کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رضا توفیقی چرا حاضر به صحبت نشد؟

23 آبان 1396 ساعت 14:25


مقاله ارسالی

بعد از نزدیک به دو ماه از حضور علی محمد احمدی در مسند استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد و بروز برخی نگرانی‌ها در میان اصلاح طلبان فعال در ستاد دکتر حسن روحانی و اعتراض به روند انتخاب استاندار در نهایت دیروز جمعی از اعضای ستاد دکتر روحانی به همراه برخی از اعضای شورای هماهنگی اصلاح طلبان در سالن شماره یک استانداری با علی‌محمد احمدی دیدار کردند.
همه آنچه که در آن جلسه و البته جلسه هماهنگی قبل از ان در میان خود اصلاح طلبان گذشت چندان رسانه ای نشد و تنها برخی سخنان و صحبت‌ها به بیرون درج کرد که در مجموع به نظر می‌رسد فضای جلسه فضای آرام و صمیمی بوده است و اگر چه استاندار سعی کرده است کلی گویی کند ولی این سخنان برای شروع می‌تواند مثبت تلقی شود.
اما نکته جالب در این جلسه که برخی از رسانه‌ها نیز به آن پرداختند صحبت نکردن سید ضیاءالدین رضاتوفیقی رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی و از چهره‌های شناخته شده سیاسی استان است. دقیقاً دلایل این موضوع روشن نیست البته در تصاویر او در میانه میز کنفرانس نشسته است و آن گونه که گفته می‌شود بارها از طریق افراد مختلف و یا با نوشته از او خواسته شد که حرف بزند که در نهایت با درخواست از پشت میکروفون چنگیز هاشمی دبیر جلسه او خیلی کوتاه گفت: قصد سخنرانی ندارد و در دیداری که اعضای ستاد با استاندار خواهند داشت حرف خواهد زد.
هر چند تا پیش از این، این نشست بیشتر به پای ستاد نوشته می‌شد ولی این سخنان رضاتوفیق نشان می‌دهد که او عملاً دنبال فرصت جداگانه است تا در قالب رئیس ستاد به دیدار احمدی برود. احتمالاً وی متوجه شده است که احتمال اثرگذاری ستاد بیشتر از شورای هماهنگی است.
هم چنین شنیده می‌شود در جلسه هماهنگی قبل از این نشست برخی صحبت‌ها و ابراز نگرانی‌ها شده بود که احتمالاً این صحبت‌ها و نگرانی‌ها در انصراف رضاتوفیق از سخنرانی بی تأثیر نبوده است.
رضا توفیقی چندی پیش در مصاحبه ای که به نوعی سنگ پایه این نشست در آن ریخته شد ازموسی خادمی به نیکی یاد کرده بود و این موضوع با واکنش تند برخی اصلاح طلبان بویژه در شهرستان کهگیلویه مواجه شده بود. هیچ بعید نیست اثرات آن مصاحبه در جلسه دیروز نیز سبب برخی تصمیمات شده باشد.
با تمام این تفاسیر علی‌محمد احمدی که هنوز با فاصله از اصلاح طلبان حرکت می‌کند به احتمال زیاد اگر هم بخواهد کمی به این سمت بپیچد تنها یک نفر را می‌شناسد و آنهم رضاتوفیقی است و اختلافات احتمالی و جدایی در میان خود اصلاح طلبان بیش از هر کسی به این جریان و نیروهای آن ضربه وارد خواهد کرد. پس خوب است این جریان با حفظ روحیه نقد درون جریانی در بیرون تحکیم و وحدت خود را برای چانه زنی و فشار بیشتر در لایه‌های قدرت استانی حفظ کند.
حال باید منتظر نشست احتمالی اعضای ستاد روحانی با محمدعلی احمدی بود که ظاهراً وی بعد از صحبت‌های کوتاه رضاتوفیق با تکان دادن سر برگزاری چنین نشستی را تأیید کرد.


کد مطلب: 291719

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/291719/رضا-توفیقی-چرا-حاضر-صحبت-نشد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1