کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار پلیس فتا در باره اخاذی تلگرامی / استقلال دانشکده صنعت و معدن چرام /برخورد مرگبار وانت پیکان با موتورسیکلت / پول‌های بلوکه شده بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد / توقیف پژو با بیش از ۱۴ کیلو تریاک در بویراحمد

24 آبان 1396 ساعت 11:11



خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
زائرین اربعین حسینی شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند
با حضور مسؤولان زائرین اربعین حسینی شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند.

صبح امروز با حضور مدیرعامل و قائم مقام و معاونین شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه وبویراحمد آئین تجلیل از کارکنان زائر اربعین حسینی شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد.

سیدعلی لدنی‌نژاد در ابتدای این آئین با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین حسینی اظهار کرد: این حرکت بهترین و ماندگارترین حرکت برای نشان دادن ابعاد عظیم حماسه امام حسین و  کربلا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: حضور در این پیاده‌روی و مراسم حماسی و معنوی برای هر انسان آزاده مایه افتخار و توشه دنیا و آخرت خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه واقعه عظیم کربلا اظهار کرد: حضور کارکنان آبفای شهری استان در مراسم اربعین حسینی برای این شرکت مایه مباهات است.

لدنی‌نژاد عنوان کرد: راه امام حسین (ع) و یاران وفادارش  سریعترین راه برای رسیدن به سعادت و کمال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ارزش والای حرکت زائران کربلا تصریح کرد: مهم‌تر از همه این مسائل تداوم  روحیه حسینی و کربلایی در میان زائران کربلا است.

گفتنی است در  پایان این  مراسم از ۲۱ تن از  کارکنان زائر اربعین حسینی شرکت آب و فاضلاب  استان تجلیل شد.



 
۳۰ درصد از اعتبارات مصوب شده سال جاری کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد
رئیس برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰درصد از اعتبارات مصوب شده سال جاری کهگیلویه و بویراحمد در قالب اعتبارات استانی، نفت و بحران به کهگیلویه و بویر احمد تخصیص داده شد.
حسن نوروزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اعتبارات عمرانی اختصاص یافته برای پروژه‌های عمرانی استان اظهار کرد: مجموع اعتبارات عمرانی استانی که در سال جاری از اعتبارات نفت وماده ۱۸۰ سابق که در حال حاضر به اسم جزء ۴۷ ردیف ۵۵۰ هزار تعویض شده ۸۴۰ میلیارد تومان بوده است.
رئیس برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: هم اکنون مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی استانی، نفت و ماده ۱۸۰ کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شده است.
وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از جمع اعتبارات مصوب سال جاری کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شده ، بیان کرد: این اعتبارات در قالب، تخصیص اعتبارات استانی ۳۸ درصد، نفت ۴۸ درصد، ۳۶ درصد از بحران ماده ۱۰ و ۱۲ و ماده ۱۰ نیز ۳۰ درصد بوده که در سال جاری کمیته تخصیص استان آن را تخصیص اعتبار کرده است.
نوروزی با بیان اینکه در چند روز آینده اعتبارات پروژه‌های عمرانی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد، ابراز کرد: این اعتبارات در قالب اسناد خزانه اسلامی و تبصره پنج است.
رئیس برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: عمده تخصیص اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری از نوع اسناد خز انه بوده که با توجه به تجربه دستگاه‌ها در سال گذشته استقبال خوبی از سوی دستگاه‌های اجرایی جهت جذب اسناد خزانه صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه با تخصیص این میزان اعتبار جهت تکمیل پروژه های عمرانی استان روند رو به رشد را در استان شاهد خواهیم بود، عنوان کرد: رویکرد دولت در سال جاری بر اساس تمرکز زدایی اعتبارات عمرانی و افزایش سهم استان‌ها در بودجه عمومی از اعتبارات عمرانی است.
نوروزی افزود: همچنین در سال جاری برای اولین بار اعتباری بالغ بر ۱۰۴ میلیارد تومان از محل ارتقاء شاخص ها و ۲۱ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ارزش بر افزوده به استان کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده است.
وی گفت: ابلاغ اعتبار از محل ارتقاء شاخص‌ها و همچنین ابلاغ اعتبار از محل ارزش افزوده موجب افزایش ۱۳۰ میلیارد تومانی اعتبارات استانی کهگیلویه و بویراحمد شد.
رئیس برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: افزایش اعتبارات نفت از دو درصد به ۳ درصد نیز ۱۲۵ میلیارد تومان به اعتبارات اضافه کرده است.
نوروزی عنوان کرد: تا کنون ۲۵۵ میلیارد تومان از محل نفت و ورزش و ارتقاء شاخص‌ها افزایش اعتبار استانی را شاهد بودیم.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری با افزایش اعتبارات ماده ۱۸۰ ی که جزء " ۴۷" ردیف ۵۵۰ هزار بوده مبلغ ۳۰ میلیارد تومان افزایش اعتبار برای استان به وجود آمد.
 
