کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پارک علم و فناوری استان راه اندازی شده است/ راه‌اندازی مرکز توسعه فن‌آوری نفت و گاز در گچساران

23 آبان 1396 ساعت 15:54


رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: با آنکه تأسیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۸۵ در سفر دولت وقت به تصویب هیات دولت رسیده بود، اما متاسفانه به دلیل عدم واگذاری زمین از طرف دولت‌های وقت موفق به اخذ موافقت نامه اصولی نشده بود.
سید شمس الدین هاشمی اظهار داشت: خوشبختانه به همت مسوولان استانی در ابتدای سال ۹۶ و پس از تهیه و ایجاد بخش مهمی از زیرساخت‌ها و دفاع ازطرح توجیهی پارک استان، در شورای گسترش آموزش عالی موافقت نامه اصولی این پارک به تصویب رسید.
هاشمی تصریح کرد: اگرچه این پارک کمی دیرتر از مابقی استان‌ها راه اندازی شد، اما خوشبختانه رشد قابل توجه و مطلوبی داشته است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت فعلی پارک بیان داشت: از ابتدای سال جاری پارک دارای ردیف بودجه‌ای هزینه‌ای شد که این اتفاق به یمن سفر ریاست محترم جمهوری در سال گذشته بوده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ساختمانی بسیار مناسب در شهر یاسوج با زیربنای مفید هزار متر مربع خریداری شده است که پس از تجهیز به ساختمان مرکزی پارک اختصاص داده خواهد شد.
هاشمی اذعان داشت: در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان و با تأیید هیات امنای دانشگاه پیام نور کشور مصوب شد زمینی به مساحت ده هکتار که در آن سوله ای با زیربنای حدود ۲۵۰۰ متر مربع قرار دارد در نزدیکی مرکز استان به فضای پارک استان اختصاص داده شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به تلاش‌های انجام شده در راه اندازی پارک در دو سال گذشته اضافه کرد: باید از زحمات معاون محترم علمی و فناوری رییس جمهور، سرپرست سابق وزارت علوم، استاندار سابق و فعلی استان و رییس دانشگاه یاسوج در جهت راه اندازی پارک صمیمانه تشکر کنم.
وی با اعلام اینکه روند جذب و استقرار شرکت‌ها در پارک استان به زودی آغاز خواهد شد اظهار داشت: استان ما دارای ایده‌های بکر، مخترعان، نخبگان، فناوران و چهره‌های خلاقی است که در صورت حمایت می‌توانند محصولاتی با قابلیت بالای تجاری سازی تولید نمایند و گام‌های بلندی در تولید اقتصاد دانش بنیان استان بردارند.
وی با اشاره به حضور دکتر ستاری در گچساران گفت: معاون محترم رییس جمهور از تلاش ها و پیگیری ها در سطح استان بخاطر راه اندازی این پارک تشکر کرد.
وی در پایان اظهار داشت: نماینده مردم شریف گچساران و باشت نیز از زحمات صورت گرفته جهت تاسیس پارک استان تقدیر کرد.
هاشمی در پایان تاکید کرد: مقرر شد پارک علم و فناوری استان با همکاری فرمانداری گچساران، مجتمع آموزش عالی گچساران و دانشگاه آزاد در جهت تأسیس یک مرکز رشد با محوریت نفت و گاز دراین شهر به عنوان زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان اقدام کند.


کد مطلب: 291730

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/291730/پارک-علم-فناوری-استان-راه-اندازی-شده-راه-اندازی-مرکز-توسعه-فن-آوری-نفت-گاز-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1