کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توزیع کمک‌های کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در مناطق زلزله‌زده / کیانی: تشکیل ستاد ویژه حمایت از زلزله‌زدگان در اتاق بازرگانی یاسوج / جهانبین: هلال احمر استان در آمادگی کامل است (+تصاویر)

23 آبان 1396 ساعت 18:57


رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت:ستاد ویژه‌ای در اتاق بازرگانی یاسوج به منظور حمایت از مردم مناطق زلزله زده تشکیل شده است.
به گزارش کبنا از یاسوج، نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی و کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه در محل استانداری به ریاست علی محمد احمدی استاندار این استان برگزار شد.
محموله کمک‌های مردمی کهگیلویه و بویراحمد به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاروان کمک‌های مردمی و بخش خصوصی و دولتی استان به طور منسجم و یکپارچه به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال می‌شود.
علی محمد احمدی عصر امروز سه شنبه،۲۳ آبان ماه در نشست ستاد بحران استان ضمن تسلیت حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه، افزود: این حادثه یک حادثه بی‌سابقه و فاجعه بزرگی بود که برای بازماندگان صبر عاجل و برای جانباختگان علو درجات از درگاه خداوند خواستاریم.
وی با بیان اینکه مردم ایران همواره مردمی نوع دوست هستند، بیان کرد: به تبع در اقدامات انسان دوستانه ملت ایران و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران سخت همیشه پیش گام بودند و برای کمک رسانی به همنوعان خودشان هیچ گاه کوتاهی نکرده اند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آنچه رخ داده به دلیل وضعیت توپوگرافی منطقه کرمانشاه بسیار وسیع است.
احمدی تصریح کرد: این حادثه به خوبی در حال مدیریت است، و در سطح کشور اقلام و اکیپ‌ها اعزام شده است و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز باید به شکل یکپارچه آنچه در توان داریم را به شکل یک کاروان منسجم به مناطق زلزله زده اعزام کنیم.
وی اقلام و وسایل مورد نیاز زلزله زدگان را آب، پتو و غذا و گروه خونی +O و -O عنوان کرد و ادامه داد: دولت به تنهایی نمی‌تواند همچنین حوادثی را مدیریت کند، بنابراین باید همه دست به دست هم دهیم تا این گونه اتفاقات به خوبی مدیریت شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: با تقسیم کار در سطح ادارات استان با محوریت اتاق بازرگانی یاسوج، هلال احمر، بسیج و سپاه پاسداران و ستاد بحران صورت گیرد تا اینکه ان شاء الله کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به خوبی جمع آوری شود و طی یک مراسم خاص و در قالب یک کاروان منسجم روز پنجشنبه، ۲۵ آبان ماه به مناطق زلزله شده ارسال شود.
در این نشست اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه ستاد بحران دانشگاه در همان روزهای اول تشکیل شد، اظهار کرد: بر اساس اعلام ستاد مرکزی بیماران و مصدومان به گروه خونی  +O  نیاز دارند که انتظار می‌رود در این زمینه مساعدت های لازم را داشته باشند.
ایلامی گفت: وضعیت آب آشامیدنی مناطق زلزله زده مناسبت نیست که در این موقع به آب معدنی بیش از هر چه دیگر نیاز است.
اورنگ ایلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: سه دستگاه آمبولانس با ۹ کارشناس فوریت های پزشکی به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند.
وی افزود: اعلام آمادگی کرده ایم که در صورت نیاز ۲۱ پزشک، ۶ متخصص ۱۵ پرستار و سه ماما، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد اورژانس را به مناطق زلزله زده ارسال کنیم.
جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج نیز در این جلسه با تسلیت حادثه دلخراش زلزله در مناطق کرمانشاه، اظهار کرد: ستاده ویژه‌ای در اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور حمایت از مناطق زلزله‌زده تشکیل شده است که اکنون دو دستگاه تریلی آب معدنی بارگیری شده است و یک تریلی آب معدنی هم فردا بارگیری می‌شود.
کیانی افزود: ۶ هزار عدد انواع کنسرو نیز تهیه شده است که آن را هم برای اعزام به مناطق زلزله زده به زودی بار کامیون خواهیم کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویرحمد گفت: جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمدآماده جمع‎‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان است.
امان‌الله جهانبین با تسلیت حادثه تلخ زلزله در استان کرمانشاه گفت: بعد از این حادثه تلخ اکیپ‌های جمعیت هلال احمر در تمام شهرستان‌های استان به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی دایر شده و ما آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم برای ارسال به مناطق زلزله‌زده هستیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: درحال حاضر نیروهای EOC و نیروهای واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان در آمادگی کامل به سر می‌برند و در صورت اعلام نیاز به منطقه اعزام خواهند شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر چهار چادر جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد برای جمع‌آوری کمک‌های مردم در میدان هفت تیر، میدان شهدای نیروی انتظامی(فلکه ساعت سابق)، بازار سبزی فروشان شهر یاسوج و درب جمعیت هلال استان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی دایر شده است.
این مسؤول با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در سایر شهرستان‌های استان، تصریح کرد: پایگاه‌های هلال احمر در شهرستان کهگیلویه، شهر دهدشت بلوار شریعتی روبروی پارک جنگلی، میدان مرکزی شهر دهدشت صندوق سیار برپا است.
وی تصریح کرد: پایگاه‌های هلال احمر در شهرستان بهمئی، فلکه مرکزی لیکک فلکه قدس برپا است، ضمن اینکه مردم در شهرستان‌ دنا به چهار راه نیروی انتظامی جنب بانک کشاورزی بوم گرد رئیسی در شهرستان باشت خیابان اصلی جنب درمانگاه، شهرستان لنده میدان مرکزی لنده، شهرستان چرام جنب داروخانه شبانه روزی صندوق سیار و در شهرستان گچساران چهار راه گچساران جنب بانک ملی شعبه زیر گذر جنب بازار تره بار صندوق سیار مراجعه کنند.
همچنین امان‌الله جهانبین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویرحمد نیز در این نشست گفت: جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با راه اندازی و ایجاد ۱۸ پایگاه در سطح استان آماده جمع ‎ ‌ آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان به زلزله زدگان کرمانشاه است.
فیض الله پاسره، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰۰۰باطری آب معدنی ۱٫۵ لیتری و یک تانکر آبرسانی سیار به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال کرده‌ایم.
 
 
رستم حسن زاده، مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: ظرفیت خونی و فرآورده هیا خونی استان با استقبال مردم طی دیروز پر شده است اما گروههای خونی او منفی و مثبت می توانند به مراکز خون گیری ما مراجعه کنند تا آزمایشات لازم بعمل آید که در صورت نیاز از آنها خونگیری شود.
سرهنگ داریوش مثنوی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بویراحمد بیان کرد: در حال جمع اوری کمکهای نقدی و غیر نقدی مردم استان به زلزله زدگان استان کرمانشاه هستیم و ارسال دو واحد نانوایی سیار را در برنامه داریم.

 
 


کد مطلب: 291725

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/291725/توزیع-کمک-های-کهگیلویه-بویراحمدی-ها-مناطق-زلزله-زده-کیانی-تشکیل-ستاد-ویژه-حمایت-زلزله-زدگان-اتاق-بازرگانی-یاسوج-جهانبین-هلال-احمر-استان-آمادگی-کامل-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1