اختصاص حقوق یک روز پرسنل اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد به زلزله‌زدگان کرمانشاه
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص حقوق یک روز پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان به زلزله‌زدگان کرمانشاه خبر داد.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص حقوق یک روز پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان به زلزله‌زدگان کرمانشاه خبر داد.
وی عنوان کرد: در یک اقدام انسان دوستانه پرسنل شاغل ستادی و عملیاتی این مرکز در سراسر استان حقوق کامل یک روز خود را به هموطنان زلزله زده استان کرمانشاه اختصاص دادند.
جلال پوران‌فرد افزود: این مبلغ مختصر به عنوان گام کوچکی از سوی پرسنل شاغل اورژانس ۱۱۵ استان است تا همدردی کوچکی در برابر این مصیبت بزرگ باشد و التیامی بر دردهای هم وطنان زلزله زده باشد.
وی ادامه داد: این مرکز از هیچ کمک انسان دوستانه دیگری برای جبران آسیبهای روحی و مالی هموطنان زلزله زده دریغ نخواهد کرد و آمادگی همه جانبه خود را برای کمک اعلام می‌کند.
 
افتتاح اولین نمایشگاه تاپ استری (گلیم تابلویی) در یاسوج
با حضور مسؤولان اولین نمایشگاه تاپ استری (گلیم تابلویی)در نگارخانه باران در یاسوج برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، معاون صنایع دستی، معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد و برخی از مسؤولین استانی و شهرستانی اولین نمایشگاه تاپ استری (گلیم تابلویی)در نگارخانه باران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با اشاره به اینکه هنر تاپ استری در واقع بافته‌های پود نمای ساده بافی هستند که نقوش آن با روش بافت آزاد ایجاد می‌شود و پود کاملاً روی تار را می‌پوشاند و نقش را می‌سازد اظهار کرد: می‌توان این بافته‌ها را آویزه تزیینی نیز نامید.
محمود باقری با بیان اینکه این نمایشگاه تلفیقی از هنر و خلاقیت است تصریح کرد: آثار موجود در نمایشگاه گلیم تابلوهایی است که طبیعت استان را به معرض نمایش قرار داده است.
وی گفت: در این نمایشگاه ۳۵اثر وجود دارد که علاقه‌مندان می‌تواند از تاریخ ۲۴لغایت ۳۰آبانماه ۱۳۹۶همه روزه از این نمایشگاه واقع در نگارخانه باران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بازدید کنند.
باقری با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف احیای هنر تاپ استری در استان افتتاح شده است ابرازداشت: تلاش داریم تا با حمایت از هنرمندان حوزه صنایع دستی استعداد های کهگیلویه وبویراحمد را شکوفا سازیم.
وی افزود: یکی از اولویت‌های مهم کاری مسئولان اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد اشتغال هر چه بیشتر و افزایش روزافزون تولید انواع محصولات صنایع دستی در استان با استفاده بهینه تر از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در این زمینه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بحث کیفیت انواع محصولات صنایع دستی استان از اهمیت ویژه‌ای برای مسؤولان این اداره‌کل برخوردار است.
باقری عنوان کرد: بهبود و افزایش کیفیت انواع محصولات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد زمینه فروش بهتر و آسان تر آنها را فراهم می‌کند.
برپایه این گزارش، هر ۳۵ آثار موجود در این نمایشگاه مربوط به هنرمند هم استانی سرکارخانم فریده اسماعیلی است.
 
