کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تصاویری زشت از رها شدن زباله‌های عفونی در «جاده دهنو» / مردم نگران شدند / مسوولانی که به سلامت مردم بی‌توجه هستند

23 دی 1396 ساعت 11:43


زباله‌های عفونی در منطقه محمود آباد یاسوج «جاده دهنو» رها شد و مسوولان با حضور در این منطقه آن را مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش کبنا،در نزدیکی منازل مسکونی و در حاشیه جاده دهنو کیسه‌های زباله بیمارستانی رها و موجب ناراحتی و نگرانی اهالی این منطقه شد.
تصور می‌شد که این زباله‌های معمولی و خانگی باشد، اما با پاره نمودن کیسه‌ها مشخص شد که بخش زیادی از این زباله را ملزومات بهداشتی آغشته به خون تشکیل می‌دهد. با حضور کارشناسان علوم پزشکی و سازمان انتقال خون در منطقه محمود آباد شهر یاسوج ابعاد تازه‌ای از زباله‌های عفونی رها شده در این منطقه گردشگری برای حاضرین روشن شد.
مسوولان که پایشان به این منطقه باز شد، در بررسی‌های اولیه تنها سر نخ موجود «فیش حقوقی» یکی از کارمندان انتقال خون بود که بعداً با حضور تعدای از مسئولان سازمان انتقال خون و توضیحات ارائه شده گفته شده زباله‌های مربوط به انتقال خون نیست.
 
مسوولان در جمع خبرنگاران اظهار کردند که بر روی هیچ کدام از تجهیزات لیبل یا برچسبی که دقیقاً مشخص کند زباله مربوط به کدام مطب است وجود ندارد. از ظاهر امر چنین بر می‌آید که زباله‌ها مربوط به کلینیک یا مطب‌های خصوصی و شاید غیر مجاز باشد که زباله‌ها را بدون امحا در کنار سایر زباله‌های ساختمانی گذاشته‌اند و به صورت غیر قانونی آن را در طبیعت رها کرده است.
اگرجه هنوز هیچ اطلاع دقیقی برای پیدا شدن منبع این زباله‌ها در دست نیست اما بر اساس نوع سرنگ‌ها و وسایل رها شده به نظر می‌رسد این زباله‌ها مربوط به یک کلینیک زیبایی و شاید بدون مجوز باشد با این حال باید منتظر ماند تا پس از بررسی دقیق منشأ آن مشخص گردد. بر اساس این گزارش زباله‌های عفونی رها شده در محمود آباد نشان می‌دهد که همچنان برخی از زباله‌های عفونی بدون اینکه بی خطر و امحا گردند در میان سایر زباله‌ها دفن می‌شوند.
 


کد مطلب: 295272

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/295272/تصاویری-زشت-رها-شدن-زباله-های-عفونی-جاده-دهنو-مردم-نگران-شدند-مسوولانی-سلامت-بی-توجه-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1