تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۲۹۲۶۳۹

سوگندی که استاندار خورد / احترام خاص برای حسن نوروزی / برای من «سمینار، ممینار» نکنید

۲۲
۰
کبنا ؛
حاشیه دیگر نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، واکنش استاندار به مدیرکل ورزش و جوانان بود که پاسخ یک نامه حسن نوروزی را نداده بود و برای توجیه عملکردش در جذب اعتبارات پژوهشی از اگر و "نمی‌دانم" و "فکر کنم" استفاده کرد.

استاندار که قبل از آن هم به مدیران زیادی تذکر داده بود بیان کرد: ببینید من برای همه شما احترام قائلم ولی باید صادقانه حرف بزنم؛ آقای علوی مدیریت کردن که فقط مدیریت چمن فوتبال و پیست نیست، مکاتبات و پیگیری امور مردم هم مهم است؛ "نمی‌دانم و حدس می‌زنم و فکر می‌کنم"، مدیریت کردن نیست!

بعد از آن احمدی در توضیحاتی به مدیران گفت که برخی پژوهش‌ها در سطح ملی با اعتبارات کلان انجام می‌شود اما گاهی در این استا با چند میلیون می‌شود مسائل کوچکتری که البته مشکل‌ساز هستند را حل کنیم.

جا انداختند که هر کس در زمین محل پروژه‌ای دراز بکشد، چیزی به او می‌دهند!

او برای حرفش مثال زد مثلا همین معارضات اجتماعی که مثل یارانه که در ذهن ما کردند که پول امام زمان (عج) است، در این استان جا افتاده که هر جا قرار است پروژه‌ای احداث شود اگر برویم و در زمینش دراز بکشیم بالاخره چیزی گیر ما می‌آید؛ اتفاقا" کار عده‌ای هم تحریک این معارضین است؛ بنابراین با آسیب‌شناسی و پژوهش روی این معضل اجتماعی می‌شود به نتایجی برسیم، همیشه که نباید از سرباز و تفنگ استفاده کرد گاهی با یک پژوهش می‌توان به مدیران کمک کرد که چگونه معارضین را قانع کنند؛ اگر یک پژوهش دو کلام هم به ما یاد بدهد، ارزشش را دارد.

نوروزی این کارها را خوب پیگیری کردند

استاندار با قدردانی از حسن نوروزی برای پیگیری موضوع اعتبارات پژوهشی و رصد عملکرد ادارات تأکید کرد که آقای نوروزی این کارها را به خوبی پیگیری کردند.

به نسبت جلسات قبل، که امر و نهی‌ها زیاد بود در چند جلسه اخیر، آقای استاندار برای حسن نوروزی احترام خاصی قائل بود.

در ذوقمان زدید/ حوصله کنید

از دیگر حواشی این نشست وقتی بود که ابراهیم کشاورز، مدیرکل اقتصاد و دارایی و مجید باقریان مدیرکل تحول اداری قصد ارائه پیشنهاد داشتند و استاندار گفته بود که بگذارید به یک جمع‌بندی برسیم و در پایان پیشنهادات را بشنویم.

وقتی نوبت به بخش پیشنهادات رسید، استاندار که یادش بود اجازه پیشنهاد دادن به ابراهیم کشاورز را نداده بود، گفت حالا نوبت شما ست که کشاورز هم به مزاح گفت که "چنان تو ذوق ما زدی که نمی‌دانم چه بگویم"!

استاندار هم گفت اصلا بحث تو ذوق زدن نیست آن موقع دستور کار بررسی می‌شد و روال کار رعایت شود بهتر است، شما هم حوصله کنید تا جلسات روی روال هدفمندی جلو بروند.

مجید محنایی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم در تذکری گفت که چندبار در جلسات مطرح شد که کارگروه پژوهش زیرمجموعه معاون اقتصادی است ولی در این جلسه مهم آن را زیرمجموعه معاونت سیاسی آوردند که باید اصلاح شود.

چه تضمینی است مدیران بعد از ما دوباره از صفر شروع نکنند؟ مدیران حتی یادشان نیست که چه برنامه‌ای دادند چه برسد به اجرای آن!

بعد از آن نیز چند نفر از فرمانداران ابهاماتی را مطرح کردند؛ بهشتی، فرماندار دنا گفت که این همه برنامه تدوین می‌کنیم چه تضمینی هست مدیران بعد از ما دوباره از صفر شروع نکنند؟ پشتوانه اجرایی این برنامه‌ها چیست؟

پوزش، فرماندار کهگیلویه نیز گفت مدیران ما که این همه زحمت می‌کشند و با این همه جلسه برنامه‌های را تدوین می‌کنند، در میدان اجرا حتی یادشان نیست چه برنامه‌ای را به سازمان مدیریت برنامه‌ریزی دادند چه برسد به اینکه بخواهند مطابق این برنامه‌ها عمل کنند!