 
مستقل شدن دانشکده صنعت و معدن چرام پیگیری می‌شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای مستقل شدن دانشکده صنعت و معدن چرام و برطرف کردن مشکلات فعلی این دانشکده تلاش می‌کنم.
علی محمد احمدی اظهار داشت: در سفری که به شهرستان چرام داشتم یکی از خواسته‌های مسئولان محلی و مردم مستقل شدن دانشکده صنعت و معدن چرام و یا اداره شدن زیر نظر دانشگاه یاسوج بوده که این خواسته مردم به جد پیگیری می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه مستقل شدن و یا الحاق دانشکده صنعت و معدن چرام باید در شورای گسترش آموزش و عالی مطرح شود، عنوان کرد: امیدوارم مجموعه مئولان و متولیان امر در این زمینه با نگاه مثبت اقدامات لازم را انجام دهند.
احمدی ابراز کرد: انتظار می‌رود مجموعه وزارت علوم در زمینه برطرف کردن مشکلات کنونی دانشکده صنعت و معدن چرام و همچنین تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز دانشجویان و دانشکده در کمترین زمان ممکن اقدام لازم را انجام دهند.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دانشکده صنعت و معدن چرام در گذشته زیر نظر دانشگاه یاسوج اداره می شد و متولیان امر بنا دارند بعد از این زیر نظر دانشکده نفت و گاز گچساران فعالیت کند که خواسته دانشجویان و مسئولان محلی مستقل شدن و یا زیر نظر دانشگاه یاسوج بودن است.
احمدی تاکید کرد: از هیچ کوششی در حد توانم برای برطرف کردن مشکلات کنونی دانشکده صنعت و معدن چرام دریغ نمی کنم و امیدوارم پیگیری های انجام شده منتج به نتیجه شود.



 
۳ کشته و مصدوم در برخورد وانت پیکان با موتورسیکلت
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از کشته و مصدوم شدن دو نفر در تصادف خودروی وانت پیکان با موتورسیکلت در جاده نقارخانه دوراهی علی آباد خبر داد .
"جلال پوران فرد" با بیان اینکه این حادثه ساعت ۲۰ و ۱۷ دقیقه دوشنبه شب،۲۲آبانماه ۹۶ به وقوع پیوست، گفت: با اعلام این خبر بلافاصله یک دستگاه آمبولانس از منطقه ۳ شهری به محل حادثه اعزام شد .
وی افزود: متاسفانه یکی از سرنشینان موتورسیکلت قبل از رسیدن آمبولانس بر اثر شدت ضربه در صحنه حادثه جان خود را از دست داد .
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سرنشین دیگر موتور سیکلت که بر اثر شدت ضربه دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود پس از دریافت اقدامات درمانی متناسب با وضعیت مصدوم توسط تکنسین های ۱۱۵اعزامی به بیمارستان شهید بهشتی انتقال داده شد .
پرانفرد با بیان اینکه راننده وانت پیکان نیز مصدوم و بصورت سرپایی مداوا شد، تصریح کرد: حال مصدوم سرنشین موتورسیکلت که به بیمارستان انتقال داده شد، وخیم گزارش شده است.
وی اضافه کرد: کارشناسان درحال بررسی علت این حادثه هستند.
 
آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع گرمسیری استان خبرداد .
سید اسدالله هاشمی در جمع خبرنگاران گفت:۸۰ نفر کارشناس و محیط بان درقالب ۲۶ اکیپ بمدت ۳ روز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکارممنوع گرمسیری استان را انجام خواهند داد
وی افزود: هر ساله به منظور اطلاع از وضعیت جمعیتی گونه های مهم حیات وحش، روند افزایشی یا کاهشی آن ها در فصل پاییز در تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع محیط زیست استان در حوزه گرمسیری کار شمارش حیات وحش انجام می گیرد .
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد هدف از این سرشماری ها را تخمین جمعیت کل و بز، در مناطق مختلف حوزه گرمسیری استان دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه مشاهدات سایر گونه ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم های سرشماری نیز ثبت می شود .
هاشمی تصریح کرد: امسال مطابق برنامه ریزی های انجام گرفته ۸۰ نفر کارشناس و محیط بان در قالب ۲۶ اکیپ به مدت سه روز حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع گرمسیری استان را شمارش خواهند کرد .
وی ادامه داد: در این سرشماری سه نفر ناظر از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، تشکل های زیست محیطی مردمی و همیاران افتخاری نیروهای این اداره کل را در این سرشماری همراهی خواهند کرد .
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: پس از این آمار برداری اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی شهرستان و تبادل نظر در جهت، چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.
 
 
 
فعالیت۲۸ باب جایگاه عرضه فرآورده نفتی و ۲۷ باب جایگاه CNG
مدیرعامل شرکت ملی بخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد ازفعالیت۲۸ باب جایگاه عرضه فرآورده نفتی و ۲۷ باب جایگاه CNG در استان خبر داد.
لطف‌الله مسعودی از نظارت کامل بر مراکز عرضه فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های سوخت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل سردی هوا و صعب العبور بودن برخی مناطق از سوی شرکت فرآوردهای نفتی استان عملیات نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های سوخت استان انجام گرفت.
مدیرعامل شرکت ملی بخش فرآورده‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جایگاه‌های عرضه سوخت در استان افزود:هم اکنون ۲۸ باب جایگاه عرضه فرآورده نفتی و ۲۷ باب جایگاه CNG فعال در سطح استان نسبت به عرضه سوخت‌رسانی فعالیت دارند.
وی از تشکیل گشت‌های منظم با حضور روسای نواحی و مسؤولان واحدهای خدمات مهندسی، سامانه هوشمند، HSE ، بازرگانی و روابط عمومی خبر داد و گفت: در راستای خدمات مطلوب، بررسی و رفع مشکلات و ارزیابی عملکرد متصدیان از همه جایگاه‌های سوخت استان بازدید می‌شود.
 
