کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جوابیه‌ای به مطلب مشاور فرهنگی «سردار هاشمی»؛ فکر نکنم سردار با سخنان شما موافق باشد

23 آبان 1396 ساعت 20:47


میرآرش تقوی
بعد از انتشار مطلبی با عنوان «توصیه‌های مشاور فرهنگی «سردار هاشمی»؛ هشدار، آیا جوانمردی است که ….» [کلیک کنید] یکی از مخاطبان در پاسخ به این مطلب، متن زیر را برای این سایت خبری ارسال کرده است.
در ابتدا لازم میدانم حادثه دردناک زلزله در مناطق غربی کشور عزیزمان را خدمت مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تسلیت عرض کنم و از خداوند منان برای درگذشتگان آمرزش و برای بازماندگان صبر و گشایش تمنا کنم، و اما بعد...
مدتی است که در فضای سیاسی شهرستان کهگیلویه حرکتی سازمان یافته در جریان است تا با منکوب کردن منتقدان فضا را بسوی اختناق سوق دهند و هزینه انتقاد را آنقدر بالا ببرند تاکسی جرات نقد را به دل راه ندهد.
در صورتی که در تعالیم دینی ما شیعیان انتقاد امری پسندیده و مایه برکات بسیار ذکر شده است و از علما و روحانیون انتظار نمی‌رود در مزمت انتقاد قلمفرسایی کنند، اما متاسفانه نوشتاری از سوی روحانی عزیز جناب حجت‌الاسلام سید عبدالله دانشی منتشر گردید که حقیر می‌کوشم در حد بضاعت نکاتی را به ایشان یادآوری کنم.
جناب دانشی شما حتما بهتر از حقیر از جایگاه نقد و منتقد در آموزه‌های دینی ما مسلمانان آگاه هستید مگر امیرالمومنین نفرمودند؛ «فَلا تَکُفُّوا عَن مَقالَهٍ بِحَق، اَو مَشُورَهٍ بِعَدلٍ، فَاِنی لَستُ فی نَفسی بَفوقِ اَن اُخِطیءَ، ولا آمَنُ ذلِکَ مِن فِعلی اِ‌لا ان یَکفِیَ اللهُ مِن نَفسی ما هُوَ اَملَکُ بِهِ مِنی...؛ از گفتن حق یا رأی زدن در عدالت باز نایستید که من نه برتر از آنم که خطا نکنم و نه در کار خویش از خطا ایمنم، مگر اینکه خدا مرا در کار نفس کفایت کند که او از من بر آن تواناتر است.» می‌بینید که حضرت آنچنان سعه صدر دارد که می‌گوید خظاهای مرا به من گوشزد کنید. این امیر المومنین است که اینچنین می‌گوید.
مسلماً امام (ع) به حکم آیه تطهیر، از هر لغزشی مصون و معصوم است ولی در عین حال در اینجا به فرهنگ انتقاد پذیری و خطاپذیری کارگزاران خود اشاره می‌کند.
پس شما که ملبس به لباس تبلیغ دین هستید، چگونه با چنین لحنی بر منتقدان می‌تازید و هر گونه نقد از یک شخصیت اجرایی را حسدورزی و توهین قلمداد می‌کنید؟
آیا سردار هاشمی معصوم‌‌اند؟ یا جامعه را شایسته برخورداری از حقوقی که امام معصوم معین فرمودند، نمی‌دانید؟
شما آشکارا انتقاد از سردارهاشمی را فتنه و منتقدان را فتنه‌گر نامیدید! باکدام ادله کسانی را که وعده‌های انتخاباتی یک نماینده را گوشزد می‎کنند و کاستی‌ها را تذکر می‌دهند فتنه‌گر می‌دانید؟
آزادی بیان یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود که به برکت خون پاک هزاران شهید به بارنشست والحمدلله زیر سایه نظام اسلامی فضای آزادی محقق شد برای من جالب است که استفاده از برکات خون شهدا و نظام اسلامی از نظر شما فتنه‌گری است.
ما همه سربازان نظام اسلامی هستیم و به این سربازی افتخار می‌کنیم و از قضا چون خود را امانتدار شهدا می‌دانیم مسوولان را نقد می‌کنیم و وعده‌هایی را که به مردم دادند را یادآور می‌شویم که خدا میداند وعده کذب و در نتیجه ناامید کردن مردم که پشتوانه نظام اسلامی هستند اصل فتنه و فتنه گری است.
سید بزرگوار شما منتقدان به سردار هاشمی را اینگونه با افراد ستم‌کار مقایسه کنید.
من مطمئنم خود «سردار هاشمی» با این نوشتار موافق نیستند، چرا که ایشان مسلمانند و حتی بی‎محبتی به خود را اینگونه قیاس نمی‌کنند.
سید بزرگوار شما که روحانی هستید و اینگونه که خود فرمودید در تبلیغات انتخاباتی حضور داشتید، براستی چگونه؛
وقتی کاملاً برنامه‌ریزی شده در سخنرانی‌ها، متینگ‌ها و دیدارها خدمات سی و چند ساله نظام اسلامی را انکار می‌کردند و خدمات نمایندگان قبل را که از قضا هم لباس شما هم بودند به هیچ می‌انگاشتند، احساس نکردید، فتنه‌ای در جریان است؟
وقتی که با برخی کارهای نادرست انتخابات از روال طبیعی خود خارج شد، تذکر ندادید.
وقتی بعضی سوگندها علناً و به سادگی شکسته شدند بنا به وظیفه شرعی و ذاتی‌ خود اقدامی نکردی.
جناب دانشی شما می‌فرمایید این حسدورزی‌ها برای ایجاد خلل در طرح توسعه قدرتمندانه کهگیلویه سازماندهی شده‌اند! منظور شما کدام طرح توسعه است؟
مگر شما از چیزی خبر دارید که ما نداریم؟
آنچه مشهود است سهم حداقلی کهگیلویه در اعتبارات و محرومیت نخبگان کهگیلویه از پست‌های مدیریتی استان است پس کجاست طرح قدرتمندانه توسعه کهگیلویه؟
جناب دانشی بنده حقیر روحانی زاده هستم و حفظ قداست و شان روحانیت برایم از جان هم واجب‌تر است اما برایم جالب است چطور وقتی تیم رسانه‌ای سردار هاشمی سید روحانی خدمتگذاری را که به گواه مردم کهگیلویه زندگیش را صرف حل مشکلات مردم کرده أست را القاب نادرستی دادند، رگ غیرت شما اینگونه ورم نکرد که امروز حرمت خدمات سردار را قیاس می‌فرمایید؟
خداوند همه ما را هدایت کند تا قلم و قدم را جز برای رضای خدا بر نداریم و سایه پر نعمت مقام معظم رهبری و نظام مقدس اسلامی را بر مرز و بوم ایران مستدام بدارد. انشاالله.


کد مطلب: 291736

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/291736/جوابیه-ای-مطلب-مشاور-فرهنگی-سردار-هاشمی-فکر-نکنم-سخنان-موافق-باشد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1