نیازی به پاسخ نیست، کار خودت را بکن و جلو برو

بعد از این که سوالات و ابهامات دیگری هم مطرح شد، حسن نوروزی- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قصد پاسخ دادن به آن‌ها را داشت که استاندار گفت نیازی به پاسخ نیست، توضیحی بدهید و رد شوید اگر قرار باشد اینجا پاسخ همه چیز را بدهید به هیچ چیز نمی‌رسیم بنابراین آقای نوروزی "کار خودت را بکن و جلو برو".

اما حاشیه‌های این نشست فقط به همین موارد ختم نشد؛ استاندار در بخش پایانی که میکروفون کامل در اختیارش قرار گرفت هم حرف‌های مهمی زد و برخی از سیاست‌های کاری‌اش را تشریح کرد.

شیوه من این است، اهل تفویض اختیاراتم نیستم

احمدی گفت که گذشتگان هم بر مسائل نظارت می‌کردند اما من به همه مدیران بگویم که من خودم شخصا" و بدون واسطه نظارت می‌کنم و هرجا قانون گفته استاندار این کند و آن کند به هیچ عنوان اهل تفویض اختیار نیستم! مگر اینکه نباشم و مورد خاصی را به دیگری واگذار کنم.

استاندار ادامه داد که من را هیئت دولت اینجا نفرستاده که مشکل اضافه‌کار کارمندان استانداری یا سوخت خودروها را حل کنم بلکه کارهای مهمتری دارم.

مدیرکل امور اداری و مالی حتما عرضه حل مشکلات را دارد، من کارهای دیگری دارم

مدیرکل امور اداری و مالی ما حتما عرضه دارد که مشکلاتی چون سوخت خودروها و اضافه‌کارها را حل کند، من اگر ندانم اعتبارات سوخت چقدر است و چی شده کسی بر من خرده نمی‌گیرد اما باید حتما بدانم که اعتبارات پژوهشی چقدر است و کجا و چگونه هزینه شد.

فکر نکنید خسته می‌شوم، این شیوه کار تغییر نخواهد کرد

او به مدیرانش گفت فکر نکنید، استانداری تازه آمده و او کار حرف‌هایی می‌زند و بعد خسته می‌شود و رها می‌کند این پیگیری‌ها را؛ والله تا هر وقت اینجا باشم از این شیوه دست بر نمی‌دارم و اول از مصوبات قبلی را مرور می‌کنم و می‌پرسم که برای فلان کار و تا الان چه کردید؟ فقط هم از مدیرکل می‌خواهم؛ مدیر بدون اطلاعات و تسلط بر جزئیات بودجه و قانون را نمی‌پذیرم.

نمی‌دانم شما مدیران به چه عادت کردید اما من اینگونه‌ام

او گفت که از مدیر قبول نمی‌کنم که بگوید حدس می‌زنم، شاید، فکر کنم بلکه باید مسلط باشد؛ نمی‌دانم شما قبلا به چه شیوه‌ای عادت کردید اما این شیوه من است، نه سخت‌گیری بی‌مورد نه راحت رد شدن از مسائل و رها کردن بی‌نتیجه موضوعات؛ این شیوه من تغییری هم نمی‌کند.

۸۰ درصد وقتم در اتاقم هستم در بقیه موارد هم شیشه خودرویم پایین است

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که من به عنوان استاندار ۸۰ درصد وقتم را در اتاق کارم می‌گذرانم و ۲۰ درصد بقیه را هم مدیری نیستم که راحت‌طلبی کنم با خودرو هم که هستم شیشه خودرو را پایین می‌کشم و می‌پرسم و می‌روم و می‌بینم.

از اتاق کارتان پروژه‌ها را با امکانات پیشرفته رصد کنید

ما مدیران هم اینگونه باشید، می‌شود هم در اتاق کار بود هم امورات و پروژه‌ها را از راه دور دید و کنترل کرد؛ امکانات پیشرفته‌ای وجود دارد و قرار نیست مدیرکل هر روز محل کارش را ترک کند و این‌ور و آن‌ور باشد.

او گفت که مصداق این بیرون رفتن کاری من همین درختان بلوطی است که رفتم و دیدم؛ هرچه هم ببینم بدون تعارف تذکر می‌دهم و برخورد می‌کنم؛ ابتدا تذکر برادرانه و بعد مراحل بعدی.