امضاء تفاهم نامه ٢٠٠ میلیون تومانی فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برای خرید کتاب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از تفاهم نامه ٢٠٠ میلیون تومانی این اداره کل با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برای خرید کتاب در استان خبر داد.
رضا دهبانی پور در جلسه فعالان عرصه کتاب استان با امام جمعه یاسوج گفت: آنچه مسلم است سرانه مطالعه مطلوب جامعه ما نیست و ارائه گزارش ها در حوزه کتاب به منزله رضایت از وضعیت کتابخوانی نخواهد بود .
وی با بیان اینکه این اداره کل برای سال ٩۶ یک تفاهم نامه ٢٠٠ میلیون تومانی با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انعقاد کرده افزود: این مبلغ برای خرید و اهداء کتاب به استان اختصاص داده شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری جشنواره انتخاب کتاب سال استان بیان کرد: بزودی فراخوان انتخاب کتاب سال استان منتشر خواهد شد و پس از دریافت کتاب های تازه به چاپ رسیده کار داوری و انتخاب کتاب های برتر انجام خواهد شد .
دهبانی پور بابیان اینکه وزارت ارشاد توجه ویژه ای به بحث کتاب و کتابخوانی در حوزه مساجد از طریق کانون های فرهنگی و هنری مساجد دارد، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجه ای از اعتبارات خرید تجهیزات مساجد به حوزه کتاب اختصاص دارد که خرید قفسه، میز مطالعه، کتاب و ملزومات فرهنگی مرتبط با کتابخوانی را شامل می شود .
وی با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری روستاهای دوستدار کتاب تصریح کرد: جلسات و برنامه ریزی های لازم برای مشارکت روستاها در این جشنواره ملی که از رویداد های مهم فرهنگی کشور در حوزه کتاب و کتابخوانی است در استان انجام گرفت .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باتوجه به ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه به صورت پایه ای ویژه برنامه های دوشنبه کتاب توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت سازمان بهزیستی در مهد کودک های استان برگزار می شود .
دهبانی پور همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان یکی از مهمترین رویداد فرهنگی استان عنوان کرد: با توجه به جلسه هماهنگی انجام گرفته هفته گذشته در موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور، نمایشگاه بزرگ کتاب کهگیلویه و بویراحمد بهمن ماه ٩۶ با حضور ناشران ممتاز کشوری در یاسوج برگزار خواهد شد .
وی طرح های فصلی خرید کتاب را یکی دیگر از برنامه های اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی در حوزه کتاب عنوان و اضافه کرد: اجرای این طرح یک ظرفیت خوبی برای علاقمندان به کتابخوانی ایجاد کرد .
جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد توسط بسیج ادارات
مسؤول بسیج ادارات کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مشارکت بسیج ادارات، کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم جهت ارسال به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه جمع‌آوری می‌شود.
ارژنگ تندپور با تسلیت واقعه تلخ زلزله در غرب کشور و جان‌باختن جمعی از هموطنانمان در استان کرمانشاه گفت: در راستا و اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر بسیج شدن همه مسؤولان به خصوص دستگاه‌های امدادی، نظامی و انتظامی برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور ، بسیج ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل جهت اعزام افراد بسیجی به مناطق زلزله‌زده را دارد.
مسؤول بسیج ادارات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به همین منظور از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج تمامی ادارات استان خواسته شده که کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را جمع‌آوری و جهت جمع‌بندی و ارسال به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تحول بسیج ادارات استانداری دهند.
وی تصریح کرد: در مناطق زلزله‌زده پتو، اقلام خوراکی و آب معدنی کالاهای مورد نیاز مردم است، ضمن اینکه در حوزه بهداشت و درمان به متخصصین مغز و اعصاب و جراحی عمومی اعلام نیاز شده که متخصصین داوطلب برای اعزام به بسیج جامعه پزشکی و یا بسیج ادارات مراجعه کنند.
این مسؤول تصریح کرد: همچنین صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای کمک به مردم کرمانشاه در برخی ادارات استان دایر شده است.
 
 
برگزاری کارگاه آموزشی تولید محتوای الکترونیکی در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کارگاه آموزشی تولید محتوای الکترونیکی در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.
نوروز هاشمی از برگزاری کارگاه آموزشی تولید محتوای الکترونیکی در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت: مرکز هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف افزایش مشارکت در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی در حوزه تولید محتوای الکترونیکی، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی تولید محتوای الکترونیکی کرده است.
وی افزود: کارگاه‌های آموزشی تولید محتوای الکترونیکی در راستای ارتقاء دانش فنی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:این کارگاه‌های آموزشی به صورت حضوری در دو سایت کامپیوتری مجهز پردیس شهید ایزدپناه و پردیس کوثر در نمیه اول آبان ماه با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.
هاشمی استقبال اساتید ،کارکنان و دانشجویان را از این کارگاه‌های آموزشی بسیار خوب توصیف کرد و گفت:مرکز هوشمند سازی دانشگاه فرهنگیان استان جز ۱۱ استان منتخب در سطح کشور بود که جهت برگزاری این دوره انتخاب شده بود و توانست به عنوان اولین استان این دوره را با موفقیت برگزار کنید.
 
