کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد:

در اماکن متبرکه برای اشتغال زنان بی‌سرپرست برنامه‌ریزی شود

25 آبان 1396 ساعت 20:43

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: زنان نقش تأثیرگذاری در ترویج فرهنگ وقف دارند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: زنان نقش تأثیرگذاری در ترویج فرهنگ وقف دارند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی پور در نشست کمیته بانوان مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه زنان نقش تأثیرگذاری در ترویج فرهنگ وقف دارند، اظهار کرد: با ایجاد موقوفات در حوزه سلامت استان، می‌توان اقدامی ماندگار برای نسل‌های آینده انجام داد.
جنتی‌پور با اشاره به اینکه با گسترش وقف در استان بسیاری از محرومیت‌ها از بین می‌رود، بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه استان به‌عنوان متولی، صیانت نگهداری از موقوفات را بر عهده دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به وجود شائبه‌هایی در خصوص هزینه کرد پول موقوفات و بقاع متبرکه، اظهار داشت: پول موقوفات در جهت نیت واقف هزینه می‌شود که حدود ۴۰ درصد آن صرف هزینه عمرانی بقاع، ۳۰ درصد صرف هزینه مدیریت، ۲۰ درصد صرف هزینه کارهای فرهنگی در بقاع و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز برای اقدامات فرهنگی استان به‌حساب خزانه واریز می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه نباید نیت واقف تغییر کند و باید به آن عمل شود، تصریح کرد: وقف دارای مسائل شرعی و قانونی است که مردم آگاهی‌های خود را نسبت به این مسائل افزایش دهند.
به گزارش کبنا، زهرا حسینی عضو کمیته بانوان خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، اظهار کرد: وقف یک‌ نهاد بشری و همزاد انسان است، و سابقه آن به لحاظ وجود حس خیرخواهی و نوع‌دوستی در ذات انسان به درازای تاریخ زندگی و قدمت بشر است.
حسینی افزود: وقف اسلامی، در قالب جدید خود که توأم با تنوع، پایداری، هدفمندی و آرمان‌گرایی دینی است، توسط پیامبر گرامی اسلام پایه‌گذاری شده است.
وی ضمن تبریک به مناسبت روز وقف، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در تاریخ اسلام به‌عنوان اولین واقف به شمار می‌آید، همچنین امام حسن(ع) نیز متولی موقوفات حضرت علی (ع) بود.
این فعال اجتماعی بابیان اینکه بانوان می‌توانند نقش مؤثری را در امور خیریه در خانواده‌ها و جامعه داشته باشند، اظهار داشت: از آقای جنتی پور خواهشمندیم که فضایی را در اماکن متبرکه جهت ایجاد کارگاه‌های آموزشی و ایجاد بازارچه‌های سنتی جهت اشتغال زنان نیازمند و سرپرست خانوار به بانوان اختصاص دهند.
 


کد مطلب: 292564

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/292564/اماکن-متبرکه-اشتغال-زنان-بی-سرپرست-برنامه-ریزی-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1