به "سمینار- منیمار" اعتقادی ندارم/ آنجا فقط موز و نهار ضرر می‌کنیم شیوه‌های بهتری هست

حاشیه دیگر این نشست وقتی بود که یکی از اعضا پیشنهاد برگزاری یک سمینار برای آشنایی مدیران با برنامه ششم را داد؛ احمدی گفت حقیقتا به این "سمینار، منیمارها" اعتقادی ندارم، اینجا فقط موز و نهاری ضرر می‌کنیم، مدیران خودشان کارشناس بودجه دارند، کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم هستند و وظیفه دارند که ابهامات مدیران را برطرف کنند.

اگر شما مدیران به جای این کارگاه‌ها به شکل کاربردی و مؤثر در همین جلسات با شیوه‌هایی که اشاره شد وقت بگذراند، کارهای مهمی می‌شود انجام داد.

استاندار توضیح داد: برنامه دستگاه‌ها را به شکل مجموعه‌ای می‌خواهم، مثلا برنامه جهاد کشاورزی با همه ادارات تابعه‌اش از امور عشایر تا دامپزشکی و تعاون روستایی و مرکز تحقیقات می‌خواهم و مجموعه‌های همگنی مثل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و اینا را هم با هم می‌خواهم.(کریم بنام)



نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد سرافراز
Iran, Islamic Republic of
من که مایوسم از ایشان
فردین
Iran, Islamic Republic of
خدا پشت وپناهت باشد استاندار محترم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
ولا مرد گرونیه اگه عمل کنی ولی منه ای استان خیلی سخته
Iran, Islamic Republic of
در عجبم که مدیر برنامه ریزی استان که در زمان استاندار قبلی ، مرتب زیر سئوال بود ، نزد این استاندار ، مرتب تکریم می شود !!!!!!!

این است قدرت تاجگردون !!!!!!!!!!!!!!!!!
مدیر
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه تا آخرش بمونه همینجوری
Iran, Islamic Republic of
واقعا این چه توع ادبیاتی است؟؟
بويراحمد گرمسير
Iran, Islamic Republic of
والا حق بویراحمد همینه وقتى ایقد به فرزندخودشون بدبینن...هى کاکاگرى وکو رفتى
کریم
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت جناب استاندار.با این مدیران فاقد تخصص باید اینگونه برخورد کرد.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
شما که جند هفته بیش از دست نوروزی شاکی بردی جه طور یکدفعه تعریف و تمجید ازش میکنی به نظر میرسه دیدار با تاج کردون کار خودش را کرد وکرنه انصافن نوروزی ادم ضعیفی هست
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
خوب ، پس اقای نوروزی هم ابقا شد ، مگه تاجگردون مرده باشه ،
....
Iran, Islamic Republic of
انشاا... موفق باشی و سر بلند جناب استاندار عزیز
كمال
Iran, Islamic Republic of
کشاورز باید هم ذوق فراوان داشته باشه که فک و فامیلاش با تمام قوا استخدام شدن...بچیل مردم هم بیکار.
دوست
Iran, Islamic Republic of
هرچه دکتر تاجگردون بگه خودشه نه هرچه استاندار بگه
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
کارش درسته استاندار
برنامه وبودجه کبکیان
می طلبد چنین افرادی مدیریت نمایند تا کارها بصورت کیفی انجام گیرد.
دوست
Iran, Islamic Republic of
.. تاجگردون براین استان پایاتی ندارد
کلو
Iran, Islamic Republic of
دوصد گفته چون نیم کردار نیست
کارگر
Iran, Islamic Republic of
اگر یه فکری سی مطالبات کارگران کارخانه قند بکنه هم خوبه
اسلام علیک یا امام محمد باقر علیه السلام
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار مشخص خیلی بی حوصله هستی در حقیقت یا باید گوش کنی تا مدیران حرف هاشون بدن شما رفع اشکال وشبهه کنید اگر واقعا راه کار داری ارائه بده یا اصلا .. بر می آید که حضرتعالی زیاد با کار ومدیریت کلان مثل استانداری وپاسخگویی به مشکلات بر نمی آیید لطف کنید بزرگواری کنیید صبورانه حرف های مدیرانت را بشنو قاطعانه پیگیری کن وقاطعانه پاسخ و جواب بخواه وحرمت وحریم خصوصی وشخصییتی همکارانت را حفظ وحرمت بدار گرد وخاک ورگبار که باران نمی شود اخم تخم حضور در جلسه شیوه مسلمان ودیندار نیست آرزوی قلبی ما موفقییت وسربلندی حضرتعالی وسربلندی وموفقییت استان غیورپرور کهکیلویه وبویر احمد است
علی
Iran, Islamic Republic of
لطف کن از مدیرا آزمون مدیریت بگیر جناب استاندار عزیز
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب استاندار محترم
لطف کن از تمام مدیرا ن دستگاه ها آزمون مدیریت بگیر
حاج همت
Iran, Islamic Republic of
عزیزم از نوذری که کار بلدتر نیستی اخرش اونم خسته شد و رفت
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1