به شایعات در باره «سانچی» توجه نکنید / کاهش باران نگران کننده است، بیاید توبه کنیم

29 دی 1396 ساعت 14:57



امام جمعه یاسوج گفت: روز غزه بایستی مثل روز قدس گرامی داشته شود و مسلمین باید بیدار شوند و غزه را محترم نگه دارند.



به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام سیدعلی اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه و معصیت، اظهار کرد: کاهش بارش و باران در کشور و به ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است، و بیاید به خودمان بیایم و از انجام اعمال زشتی که انجام داده‌ایم توبه کنیم، پروردگار متعال توبه‌کاران را دوست دارد و توبه‌کاران نزد پرودگار متعال مثل کسانی هستند که گناه نکرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بیان توبه باید عملی و از صمیم قلب باشد، افزود: پروردگار متعال برای ما نعمات فراوانی چون باران قرارداده است که دنیا را سرسبز می‌کند، باید کارهایی کرد تا شفاعت پروردگار شامل حال انسان شود و شخص گناهکار نباید انتظار داشته باشد که شفاعت پروردگار مثل نعمت باران و جوانی شامل حالش شود.
امام جمعه یاسوج گفت: امام زمان (عج) واسطه فیض پروردگار است و ما نباید کاری کنیم که در آخرت شرمنده ایشان شویم.
خودروهای تک سرنشین هوا را آلوده می‌کند
حجت‌الاسلام حسینی گریزی به مناسبت‌های این هفته زد و اظهار داشت:  ۲۹ دی روز هوای پاک است و این بشر است که هوای پاک را ناپاک می‌کند، هوای پاک از انسان‌های پاک سرچشمه می‌گیرد، ریزگرد‌ها تنها منشأ خارجی دارد و بقیه ناپاکی‌های هوا داخلی است و می‌توان با انجام کارهای پاک هوای پاک هم داشت.
امام جمعه یاسوج در ادامه تاکید کرد: بشر هوا را آلوده می‌کند،  از جمله این که بی‌رویه از خودروها استفاده می‌شود و یکی از دلایل گسترش روزانه خودروهای تک سرنشین می‌باشد و همچنین آتش زدن جنگل‌ها و مزارع را توسط عده‌ای از دلایل دیگر آلوده شدن هوا است.
وی با بیان اینکه  ۲۹ دی روز غزه است و ساکنین اصلی فلسطین در این شهر قرا دارند باتقدیر از مقاومت و ایستادگی مردم غزه در برابر صهیونیسم، گفت: این روز، روز شکست دشمنان و پیروزی مردم غزه در برابر رژیم اشغالگر قدس است. و مهم‌ترین وجه جنگ ۲۲ روزه را پایان افسانه شکست‌ناپذیری رژیم غاصب است و به همه دنیا ثابت شد که غزه همچنان ثابت قدم در راه مبارزه با این رژیم سفاک و خون‌آشام است.
حسینی با تأکید بر اینکه روز غزه بایستی مثل روز قدس گرامی داشته شود و مسلمین باید بیدار شوند و غزه را محترم نگه دارند، وجود اسرائیل را ناشی از کوتاهی کشورهای مسلمان دانست و بیان کرد: نباید اسرائیل در قلب مسلمانان اینگونه جنایت کند.
 
وی از مسؤولان خواست که همواره بیدار باشند چرا که رژیم صهیونیستی همواره در حال ارتکاب جنایت علیه ملت مظلوم فلسطین است و لازم است تا در برابر این رژیم منسجم عمل کنند.
امام جمعه یاسوج وجود آل سعود را خطرناک‌تر از رژیم اشغالگر قدس دانست و گفت: همه این‌ها دشمنان ما هستند، این‌ها می‌خواهند قداست اسلام را بشکنند و به همین خاطر فتنه ۸۸ را به راه انداختند.
دشمن در جنگ سرد از ملت ایران شکسته خورده و به جنگ نرم روی آورده است
امام جمعه یاسوج به حادثه کشتی نفتکش سانچی نیز اشاره و با اظهار تأسف از واقعه غرق شدن این کشتی گفت: برخورد با کشتی چینی سبب این حادثه شد و البته کشورهای ژاپن و چین کمک کردند اما متاسفانه بعد از ۹ روز تلاش و کوشش، کشتی سانچی غرق شد.
حسینی بیان کرد: مقام معظم رهبری جان‌باختگان این حادثه را شهدای خدمت نامیدند و البته چنین حوادثی در دنیا پیش می‌آید و همه ناراحت و مصیبت‌زده هستند. و این حادثه داغ بزرگی برای مردم ایران بود و شایعاتی هم به همراه داشت اما مردم هیچ گاه به شایعات توجه نخواهند کرد و این تعداد شهید را باید شهدای راه خدمت نام نهاد.
وی با انتقاد از کسانی که با بیان سخنانی قصد تخریب ایران را دارند، این افراد را پادوی دشمنان ایران خواند و ادامه داد: ملت ایران با انسجام خود این خار و خاشاک را با خود می برد.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه دشمنان هرگز نمی‌توانند در برابر اتحاد مردم با وجود رهبری داهیانه مقام معظم رهبری موفق شوند و از این ملت تودهنی می خورند، تأکید کرد: دشمنان در برابر اتحاد ما مأیوس شده و ما باید مقاوم باشیم تا مثل ۴۰ سال گذشته توطئه‌ آنان خنثی شود. و باید بدانیم که دشمنان در جنگ سرد مقابل ایران شکست خورده‌اند و به جنگ نرم روی آورده‌اند.


کد مطلب: 296401

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/296401/روز-غزه-باید-مثل-قدس-گرامی-بداریم-شایعات-باره-سانچی-توجه-نکنید-کاهش-باران-نگران-کننده-بیاید-توبه-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1