پول‌های بلوکه شده بانک‌ها/مبالغ هنگفتی که مشکل بخش تولید کهگیلویه و بویراحمد را حل می‌کنند
مبالغ زیادی از مطالبات بانک‌ها در دست مردم بلوکه شده که بازگشت این مبالغ نقش مهمی در رونق واحدهای تولیدی خواهد داشت.
استان کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۶۵۰ واحد صنعتی دارد که حدود ۱۳۰ واحد از این تعداد راکد هستند و برای بازگشت به چرخه تولید و رونق مجدد نیازمند دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و رونق تولید هستند.
طرح‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد نقش بسزایی در ایجاد اشتغال دارند به طوری که ۸ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح‌های صنعتی این استان مشغول به کار هستند، از سوی دیگر ۵۳۳ طرح صنعتی در دست اجراست که در صورت تامین اعتبار و به نتیجه رسیدن این طرح‌ها برای ۱۸ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
اما بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید نیازمند همکاری و مساعدت بانک‌های استان است که البته بانک‌ها در استان به آن اندازه که محکوم هستند مظلوم واقع شدند چرا که بلوکه شدن مبالغ هنگفتی از مطالبات بانک‌ها در دست مردم باعث شده تا انگشت عدم همکاری با تولید استان به سمت آنها گرفته شود.
رقم اینکه چه میزان از اعتبارات بانک‌ها توسط مردم بلوکه شده و مطالبات بانک‌ها از مردم چه مقدار است در دست نیست، اما به گفته مدیرعامل بانک کشاورزی ۹۰ میلیارد تومان از مطالبات این بانک در دست مردم بلوکه شده که اگر ۶۰ درصد این مبلغ به بانک برگردانده شود نقش مهمی در رونق واحدهای تولید استان خواهد داشت.
از سوی دیگر بانک‌های استان در طی سال‌های اخیر با جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی نقش بی‌بدیلی در راه‌اندازی صنایع مرتبط با بخش تولید داشتند و یقین داشته باشیم اولویت آنها نیز کمک به این حوزه در استان است، لذا نیاز است همانطور که از بانک‌ها برای کمک به مردم انتظار می‌رود از مردم نیز بخواهیم تا با بانک همکاری کنند.
 
توقیف پژو با بیش از ۱۴ کیلوگرم تریاک توسط پاسگاه تنگ‌سرخ
فرمانده انتظامی بویراحمد از توقیف خودروی پژو با بیش از ۱۴ کیلوگرم تریاک توسط پاسگاه تنگ‌سرخ خبر داد.
به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی‌کرم بازیان" افزود: ماموران پلیس مستقر در پاسگاه انتظامی تنگ سرخ در محور شیراز به یاسوج ، حین بازرسی خودرو های عبوری ، یکدستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و خودرو را متوقف کردند.
وی اظهار داشت: این عوامل با استفاده از تجربیات فنی و تخصصی خود در بررسی از این خودرو موفق به کشف مقدار ۱۴کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک شدند که به طور ماهرانه در این خودرو جاسازی شده بود.
فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد گفت: در این رابطه راننده خودرو به هویت مشخص دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد .
بازیان در پایان خاطر نشان کرد : همشهریان عزیز در صورت مشاهده و برخورد با خرید و فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی توسط افراد متخلف، قانون گریز و قانون شکن، با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته تا نسبت به شناسایی جرم، دستگیری مجرمان و متخلفان و پاکسازی محلات اقدام شود.
 
