کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آقای استاندار فضای بسته دانشگاه‌ها را در استان پیگیری کنند / مدیران بی‌برنامه را بدون نگاه کردن به پشتوانه آنها سریع عزل کنید

23 آبان 1396 ساعت 11:32


ایمان محمدپور رئیس ستاد جوانان حسن روحانی در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری در دیدار اصلاح‌طلبان و اعضای ستاد حسن روحانی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد صحبت کرد که متن سخنان وی به شرح زیر است؛

ضمن عرض سلام، ادب و احترام خدمت دوستان عزیز و عرض تسلیت بابت درگذشت تعدادی از هموطنانم در استان کرمانشاه بر اثر زلزله..
جناب آقای دکتر احمدی؛
با توجه به کمبود وقت، حقیر پیشنهادتم در حوزه جوانان را در سه موضوع اشتغال، ازدواج و اوقات فراغت به صورت تیتر وار مکتوب کردم، که در پایان صحبت هام تقدیم شما می‌کنم و اگر نیاز به توضیح بیشتر در مورد پیشنهادات و یا نیاز به مشورت در حوزه جوانان بود، حقیر و دوستانم در ستاد جوانان و دانشجویان دکتر روحانی در خدمت حضرتعالی هستیم.
اما حالا که فرصت اندکی هم سهم جوانان شده است، به جای پرداختن به حواشی، به اصل می‌پردازم.
اصل از نگاه من جوان، یعنی معضلات و مشکلات حوزه جوانان در استانم که متاسفانه کسی به فکر رفع آن‌ها نیست.
جناب آقای استاندار؛
قبل از انتخابات ریاست جمهوری، سه وعده به جوانان از طرف دکتر روحانی داده شد؛
۱: احیای سازمان ملی جوانان
۲؛ اختصاص سی درصد از مدیران میانی به جوانان و بانوان
۳: به کارگیری ۲۰۰۰ مشاور جوان
در مورد احیای سازمان ملی جوانان، با تشکیل کمیته ای، در سطح کشور در حال رایزنی هستیم و خوشبختانه کم کم به هدف نزدیک می‌شویم.
اما در مورد اختصاص سی درصد از مدیران میانی به جوانان، همچنان منتظر عملی کردن این وعده هستیم و از حضرتعالی هم خواهشمندم که در عملی کردن این وعده تعلل نکنید و در انتخاب مدیران، به جوانان توجه ویژه ای داشته باشید.
در مورد وعده سوم، هم که در معاونت امور استخدامی مصوب شده و به زودی ابلاغ می‌شود، از شما خواهشمندیم که در انتخاب این مشاوران به غیر از نخبگان علمی، توجه ویژه ای به نخبگان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که بار اصلی فعالیت‌های انتخاباتی را به دوش می‌کشند، داشته باشید و سعی کنید مشاوران جوانان ادارات را از فعالین ستاد دکتر روحانی و یا با مشورت ستاد جوانان و دانشجویان انتخاب کنید که خدای ناکرده نخبگان فرهنگی، سیاسی و فرهنگی جامعه سرخورده نشوند.
جناب آقای استاندار؛
همانطور که اطلاع دارید، اکثر مشکلات حوزه جوانان بر می‌گردد به موضوع اشتغال.
به همین دلیل دو پیشنهاد برای رفع مشکل بیکاری در استان با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد ایران، دارم؛
اولین پیشنهادم توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی است و شاه کلید حل بحران بیکاری در استان را همین موضوع می دانم که تا جایی که اطلاع دارم مجوز شش پتروشیمی در استان گرفته شده اما متاسفانه فقط یک مورد وارد مرحله اجرا شده و آن هم بعد از پانزده سال، تنها و تنها ۳۷ الی ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بقیه در حد حرف باقی مانده است.
بی تردید توسعه صنایع پتروشیمی و پایین دستیان، نقش بنیادی در ایجاد اشتغال، ارزش افزوده، محرومیت زدایی در کشور دارد و رقبای دکتر روحانی در مناظره‌های انتخاباتی، در ایجاد اشتغال انبوه بدان تکیه می‌کردند.
بحث دوم، توجه به کارآفرینی‌های کوچک یا همان اشتغالزایی خرد است که خوشبختانه دولت در این مورد طی چند سال گذشته تسهیلات خوبی در نظر گرفته برای استان، اما اکثراً فقط محدود به پرداخت تسهیلات بوده و نظارتی برای اجرای طرح‌ها نبوده است.
موضوع بعدی که با توجه به محدودیت وقت و تذکرهای مکرر دبیر جلسه، کوتاه و مختصر به آن می‌پردازم، بحث فضای بسته دانشگاه‌ها در استان است که متاسفانه بعد از چهار سال، هنوز منتظر معجزه ای در جهت رفع این مشکل هستیم.
نمونه بارز آن هم برخورد با دانشجویان دانشگاه یاسوج بوده‌اند که مطالبه صنفی داشته‌اند و در روز برگزاری کنگره مرحوم آیت الله ملک حسینی، که حضرتعالی هم حضور داشته‌اید، با آن‌ها برخورد شده است، که جا دارد پیگیری کنید.
در مورد انتخاب مدیران هم که بعضاً می‌بینم دوستان نگران هستند، پیشنهاد حقیر آینه که چه در انتخاب مدیران جدید و چه برای مدیران فعلی، برنامه محور بودن و شایسته سالاری را مد نظر قرار بدهید و به قوم و قبیله و پشتوانه سیاسی هیچ فردی توجه نکنید.
از مدیران بخواهید که برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای توسعه استان ارائه بدهند، به همراه برنامه زمان بندی مشخص، سپس برنامه‌ها را بررسی کنید نه قوم و قبیله و زد و بندها را.
و خواهش می‌کنم با مدیران فعلی که یا برنامه خاصی ندارند و دچار روزمرگی هستند و یا در اجرای برنامه‌ها بر اساس زمان بندی ضعیف هستند، بدون نگاه کردن به این که کیه و چه پشتوانه ای داره، برخورد کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن، آن‌ها را عزل کنید.
در پایان با توجه به این که در هفته کتاب و کتابخوانی هستیم به نمایندگی از جوانان استان، دو جلد کتاب تقدیم جناب دکتر احمدی می‌کنم: یکی کتاب کمیاب " کهگیلویه و ایلات آن، اثر محمود باور" که می‌تواند کمک کند که شناخت بهتری داشته باشید نسبت به ایلات استان.
دیگری هم کتاب «اندیشه در دام خودکامگی»، اثر سید اصلاحات، سید محمد خاتمی


کد مطلب: 291607

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/291607/آقای-استاندار-فضای-بسته-دانشگاه-ها-استان-پیگیری-کنند-مدیران-بی-برنامه-بدون-نگاه-کردن-پشتوانه-سریع-عزل-کنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1