کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ لزوم رعایت عدالت‌ در انتصابات مدیریتی‌

11 آذر 1396 ساعت 8:49


متن ارسالی
 
۱. کهگیلویه و بویراحمد فقط به اسم دو شهرستان و سودش برای مرکز نشینان نیست و نباید برخی استان کهگیلویه و بویراحمد را خلاصه در مرکز استان بدانند. این نوع تلقی نادرست می‌تواند تبعات ویرانگری برای توسعه استان داشته باشد‌!
۲. یکی از مشکلات ما در استان کهگیلویه و بویراحمد دقیقا این نکته‌ است که برخی دارای تفکر توسعه‌ای‌ و استانی‌ نیستند و در نتیجه با ایجاد حساسیت‌های نادرست به‌‌یاری محافلی می‌روند که از این مسائل سوء‌استفاده می‌کنند!
۳. این تصور که در انتصاب مدیران استانی لزوماً باید ابتدا نظر به‌‌نیروهای مرکز استان داشت و نیروهای‌ دیگر شهرستان‌های استان را در مراحل‌ بعدی مورد توجه قرار داد از اساس باطل و نادرست است؛ زیرا این تصور در تضاد‌ با عدالت، توسعه همه‌جانبه، همگرایی و ...‌ است!
۴. اگر اندک تاملی در وضعیت و موقعیت شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم، مشاهده خواهیم کرد که علی‌رغم توزیع بسیار ناعادلانه امکانات در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان‌هایی چون کهگیلویه،بهمئی،چرام،لنده و گچساران،باشت از حیث سطح سواد و فرهنگ عمومی‌ و نیروهای تحصیلکرده و توانمند‌ در مرتبه‌ای‌ بالاتر از سایر نقاط‌ استان از جمله مرکز استان قرار دارند و در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری‌ نیز این نکته را به‌وضوح شاهد بودیم‌.
۵. با توجه به نکات مذکور، انتظار می‌رود که این تصور و فرهنگ باطل مرکزگرایی‌ از اذهان زدوده شود. همه ما باید حواسمان‌ جمع باشد که متاسفانه به‌خاطر برخی سخنان و رفتارهای نسنجیده که بعضا از برخی افراد صادر می‌شود، تفکر نادرستی‌ در برخی مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهرستان‌های‌ کهگیلویه بزرگ و گچساران توسط برخی غوغاسالاران برای نیل به‌منافع باندی دامن زده می‌شود تا‌ نوعی تقابل خصمانه بین این مناطق و مرکز استان ایجاد شود که این نوع تقابل‌ها مانع توسعه‌ همه‌جانبه و صرفا در خدمت منافع باندی و محفلی است!
۶. از این‌رو ما جوانان استان متشکل از اصلاحات،اعتدال،اصولگرایان معتدل و حامیان دولت در استان و کشور از استاندار محترم و مدیریت‌ عالی استان به‌ جد می‌خواه که برای اولین بار در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای عدالت، توسعه همه‌جانبه و همگرایی در استان و برانداختن این‌ نوع تفکرات نادرست و مغایر با عدالت و توسعه و همگرایی، در چینش‌ مدیران استانی و منطقه‌ای سه نکته اساسی را مد نظر داشته باشند؛
یک. توزیع عادلانه مناصب مدیریتی‌ و رعایت سهم همه شهرستان‌های‌ استان در بهره‌مندی از مدیریت‌های استانی و منطقه‌ای.
دو. شایسته‌سالاری در انتصاب مدیران‌ و اجتناب از عمل به‌توصیه‌های باندی و محفلی.
سه. دخالت دادن تجلی اراده ملی‌ در انتصاب مدیران استانی‌ و منطقه‌ای‌ با توجه به‌سهم هر منطقه‌ در مجموع آرای‌ دکتر حسن روحانی در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری و لحاظ‌ درصد حمایت مردم هر شهرستان.
بدون تردید رعایت این سه اصل؛ بالاخص اصل اخیر می‌تواند نتیجه بسیار سودمندی‌ در تحقق‌ عدالت، توسعه همه‌جانبه، همگرایی‌ و به‌ویژه‌ مشارکت عاقلانه و پرشور مردم در انتخابات‌های آتی داشته‌ باشد.


کد مطلب: 296318

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/296318/سخنی-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-لزوم-رعایت-عدالت-انتصابات-مدیریتی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1