 
هشدار پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد نسبت به اخاذی‌های تلگرامی پس از زلزله کرمانشاه/پول به حساب افراد واریز نکنید
پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد نسبت به اخاذی‌ها پس از زلزله کرمانشاه هشدار داد.
پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کلاهبرداری‌های تلگرامی پس از زلزله کرمانشاه و سوء استفاده از احساسات مردم هشدار داد.
پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد در اطلاعیه‌ای تأکید کرد: مردم به شمارە حسابهای کمک رسان غیرمسئول هیچگونه پولی واریز نکنند.
تعدادی از افراد سودجو در فضای مجازی اینستاگرام و تلگرام با ایجاد گروە و جلب اعتماد مردم و به بهانه کمک به مردم کرمانشاه با دادن شماره حساب اقدام به اخذ پول از مردم می‌کنند.
در دیگر استان‌های کشور تاکنون تعدادی از این افراد شناسایی و عده‌ای نیز دستگیر شده‌اند لذا خواهشمند است مردم فعلا صبور باشند و به افراد متفرقه در گروه‌ها اعتماد نکرده و هیچگونه پولی برای افراد غیرمسئول در این زمینه واریز نکنند.
آغاز عملیات ۴۶ پروژه روستایی با ۱۳۶ میلیارد ریال در گچساران
رئیس بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی گچساران گفت: عملیات اجرایی ۴۶ پروژه روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۳۶ میلیارد ریال در این شهرستان آغاز خواهد شد.
حمد اله عباسپوردر جمع خبرنگاران افزود: با توجه به توجه دولت تا کنون اقدامات بسیار خوبی در زمینه اجرای طرح های هادی در شهرستان گچساران انجام شده است.
وی بیان کرد: در چند روز آینده عملیات اجرایی ۴۶ پروژه روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۳۶ میلیارد ریال در شهرستان گچساران آغاز خواهد شد.
رئیس بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی گچساران تصریح کرد: این پروژه ها در ۴۶ روستای این شهرستان انجام می شود.
عباسپور عنوان کرد: در شهرستان گچساران ۵۵ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد.
وی گفت: پروژه ها در غالب بهسازی روستایی اعم از اجرای آسفالت، سنگفرش، احداث پل و جدول هستند.
رئیس بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی گچساران خاطر نشان کرد: برخی از این روستاها شامل روستای سربیشه، بید زرد، تلخاب شیرین، دیل، شهرک مهاجرین، اسپر، شامبراکان و سرتیره است.
عباسپور اضافه کرد: در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار گچساران پروژه های مختلف بهسازی روستایی اجرا می شود.
 
آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع گرمسیری
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده وشکار ممنوع گرمسیری استان خبرداد
سید اسدالله هاشمی گفت : ۸۰ نفر کارشناس و محیط بان درقالب ۲۶ اکیپ بمدت ۳ روز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکارممنوع گرمسیری استان را انجام خواهند داد
به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد ,مدیرکل حفاظت محیط زیست استان درنخستین روز از شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع حوزه گرمسیری استان در بیست و سومین روز از آبان ۹۶ گفت: هر ساله به منظور اطلاع از وضعیت جمعیتی گونه های مهم حیات وحش , روند افزایشی یا کاهشی آن ها در فصل پاییز در تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع محیط زیست استان در حوزه گرمسیری کار شمارش حیات وحش انجام میگیرد.
سید اسدالله هاشمی هدف از این سرشماری ها را تخمین جمعیت کل و بز، در مناطق مختلف حوزه گرمسیری استان دانست و گفت: اگرچه مشاهدات سایر گونه ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم های سرشماری نیز ثبت می شود.
این مقام مسئول گفت: امسال مطابق برنامه ریزی های انجام گرفته ۸۰ نفر کارشناس و محیط بان در قالب ۲۶ اکیپ بمدت سه روز حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع گرمسیری استان را شمارش خواهند کرد.
وی درادامه افزود: دراین سرشماری ۳ نفر ناظر از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ,تشکل های زیست محیطی مردمی و همیاران افتخاری نیروهای این اداره کل را دراین سرشماری همراهی خواهند کرد.
هاشمی در پایان افزود: پس از این آمار برداری اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود, توجه به اهمیت , حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی شهرستان و تبادل نظر در جهت , چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد
 
 
 
