کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخ «هدایت‌خواه» به حضورش در انتخابات آینده / زارعی نماینده نیست / تصمیم نیروهای اصولگرا را حمایت می‌کنم

1 آذر 1396 ساعت 1:52


نماینده سابق بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من هیچگاه قصد ورود به عرصه انتخابات بعنوان نامزد انتخاباتی نداشته‌ام، اظهار داشت: شرایط به گونه ای شد که مرا ملزم و مجبور کرد تا نامزد انتخابات‌ها شوم.
ستار هدایت خواه در پاسخ به این سؤال که آیا در این دوره از انتخابات محلس در حوزه انتخابیه «بویراحمد و دنا» نامزد انتخابات می‌شوید یا خیر؟ گفت: باید ببینیم شرایط در آن موقع چگونه خواهد بود و بنظرم نباید اکنون فضا را خیلی زود انتخاباتی کرد.
وی افزود: الان ذهن جامعه درگیر مسائل دیگری است و اگر مسائل انتخاباتی طرح شوند، ممکن است مسائل اولویت دارتر فراموش شوند.
مخبر سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سؤالات انتخاباتی باید در فضای خاص خود مطرح و به آنان پاسخ داده شود، خاطر نشان کرد: در ارتباط با نامزدی من در انتخابات آینده در حوزه بویراحمد و دنا باید ببینیم شرایط چگونه خواهد بود و آن وقت تصمیم گیری کنیم.
هدایت خواه در پاسخ به این سؤال که اگر شما نامزد انتخابات در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا برای مجلس آینده شوید آیا اصوالگرایان روی شما اجماع خواهند کرد یا خیر؟ تصریح کرد: احتمال و امکان اجماع اصولگرایان در این ارتباط بسیار زیاد است.
نماینده سابق بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مبنا برای انتخاب نامزد نهایی جریان اصولگرایی در بویراحمد و دنا در انتخابات مجلس آینده تصمیم گیری بزرگان اصولگرا خواهد بود, خاطرنشان کرد: ما معتقدیم مجموعه نیروی اصولگرایی که سال‌ها با هم بوده و تلاش‌های زیادی برای این جریان کرده‌اند باید مبنای نهایی برای معرفی نامزد این جریان در بویراحمد و دنا باشند.
هدایت خواه گفت: هرکسی را که مجموعه فکری جریان اصولگرایی روی آن به اجماع رسید مورد حمایت همه ما خواهد بود و از وی حمایت خواهیم کرد.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نظر مجموعه اصولگرایی باید مبنای معرفی نامزد نهایی این جریان در حوزه‌های انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد باشد، تصریح کرد: اینکه من بگویم یا دیگری بگوید که قصد نامزدی از سوی جریان اصولگرایی را دارد اما به مبنای اجماع اصولگرایان توجهی نداشته باشد به نظر من این نگرش با نگاه خرد جمعی سازگاری ندارد.
وی گفت: به همین خاطر می‌گویم هیچگاه به طور شخصی قصد ورود به انتخابات را نداشته‌ام و این تصمیم مجموعه اصولگراها بوده که من نامزد انتخابات‌ها شده‌ام و اکنون نیز معتقدم مجموع جریان اصولگرایی باید بگوید چه کسی بیاید یا چه کسی نیاید.
وی در پاسخ به این سؤال که نظرتان راجع به عملکرد «غلام محمد زارعی» نماینده کنونی بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی چیست؟ هم اظهار داشت: باید از مردم پرسید که نظرشان چیست اما به عقیده من اگر مبنا قانون اساسی باشد من می گویم ۷۰ درصد نمایندگان از جمله کسی که اسمش را برده‌اید نماینده نیستند.
هدایت خواه گفت: وظایف نمایندگی در قانون اساسی مشخص شده اما متاسفانه ۶۰ الی ۷۰ درصد نمایندگان به این وظایف توجهی ندارند بطور مثال کدام یک از نمایندگان در طرح‌ها و لوایح نظر جدی داشته‌اند و یا کدامیک از آن‌ها در مذاکرات حضور داشته‌اند و یا کدامیک از آنان در حوزهای مختلف نظر جدی در مجلس از خود بیان داشته‌اند؟
وی افزود: در حوزه نظارتی هم معتقدم که نظارتی از سوی مجلس شورای اسلامی وجود ندارد و دولتی‌ها هر کاری دلشان می‌خواهند انجام می‌دهند زیراکه مجلس بر آنان نظارتی ندارد و بر این اساس است که معتقدم ۶۰ الی ۷۰ درصد نمایندگان اصلاً به وظیفه نمایندگی پایبند نیستند.
نماینده سابق بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف ازاینکه نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی در حوزه نظارتی بر مبنای قانون اساسی نظارت‌های خود را خوب انجام نمی‌دهند اظهار داشت: این نمایندگان اکنون کارهایی می‌کنند که در دور بعد نیز نماینده باشند و بر این باورم و معتقدم نمایندگان وظایف خود را فراموش کرده و دنبال منافع خود، قوم، قبیله و جناح خود هستند.
وی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما آیا آقای زارعی نماینده بویراحمد و دنا توانسته به شعارهای خود در دوران انتخابات عمل کند، یا خیر؟ بیان داشت: دنبال این نبوده‌ام که ببینیم ایشان به دنبال تحقق شعارهای خود بوده یا خیر و باید این را از مردم پرسید.
هدایت خواه در پاسخ به سؤال دیگری که اگر آقای «مهدی روشنفکر» نامزد انتخابات گذشته بخواهند در حوزه بویراحمد و دنا دوباره نامزد انتخابات شوند آیا به نفع ایشان کنار می‌روید یا خیر؟ خاطر نشان کرد: اول اینکه من قصدی الان برای نامزد شدن در این انتخابات ندارم و از سویی نیز معتقدم باید تصمیم گیری نهایی مجموعه نیروهای اصولگرا در این حوزه صورت گیرد و بر روی هر کسی که به توافق رسیده‌اند از وی حمایت می‌کنیم.


کد مطلب: 293598

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/293598/پاسخ-هدایت-خواه-حضورش-انتخابات-آینده-زارعی-نماینده-نیست-تصمیم-نیروهای-اصولگرا-حمایت-می-کنم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1