نشست کمیته همکاری های حوزه وآموزش وپرورش برگزار شد
اولین نشست کمیته همکاریهای حوزه وآموزش وپرورش در دفتر رئیس آموزش وپرورش عشایر استان برگزار گردید.
در این نشست که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین وحدانی فر وبا حضور سرپرست آموزش وپرورش بویراحمد برگزار شد مسائل مختلف در این زمینه مطرح شد
حجت الاسلام وحدانی فر گفت:هدف ستاد همکاریهای حوزه وآموزش وپرورش تربیت و ارتقای اخلاقی ودینی دانش آموزان ورسیدن به حیات طیبه وکرامت انسانی است.
رضاپور هماهنگ کننده جلسات استانی وشهرستان موارد لازم وضروری در بحث این نشست ها را تبیین کرد.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان هم گفت:ارتباط حوزویان وآموزش وپرورش مانند گلی به صورت طبیعی در بوستان انقلاب اسلامی شگفته است.
حمید محمدی زاده گفت:در واقع ارتباط حوزه وآموزش وپرورش نباید در قالب شعار باشد بلکه باید مبتنی بر واقعیت وعمل واقعی باشد.
وی گفت:وظیفه ما این است که مستمراً تفکر کنیم که برای تحقیق این آرمان ها واین شعار چه کار باید کنیم وباید عوامل اتحاد را بشناسیم وباید عوامل افتراق را بشناسیم وبه کلی از بین ببریم روی عوامل تفرقه بحث وتبادل نظر شود تجزیه وتحلیل کنیم وبه دنبال راه حلی باشیم عواملی که از لحاظ تاریخی واز لحاظ اجتماعی که نیاز است باید آسیب شناسی گردد مثلاً از لحاظ سیاسی چه توطئه هایی از دیرباز در ار بوده تا این دو نهاد از یکدیگر جدا شوند وآثار سیاسی این جدایی به نفع کیست.
مصوبات این نشست:تأسیس دبیرستان معارف دخترانه-برگزاری پیش از ۵۰جلسه پرسش وپاسخ در مدارس در طول سالتحصیلی-برگزاری کارگاه های آموزشی مدیران-معاونین ومربیان پرورشی-حضور بیش از ۳۰ائمه جماعات در مدارس شهرستان بویراحمد-هدف اصلی کمیته پاسخ به شبهات روز وروشنگری در جامعه دانش آموزی وفرهنگی است-سامانه تدوین شده ورقم برای پاسخگویی به شبهات است.
 
 
تاکنون بیش از۹۵درصد فعالیتهای سوادآموزی کهگیلویه وبویراحمد از طریق برون سپاری انجام می شود
معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی آموزش وپرورش استان گفت: این فعالیت ها از طریق واگذاری به۹مؤسسه وتشکل مردم نهاد در۱۳شهرستان ومنطقه استان انجام می شود.
اردشیر یاری در نشست مسئولان آموزش وپرورش استان با مدیران این مؤسسه ها گفت:این فعالیتها شامل ۳دوره سوادآموزی-انتقال وتحکیم است که به تعداد۴هزار و۶۰۰نفر سوادآموزی در طول سال تحصیلی انجام می شود.
وی گفت:تهیه امکانات تحصیلی وپشتیبانی دوره های توانمندسازی آموزش دهندگان وفعالیتها در طول سال به عهده این مؤسسه ها وکار نظارت برگزاری آزمون وارزشیابی یکی از فعالیتها به عهده بخش سوادآموزی آموزش وپرورش استان است.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت:از ابتدای نام نویسی دوره های سوادآموزی هزار و۱۴نفردر دوره انتقال- ۹۸۰نفر در دوره سوادآموزی و۳۹۰نفر در دوره تحکیم ثبت نام کرده اند که بیش از ۵۰درصد حجم ابلاغی به استان است.
سیدحمدالله خواهش نیک گفت:نام نویسی از بی سوادان ومتقاضیان دوره تحکیم سواد تا۱۵آذر ادامه دارد واین افراد می توانند به واحدهای سواداموزی ادارات آموزش وپرورش مراجعه کنند.
وی تصریح کرد:اسامی بی سوادان قبل از نام نویسی از طریق کاربران سوادآموزی در ادارات آموزش وپرورش استعلام وضعیت سواد می شوند.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: محدوده سنی هدف سوادآموزی ۱۰تا۴۹سال است.
وی گفت:هم اکنون۹۲و۷دهم درصد از این جمعیت در استان باسوادند.


کد مطلب: 291657

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/291657/هشدار-پلیس-فتا-باره-اخاذی-تلگرامی-استقلال-دانشکده-صنعت-معدن-چرام-برخورد-مرگبار-وانت-پیکان-موتورسیکلت-پول-های-بلوکه-شده-بانک-های-کهگیلویه-بویراحمد-توقیف-پژو-بیش-۱۴-کیلو-تریاک

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1